Pornim radioul...
ÎNVEȚI » Oportunitati cariera
 

Unde vrea să ajungă studentul român 

Publicat în Campuscluj.ro

O slujba într-o corporaţie multinaţională din România şi/sau emigrarea reprezintă principalele ţeluri pe care studenţii români le au, potrivit unui studiu.

Potrivit cercetării intitulată "Romanian Talent Outlook – National Survey of Romanian Students 2013", peste 61% din studenţii respondenţi îşi doresc să lucreze, după terminarea studiilor, într-una dintre companiile multinaţionale prezente pe piaţă românească. În topul primilor 5 mari companii multinaţionale aflate în preferinţele studenţilor se numără: Google, Microsoft, BCR, Oracle şi Orange.


Îți mai recomandăm:

Aptitudinile generate de experienţa profesională anterioară, proactivitate  şi onestitate sunt caracteristici pe care trebuie să le deţină studenţii chestionaţi în studiul Romanian Talent Outlook 2013. Citește mai mult

* * *

Ți-ai mobilizat încrederea în tine, ai dorința de învățare, acum concentrează-ți atenția. Caută să îți trezești și să îți menții interesul pentru ceea ce înveți. Învață acum cum să înveți!


Impartirea perioadelor de timp dedicate studiului in intervale mai scurte se pare ca ar functiona mai bine decat un maraton de invatare.

Asimilarea informatiei in ultima clipa ar putea ajuta la trecerea unui examen, de pilda, insa nu este o metoda potrivita pentru cei care doresc sa retina informatiile pe termen lung.

O alta strategie de invatat care s-a dovedit a fi eficienta este evaluarea periodica. Multi elevi sau studenti folosesc bucati de hartie pe care isi noteaza cuvinte-cheie, iar aceasta este o forma raspandita de autoevaluare.

Îți mai recomandăm:

Impartirea perioadelor de timp dedicate studiului in intervale mai scurte se pare ca ar functiona mai bine decat un maraton de invatare.  O alta strategie de invatat care s-a dovedit a fi eficienta este evaluarea periodica. Citește mai mult

* * *

În primul rând, nu te învață să înveți. Și acum îmi vine în minte o frază pe care ne-o tot spunea la anatomie asistenta  "Voi până în anul III n-o să știți să învațați". Învață acum cum să înveți!


Se pare că o ciudățenie în felul în care creierul uman procesează informația înseamnă că atunci când o chestie devine rară, uneori o vedem în mai multe locuri ca niciodată.

Gândește-te la „o patrulă de cartier” alcătuită din voluntari care cheamă poliția atunci când văd ceva suspect. Când încep să facă asta pentru prima dată, trag semnalul de alarmă pentru infracțiuni serioase (hărțuiri sau jafuri). Odată cu trecerea timpului, rata hărțuirilor și jafurilor din cartier scade. Ce ar trebui să facă voluntarii în continuare? O posibilitate ar fi să se relaxeze și să nu mai sune la poliție. În schimb, ar începe să vadă lucruri „suspecte” despre care nu le-ar fi păsat atunci când rata era ridicată, precum traversarea printr-un loc nepermis sau hoinăreala în timpul nopții.
 

Îți mai recomandăm:

De aproape un an documentez programul Teach for Romania (TfR), care plasează pentru doi ani tineri bine pregătiţi (cu experienţă profesională diversă sau recent absolvenţi) în școli din comunităţi dezavantajate, izolate sau din zone rurale, acolo unde profesorii nu se înghesuie. Citește mai mult

* * *

În primul rând, dă-ţi seama cum înveţi cel mai uşor. Sunt mai multe stiluri de a învaţă, însă nu toate se potrivesc tuturor. Sunt persoane care prind informaţiile mai repede dacă le văd. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe