Pornim radioul...
Zece proiecte de cercetare aparţinând elevilor, studenților și profesorilor suceveni au fost selectate pentru a participa la „Salonul Naţional de Inventică şi Creaţie Ştiinţifică pentru Tineret”, organizat la București.



La secțiunea „Tehnologii ale viitorului”, s-au calificat proiectele „Smart Shoes” (Pantofi inteligenți) al Colegiului Tehnic de Industrie Alimentară Suceava, autori: prof. Olivia Macovei, prof. Ionuț Romanu, Andrei Gheorghiță Aiuresei, Iustin Ciprian Paiu, aceștia calificându-se și cu proiectul „Sistem automatizat de monitorizare a tipurilor de sensibilitate la plante și a microclimatului”.

La secțiunea „Tehnologia Informației” a fost selectat proiectul „Sistem de învățare interactivă”, al Universității „Ștefan cel Mare” Suceava, autori: AMD Team (prof. Călin Ciufudean, Dumitru Andronic, Verginica Magdalena Bălan).

La „Științe aplicate” vor concura proiectele „Micropompă electromecanică” al Universității ”Ștefan cel Mare” Suceava, „Stand pentru testare” și „Micropompă electromecanică de vid și presiune”, „Sistem pentru monitorizarea emisiilor de Radon din locuințe”, „ASR 1.0”, ”Project Calypso” și „ASTech (Automotive Safety Technology)”.

Îți mai recomandăm:

Colectivul Facultatii de Inginerie Alimentara a obtinut, in cadrul Salonului International de Inventica ,,World Cup of Computer Implemented Inventions" - 2011 din Kaosiung - Taiwan doua medalii de bronz pentru inventiile ,,Video spectrometru" si ,,Unitate analitica modulara". Citește mai mult

* * *

Potrivit cercetătorilor, cei mai mulţi studenţi greşesc pentru că vor să înveţe recitind notiţe şi texte din manuale.  Nu te rezuma să reciteşti notiţele! Cei care citesc de mai multe ori textele nu le vor reţine mai bine decât cei care le citesc o singură dată. Învață acum cum să înveți!


Potrivit unui studiu efectuat de cercetătorii Universității Emory, lectura unei cărți bune are ca efect o îmbunătățire a activității creierului, într-un mod ce poate fi asemănat cu antrenarea mușchilor în cazul culturiștilor.

Astfel, lectura provoacă schimbări măsurabile în cortexului temporal stâng – regiune a creierului "responsabilă" de receptivitatea lingvistic- – și în zona primară senzorială a creierului. Pe timpul lecturii, neuronii din aceste zone sunt "păcăliți" să creadă că fac ceva ce în realitate nu se întâmplă – de pildă, atunci când personajul din carte aleargă, sunt activați neuronii asociați cu actul fizic al alergării.


Îți mai recomandăm:

Suntem inca departe de a descifra functionarea creierului, aceasta masinarie pe care incorect au asemanat-o unii cu un computer, caci este mult mai complex de atat. Citește mai mult

* * *

How do I study hard (I mean 100% flat out full throttle) for 2 years without burning out and getting tired psychologically?***** This is long, but I am a teacher. Învață acum cum să înveți!


Trucuri să memorezi uşor


Publicat în Clicksanatate.ro
Chiar dacă ai o memorie bună, întotdeauna sunt utile câteva trucuri pentru a creşte şi mai mult viteza cu care înveţi

Prima regulă pentru reuşită este să citeşti întotdeauna întregul material pe care trebuie să-l înveţi.

Atunci când ai de învăţat o cantitate mare de informaţie să o împarţi în calupuri egale. După ce ai terminat de citit respectivele pasaje, fă pauze.

Nu memora mecanic! Ca să ţii minte ceea ce înveţi trebuie să memorezi logic.

Îți mai recomandăm:

1. Păcălește-ți creierul!Dacă informațiile pe care urmează să le asimilezi ți se par plictisitoare, convinge-ți creierul că sunt foarte importante, chiar vitale!2. Citește mai mult

* * *

Many students are being left behind by an educational system that some people believe is in crisis. Improving educational outcomes will require efforts on many fronts, but a central premise of this monograph is that one part of a solution involves helping students to better regulate their learning through the use of effective learning techniques. Învață acum cum să înveți!