Pornim radioul...
FUN FACTS » Cool hunting
 

Bogăţia semantică a cuvintelor şi expresiilor din limba română duce, de multe ori, la folosirea acestora în situaţii nepotrivite sau greşite.

Una dintre expresiile folosite foarte des, dar greşit, este cea referitoare la o persoană care are ”memorie de elefant”, cu scopul - dorit - de a spune despre acea persoană că are o memorie foarte bună. Lingvistul Florin Marcu explică, însă, în Marele Dictionar de Neologisme, că ”a avea o memorie de elefant” e sinonim cu a fi ranchiunos sau a nu uita răul făcut de cineva.

 

Îți mai recomandăm:

Românii fac multe greşeli gramaticale fiindcă româna este o limbă cu multe forme flexionare ale cuvintelor, spun lingviştii. „Spre exemplu, mulţi români nu ştiu că verbul «a aşeza» se scrie, la persoana a treia, «aşază», nu «aşează»”, spune profesoara de limba română Ecaterina Stanca. Citește mai mult

* * *

Eu am pornit laptopul ca să fac un proiect și se pare că scriu un articol. Măcar fac ceva util pentru voi, camarazi dragi, pentru a trece cu bine peste acest război această sesiune. Învață acum cum să înveți!


Câteva aşa-zise legi ale memoriei


Publicat în E-dimineata.ro
Există legi ce stau la baza dezvoltării capacităţii de memorare care au fost descrise şi aprofundate în cartea „A Guide To Memory Increase”.

Înţelegerea: Scriitorul german, Georg Lichtenberg spunea că oamenii abia îşi amintesc ce au citit, deoarece nu se „chinuie” să înţeleagă. 

Interesul: Dacă nu există un interes real pentru ceea ce vezi, citeşti sau cunoşti, cu siguranţă, datele nu vor rămâne stocate în creier pentru mult timp.

Cunoştinţele anterioare te ajută să faci anumite conexiuni şi astfel să-ţi aminteşti toate aspectele acumulate cu ceva timp în urmă, dar ajută şi la reţinerea aspectelor noi.

Îți mai recomandăm:

Ca student, principala activitate a creierului pe care te bazezi este memoria, care trebuie însă folosită echilibrat, cu pauze şi tehnici care să ajute creierul să înmagazineze corect şi repede informaţiile. Citește mai mult

* * *

“Studenții învață haotic” este concluzia Universității din Washington. Psihologii au ajuns la concluzia că studenții care se pregătesc pentru examene recitind cursurile și materia nu învață aproape deloc. Învață acum cum să înveți!


Deși folosim motoarele de căutare pentru a ajunge la informațiile de care avem nevoie, acest lucru nu ne face mai slab pregătiți intelectual, ci schimbă doar modul în care gestionăm informația.

Potrivit oamenilor de ştiinţă, utilizatorii de internet nu mai memorează mare parte din informaţii, ci reţin mai mult locul în care le-au văzut.

Se dezvoltă un nou tip de memorie, care tinde să înlocuiască acel „depozit" de informaţii complexe, susţin cercetătorii de la Universitatea Harvard.

Aşa se face că, ei vor şti exact unde să caute respectivele date, dar nu-şi vor aminti informaţiile în sine.


Îți mai recomandăm:

Imi aduc aminte de primele intalniri cu universitatea: sali de negasit, colegi noi, orar ambiguu si sesiuni stresante. Prima sesiune este cea care te consuma cel mai mult, asculti orice comentariu din partea tuturor, chiar daca sunt zvonuri care nu se adeveresc niciodata si cel mai important: iti aduni zgarie nori de carti din bibliografia fiecarei materii, si chiar in plus pentru ca "da bine" la examen atunci cand scrii in plus fata de toti colegii tai. Citește mai mult

* * *

Ești în plină sesiune și nu poți învăța în cămin? Chiar dacă stai într-un cămin gălăgios, există soluții ca să poți fi în formă la examene! Și eu stau într-un cămin, și eu sunt în sesiune… fiind în anul I, și cu încă 3 persoane în cameră, la început credeam că nu voi putea învăța dar. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe