Pornim radioul...

Prima universitate românească în clasamentul QS 2018 

Publicat în Viitorulromaniei.ro

Universitatea din Bucureşti se afla pe prima poziţie pe plan naţional în clasamentul Quacuarelly Symonds World University Rankings (QS), cu o poziţionare în marja 301-500, „dovedindu-şi astfel reputaţia pe care o are în rândul angajatorilor”, arată un comunicat al instituţiei de învăţământ superior.

Criteriile în funcţie de care sunt clasificate instituţiile de învăţământ superior în topul QS sunt reputaţia academică, reputaţia în rândul angajatorilor, raportul studenţi/profesor, internaţionalizare şi citări/cadru didactic.

În ceea ce priveşte clasamentul realizat pe domenii fundamentale, Universitatea din Bucureşti figurează în 4 domenii din cele 5 analizate.

 
 

Îți mai recomandăm:

Universitatea din Bucureşti (UB), Universitatea Babeş Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi şi Universitatea de Vest din Timişoara sunt cele patru universităţi româneşti care se află în Topul Mondial QS al Universităţilor, la fel ca anul trecut. Citește mai mult

* * *

1. Nu reciti de prea multe ori – citirea si recitirea, uneori superficiala, a notitelor nu este o solutie buna de memorare pe termen lung. 2. Raspunde la intrebari – “de ce?” sau “cum anume?”, te ajuta sa observi mai bine ceea ai retinut si sa aprofundezi materia. Învață acum cum să înveți!


Dacă încerci să înveți, s-ar putea să vrei să-i dai creierului tău puțină cafeină. Dar momentul în care faci asta este relevant, a descoperit un nou studiu din "Nature Neuroscience".

Cercetătorii au descoperit că dacă le dai cafeină unor oameni care au memorat o serie de imagini, acest lucru le va crește radical abilitatea de a-și aminti detaliile subtile, în comparație cu cei care au primit pastile placebo. Înainte să bei o cafea, amintește-ți însă că este necesară doar o doză de 200 de miligrame de cafeină - cantitatea conținută într-o cană mare de cafea - pentru a face trucul.


Îți mai recomandăm:

Cafea sau ciocolata = cofeina. Cafeina nu te face mai destept, dar te ajuta sa te concentrezi. Se gaseste in cafea, ciocolata si bauturi energizante si te trezeste, chiar daca pentru putin timp. Citește mai mult

* * *

Cu totii avem abilitatea de a ne concentra. . . cateodata. Ganditi-va doar la momentul in care erati ,,prinsi” intr-un roman bun, sau cand erati fascinati de filmul preferat. Învață acum cum să înveți!


Consumul de alimente cu impact asupra activităţii cerebrale şi exerciţiul fizic regulat sunt cele două elemente esenţiale pentru longevitatea creierului şi a memoriei!

Efectul este spectaculos: când primeşte nutrienţii adecvaţi, creierul dă dovada unei capacităţi sporite de concentrare şi de memorare.


Cafeina din cafea, ceai sau băuturile tip cola este renumită pentru acţiunea ei stimulantă asupra sistemului nervos.

Ginko - biloba – extractul de ginko are efecte reale, dar limitate asupra memoriei şi ameliorează circulaţia sangvină cerebrală, deci poate fi folosit ca supliment nutritiv.

Îți mai recomandăm:

Studentii care sunt mereu pusi pe memorat trebuie sa tina cont si de alimentatie. Aceasta ii ajuta in momentele de tensiune, cand sunt presati de timp si trebuie sa invete zeci de pagini in scurt timp. Citește mai mult

* * *

În primul rând, nu te învață să înveți. Și acum îmi vine în minte o frază pe care ne-o tot spunea la anatomie asistenta  "Voi până în anul III n-o să știți să învațați". Învață acum cum să înveți!