Pornim radioul...
ÎNVEȚI » Bacalaureat
 

Mai bine de jumătate dintre elevii de clasa a XII-a au luat note sub 5 la simularea examenului de Bacalaureat. Situaţia este şi mai dezastruoasă la clasa a XI - a, unde puţin peste 36% dintre elevi au reuşit să ia note peste 5. Cadrele didactice susţin însă că se aşteptau la rezultate şi mai proaste, iar oficialii deja vorbesc de scăderea nivelului de dificultate a subiectelor la vară.

Cele mai bune ponderi de promovare la simularea Bacalaureatului s-au înregistrat în Sibiu - 65,31% la Limba şi literatura română, Cluj - 56,98% la proba obligatorie şi Brăila - 67,79 % la proba la alegere.


Îți mai recomandăm:

Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice a centralizat rezulatele obţinute de elevii claselor a XI-a şi a XII-a, participanţi la simularea naţională a examenului de Bacalaureat 2015. Citește mai mult

* * *

1. Fotoliu de mesaj.  Cu siguranta stii acele fotolii de masaj pe care le gasesti in orice mall care se respecta. 2. Inot. Nici un alt sport nu iti pune in miscare muschii asa cum o face inotul. Învață acum cum să înveți!


Ce mâncăm și bem în sesiune


Publicat în Ziarul De Iasi
Alimentația zilnică trebuie să conțină în mod dominant: fulgi de cereale cu lapte sau iaurt, soia, smochine, stafide, curmale, pește, ficat, carne de pui slabă și multe salate de legume proaspete.
 
Se recomandă ca în perioada de sesiune să se bea dimineața, pentru dinamizare, un pahar cu apă amestecată cu o linguriță miere și două linguri suc de lamîie.
 
Despre ananas se spune că are proprietatea de a întări memoria. O banană pe zi reface rapid energia consumată prin efort intelectual. Morcovii sporesc, de asemenea, capacitatea de memorare.

Îți mai recomandăm:

Studentii stiu ce inseamna emotiile, noptile pierdute cu cartile in brate, ceasca de cafea sau paharul de cola. Insa alimentatia zilnica trebuie sa contina in mod dominant: fulgi de cereale (griu, porumb, ovaz) cu lapte sau iaurt, peste, ficat, carne de pui slaba si multe salate de legume proaspete. Citește mai mult

* * *

In recent courses, I have noticed two troubling practices of physics students. The first is the student response to homework problems. I hear the following kind of statements all too often: “Oh, you are stuck on homework problem number 13? I found a solution on YouTube. Învață acum cum să înveți!


Personalitatea fiecaruia scoate la suprafata mai multe sau mai putine emotii care se simt fie in fata profesorilor atotstiutori, fie atunci cand esti programat la un interviu. Arunca o privire atenta asupra sfaturilor propuse de noi, te vor ajuta sa te controlezi in momentele importante din studentie sau cariera ta.

  • In primul rand respira adanc. De ce? Pentru a oxigena creierul si pentru a elibera mintea de toate gandurile negative, inspira si expira lent de mai multe ori.

 

  • Gandeste pozitiv! Gandeste-te la cele mai frumoase momente din viata ta. Poti sa iti aduci aminte de o comedie buna care te-a relaxat total. 

 

  • Spune-ti in minte ca nu ai nimic de pierdut si ca intotdeauna in cazul examenelor din sesiune exista o a doua sansa. Te poti motiva mai ales daca iti spui: asa cum au trecut altii, pot si eu! Ai sa vezi imediat ca emotiile nu mai sunt atat de puternice. Pentru ca sa treci cu bine de acel examen tine insa minte ca trebuie sa dai tot ce e mai bun din tine! 

 

  • Orice urma de slabiciune poate fi o sursa de angoasa suplimentara. Sub impulsul emotiei si al fricii, poti risca sa uiti instantaneu ce vroiai sa zici. Daca trebuie sa tii un discurs, fie in fata unor examinatori, fie in fata prietenilor de ziua ta :) reprodu-l inainte cu voce tare, acasa, in familie. 

 

  • Cere doctorului tau un supliment. Exista anumite suplimente care sunt recomandate in perioadele de stres intens. MemoPlus iti poate fi de folos deoarece pe langa faptul ca iti imbunatateate capacitatea de concentrare si de memorare, aceasta da rezultate chiar si in momentele de oboseala fizica si psihica.

 

  • Imbraca-te cat mai comod si lejer. Cand esti nervos si emotionat este bine sa ai o tinuta in care sa te simti confortabil. Mananca sanatos! Pentru a nu avea trac, ai grija ca organismul tau sa se simta bine. 

 

  • Mananca un fruct sau un baton de cereale care sa-ti dea energie. Pe timpul verii, este bine sa bei cat mai multa apa deoarece gura ti se usuca foarte usor.

 

  • Examinatorii si publicul pot fi uneori foarte neprietenosi. Zambeste si gandeste ca si pana acum, pozitiv. Rolul acestora este de a vedea care este capacitatea ta, iar rolul tau este de a le demonstra ca esti capabil/a. 

 

  • Nu te gandi la esec ca la o catastrofa. E un lucru rau, neplacut, dar nu o catastrofa! 

 

  • Nu gandi in termeni de genul: "trebuie, e o necesitate sa reusesc, nu concep altfel". E gresit. Spune-ti "imi doresc foarte mult sa reusesc, fac tot posibilul pentru asta, insa accept ca s-ar putea sa nu se intample astfel"".


Incepe chiar de acum sa exersezi metodele propuse mai sus. Utilizeaza-le de fiecare data cand presiunea si emotiile unei sesiuni, a unui examen, a unui proiect sau a unui interviu te coplesesc.

 


Îți mai recomandăm:

Personalitatea fiecaruia scoate la suprafata mai multe sau mai putine emotii care se simt fie in fata profesorilor atotstiutori, fie atunci cand esti programat la un interviu. Citește mai mult

* * *

Ce faci în “Ultima noapte” înainte de examen? Mai jos 40 de trucuri ca să înveţi mai eficient atunci când numai de asta nu îţi arde. Unele serioase, altele haioase. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe