Pornim radioul...

Terapie muzicală în sesiune 

Publicat în Rostirea.ro

Unii renumiți specialiști au ajuns la concluzia uimitoare că urechea nu este facută numai pentru auz, ci are și rolul de “a energiza creierul”. Ascultând frecvențe între 5000 – 8000 hertzi, celulele cerebrale se reîncarca asemenea unei baterii.

Muzica lui Mozart – în special muzica barocă și cea gregoriană – conține cel mai mare numar de sunete cu această frecvență, iar muzica rock are cele mai putine.

La om s-a demonstrat că ritmul muzicii influențează undele cerebrale. Simplul fapt de a asculta anumite melodii antrenează creierul, influențând stările psihice. Atât creierul, cât și inima, au tendința să urmarească ritmul muzicii. Efectele muzicii baroce lente sunt similare exercițiilor de meditație și relaxare. 

Îți mai recomandăm:

Profesorul Iamandescu a realizat primele studii de muzicoterapie din Romania, în cadrul catedrei de Psihologie Medicală și Psihosomatica a UMF „Carol Davila“ din București. Citește mai mult

* * *

Sunt mai multe lucruri pe care tinerii pot sa le faca pentru a reduce stresul din perioada examenelor. In primul rand, ei nu trebuie sa-si nege sentimentele pe care le traiesc acum. Învață acum cum să înveți!


According to research by Chris Bird at the University of Sussex, all it requires is a few seconds of your time and a bit of imagination.

Bird recently asked some students to lie in a brain scanner and view a series of short clips from YouTube (involving, for example, neighbours playing practical jokes on each other).

It turned out that simply describing the event to themselves massively improved their chances of remembering it accurately a week or so later: on average, they were able to remember twice as many details.


Îți mai recomandăm:

When we meet Joshua Foer, his memory is "nothing special. " A year later, he is able to memorize the order of a shuffled deck of cards in less than two minutes and the names of 99 people he's just met. Citește mai mult

* * *

Totul porneste de la atitudine Antrenati-va creierul sa fie intr-o permanenta stare de curiozitate, de a dori sa intelegeti lucrurile dincolo de propria perceptie de a reflecta si extrage lectii din orice. Învață acum cum să înveți!


Consumul de alimente cu impact asupra activităţii cerebrale şi exerciţiul fizic regulat sunt cele două elemente esenţiale pentru longevitatea creierului şi a memoriei!

Efectul este spectaculos: când primeşte nutrienţii adecvaţi, creierul dă dovada unei capacităţi sporite de concentrare şi de memorare.


Cafeina din cafea, ceai sau băuturile tip cola este renumită pentru acţiunea ei stimulantă asupra sistemului nervos.

Ginko - biloba – extractul de ginko are efecte reale, dar limitate asupra memoriei şi ameliorează circulaţia sangvină cerebrală, deci poate fi folosit ca supliment nutritiv.

Îți mai recomandăm:

Studentii care sunt mereu pusi pe memorat trebuie sa tina cont si de alimentatie. Aceasta ii ajuta in momentele de tensiune, cand sunt presati de timp si trebuie sa invete zeci de pagini in scurt timp. Citește mai mult

* * *

Dacă încerci să înveți, s-ar putea să vrei să-i dai creierului tău puțină cafeină. Dar momentul în care faci asta este relevant, a descoperit un nou studiu din "Nature Neuroscience". Învață acum cum să înveți!