Pornim radioul...

Lista site-urilor românești care propagă știri trunchiate sau false a luat amploare în ultimii ani, ajungând, în februarie 2017, la cel puțin 70 de titluri. Printre acestea se numără "publicații" care preiau și răspândesc texte apărute pe bloguri neasumate public − genul acela de blog care îi promite cititorului că-i va dezvălui adevăruri pe care presa tradițională, guvernele și politicienii i le ascund.

Am selectat câteva dintre "dezvăluirile" pe care site-urile de propagandă le repetă și le nuanțează, folosindu-se de interpretări ale realității sau de texte de opinie ale unor autori care semnează cu pseudonim.

Înainte de a vi le prezenta, să notăm că discursul conspiraționist a contaminat și voci importante din sfera politică: așa au ajuns Victor Ponta și Liviu Dragnea să se plângă de intervențiile miliardarului George Soros în România, iar Gabriela Firea să le explice elevilor de ce jocurile de pe internet trebuie privite cu scepticism.


Îți mai recomandăm:

Fundaţia Soros România, în parteneriat cu TVR, lansează competiţia de proiecte de film documentar Open Society Documentaries, una din principalele iniţiative media ale Fundaţiei Soros, orientate spre dezvoltarea producţiei de film documentar în România, ca vector de conştientizare asupra problemelor de larg interes public din România contemporană. Citește mai mult

* * *

Jordan B. Peterson, psychology professor at the University of Toronto answers:I think (1) you can't do it and (2) you shouldn't try. No one can actually study that much. Învață acum cum să înveți!


Pentru sanatatea mentala, dar si cea fizica, trebuie consumate alimente proaspete, bogate in nutrientii necesari. Excesele trebuie evitate. 

Miscarea in aer liber, aerisirea creierului, se recomanda mai mereu, fara insa se sa mentioneze ca aceasta ajuta si la mentinerea in forma a memoriei. Se pot face plimbari, mai lungi sau mai scurte, in functie de anotimp.

Cel mai important, insa, pentru mentinerea unei memorii sanatoase pe tot parcursul vietii, e gimnastica memoriei.


Îți mai recomandăm:

Avem nevoie de un plan de îmbunătățire a memoriei, care să devină treptat un nou stil de viață, mult mai bine organizat. Pentru sănătatea mentală, dar și cea fizică, trebuie consumate alimente proaspete, bogate în nutrienții necesari. Citește mai mult

* * *

A long-running investigation of exceptional children reveals what it takes to produce the scientists who will lead the 21st century. “Whether we like it or not, these people really do control our society. Învață acum cum să înveți!


Consumul de alimente cu impact asupra activităţii cerebrale şi exerciţiul fizic regulat sunt cele două elemente esenţiale pentru longevitatea creierului şi a memoriei!

Efectul este spectaculos: când primeşte nutrienţii adecvaţi, creierul dă dovada unei capacităţi sporite de concentrare şi de memorare.


Cafeina din cafea, ceai sau băuturile tip cola este renumită pentru acţiunea ei stimulantă asupra sistemului nervos.

Ginko - biloba – extractul de ginko are efecte reale, dar limitate asupra memoriei şi ameliorează circulaţia sangvină cerebrală, deci poate fi folosit ca supliment nutritiv.

Îți mai recomandăm:

Studentii care sunt mereu pusi pe memorat trebuie sa tina cont si de alimentatie. Aceasta ii ajuta in momentele de tensiune, cand sunt presati de timp si trebuie sa invete zeci de pagini in scurt timp. Citește mai mult

* * *

What is the easiest way to learn? David Robson meets a group of scientists and memory champions competing to find techniques that make facts stick. . Învață acum cum să înveți!