Pornim radioul...
ÎNVEȚI » Viata de student
 

Viaţa la cămin. Nebunie la superlativ!? 

Publicat în Suniversitar.wordpress...

Dacă pe timpul verii căminele erau pustii, odată cu înscrierile, coridoarele prind viaţă: "Cine vine la ţigară?". Muzica se face şi ea simţită pe fiecare palier iar glasurile tot mai "colorate". Ai scăpat de acasă, de predicile părinţilor, de interzicerea ieşirilor nocturne. Eşti la cămin şi faci ce vrei. Crezi ca poţi să te "cuplezi" uşor, să bei, să te distrezi cu noii tăi prieteni. Dar te înşeli!  Ai scăpat din lac în puţ, sau mai bine spus, ai scăpat de mamă şi dai de administrator.

Îți mai recomandăm:

Daca esti student in Bucuresti si intentionezi sa alegi varianta caminelor studentesti, din diferite motive- ori nu ai bani de dat pe chirie sau gazda, ori vrei sa te bucuri din plin de viata de student si de povestile acesteia-, in Capitala gasesti atat camine care-ti ofera conditii optime pentru o studentie frumoasa si linistita, dar si camine care lasa mult de dorit la capitolul conditii oferite, dar in care multi studenti locuiesc pentru ca nu au alte posibilitati. Citește mai mult

* * *

Iată câteva exerciții de relaxându-se exerciții pentru a te simți încrezător în ziua examenului. Cheia de contact: respirația. Majoritatea oamenilor recurg la respirația toracică, ceea ce provoacă tensiuni. Învață acum cum să înveți!


Vrem o minte care să nu ne trădeze când avem mai mare nevoie de ea? Există meniuri care o pot stimula!
 
Regulile pentru păstrarea creierului în formă sunt: Să nu sărim peste cele trei mese principale.
 
Să nu sărim peste somn, iar dacă se poate, programul de dormit să fie între 6 și 8 ore pe noapte la un om adult și să se încadreze mereu între aceleași ore;
 
Să facem zilnic exerciții fizice sau mișcare: înot, ciclism, alergări, aerobic, flotări, genuflexiuni, abdomene sau măcar mers pe jos jumătate de oră pe zi. Dacă le efectuam seara, să lăsăm câteva ore între ele și mersul la culcare.

Îți mai recomandăm:

Oamenii de stiinta britanici de la Colegiul Universitar „King" recomanda persoanelor care au probleme cu memoria sa consume, de cel putin cinci ori pe saptamana, peste gras (somon, macrou, hering, ton). Citește mai mult

* * *

Încă se confundă foarte mult învăţarea cu memorarea de date şi informaţii despre un subiect sau altul. Există mai multe explicaţii pentru această practică foarte ineficientă! Din punct de vedere istoric, până nu de mult, până în urmă cu aprx. Învață acum cum să înveți!


Jocurile cum sunt sudoku, integramele, dar şi cele care fac apel la capacitatea de a rezolva ecuaţii matematice menţin în formă zonele cerebrale responsabile cu memoria.

Schimbă-ţi alimentaţia! Dulciurile şi carnea grasă ne scad capacitatea de memorare. Înlocuieşte-le cu afine, cătină, măceşe, struguri şi cu broccoli.


Dormi mai mult! În timpul somnului, creierul nostru reorganizează, prioritizează şi stochează toate informaţiile primite în timpul zilei.


Îți mai recomandăm:

Nu este iesit din comun sa uiti din cand in cand telefonul mobil acasa, dar acest lucru nu trebuie sa se intample frecvent. Daca ti se intampla prea des, este cazul sa incepi sa-ti antrenezi creierul zilnic cu ajutorul unor exercitii mentale. Citește mai mult

* * *

Primul sfat este să vorbiţi cu mâinile.  Ar putea suna ciudat, dar gesticulând în timp ce încercaţi să învăţaţi vă poate ajuta creierul să-şi amintească ceva important. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe