Pornim radioul...
ÎNVEȚI » Dezvoltare personala
 

Matricele progresive Raven formează un test perceptiv utilizat pentru examinarea inteligenţei generale. Testul Matricilor Progresive Standard“ (MPS) elaborat de J.C. Raven în colaborare cu L.S. Penrose în 1938, revizuit în 1947 şi 1956, este un test omogen de inteligenţă generală.

Testul Standard, cel pe care vi-l propunem astăzi, este alcătuit din 60 de itemi organizaţi pe cinci serii (A, B, C, D şi E) a câte 12 probleme. În cadrul fiecărei serii, soluţia primei probleme este cât se poate de evidentă. Soluţiile la problemele care urmează se bazează pe strategiile care au condus la găsirea soluţiilor precedente şi devin din ce în ce mai dificile. Ordinea itemilor oferă antrenamentul necesar înţelegerii metodei de lucru. 

Testează-te aici.


Îți mai recomandăm:

Azi se vorbeste tot mai des despre inteligenta romanilor, despre agerimea, imaginatia sau capacitatile lor de asimilare si filtrare a informatiei. Asa se face ca mass-media plaseaza tinerii romani la granita dintre semi-analfabetism si filistinism, acuzandu-i de adoptarea si chiar consolidarea unor valori false. Citește mai mult

* * *

Cercetările au demonstrat faptul că vocabularul este cel mai potrivit instrument pentru definirea competenţelor şi a succeselor la examene, potrivit experţilor citaţi de publicaţia "The Telegraph". Învață acum cum să înveți!


Un regim alimentar sănătos potențează creierul, îmbunătățește memoria și capacitatea mentală.

Broccoli este un superaliment ușor de găsit în orice supermarket, care conține mulți nutrienți ce contribuie la creșterea longevității.


Mărul este o mare sursă de antioxidanți, fibră, vitamina C și potasiu.

Coacăzele conțin o mare cantitate de antioxidanți.

Spanacul este o mare sursă de fier. Un grup de cercetători din Suedia a descoperit recent că spanacul sporește și eficiența mitocondrială care produce energie pentru celulele noastre.


Îți mai recomandăm:

Creierul are necesități specifice în momentele de efort cognitiv intens și prelungit. Pentru nevoi punctuale și pe termen scurt se pot consuma suplimente alimentare de la farmacie dar acestea nu reprezintă o opțiune pe termen lung și desigur nu se compară cu alimentele sănătoase consumate în stare naturală. Citește mai mult

* * *

1. Respiră adânc şi realizează că totul este doar în capul tău Relaxează-te înainte să te apuci de scris. Inspiră aer adânc în piept, în timp ce ai mâinile pe bancă şi corpul relaxat. Învață acum cum să înveți!


Ce se întamplă în organism atunci când ne antrenăm? Creșterea fluxului sanguin are beneficii asupra creierului. Imediat, celulele creierului încep să funcționeze la un nivel superior, iar acest lucru te face să te simți extrem de concentrat și de alert în timpul miscării.

Când te antrenezi în mod regulat, creierul se obișnuiește cu acest val frecvent de sânge și se adaptează prin declansarea sau blocarea anumitor gene. Multe dintre aceste schimbări stimulează funcția celulelor cerebrale și le protejează de boli cum ar fi Alzheimer, Parkinson sau chiar accident vascular cerebral.

Hippocampus - Această parte a creierului este foarte implicată în procesul de învățare și memorare, si este una dintre singurele sectiuni ale creierului care poate crea noi celule ale acesuia. Antrenamentul faciliteaza acest lucru, datorita extra oxigenului din creier.


Îți mai recomandăm:

1. Schimba ceasul de pe o mana pe cealalta Daca esti ca mine, inseamna ca folosesti ceasul pe mana stanga. In momentul in care vrei sa vezi cat e ceasul, creierul tau nu face nici un efort pentru a "executa" aceasta sarcina. Citește mai mult

* * *

Dupa ce am stabilit cum sa te organizezi si care este ora la care trebuie sa te trezesti dimineata, dar mai ales la ce ora sa fii in pat, pentru ca si maine este o noua zi de invatat, acum trecem la procedura efectiva de lucru, respectiv: notitele. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe