Pornim radioul...

Procesul de mediere a fost preluat după modelul nord-american, care are o tradiţie de peste 40 de ani în acest domeniu, iar România este unul din statele europene care are una din cele mai avansate legislaţii în domeniu.

 

Ioana Adina Marin, 35 de ani, este mediator încă din anul 2000. Ea este membru fondator şi director al Asociaţiei Pro Medierea, care desfăşoară activităţi în domeniul medierii (inclusiv cursuri de formare de mediatori) din 2001 încoace.

 

"În general, când apelează la mediator, reprezentanţii părţilor sunt supăraţi unul pe altul şi fie au depăşit faza în care puteau să negocieze direct, fie nu au vrut să facă acest lucru. Ei evaluează şi posibilitatea unei acţiuni în instanţă, însă dacă vor să rezolve repede problema - cum se întâmplă mai ales în cazurile de conflict în relaţiile comerciale - apelează la mediere, fiind motivaţi de timp şi de costuri", a spus Marin. Absolventă a Facultăţii de Drept din cadrul Universităţii din Bucureşti, ea face parte şi din Asociaţia Profesională a Mediatorilor şi este şi membră în Consiliul de Mediere.


Îți mai recomandăm:

Studenții din Timişoara vor învăța la facultate discipline despre care, până acum, au auzit doar în filmele poliţiste. Chimie criminalistică sau mediere în conflicte sociale sunt două dintre specializările introduse în acest an. Citește mai mult

* * *

Știu că treci printr-o perioadă dificilă din an. Multe examene, timpul e scurt, în perioada semestrului poate ai acumulat niște goluri pe care simți că nu le poți recupera acum. Învață acum cum să înveți!


Avem nevoie de un plan de îmbunătățire a memoriei, care să devină treptat un nou stil de viață, mult mai bine organizat.

Pentru sănătatea mentală, dar și cea fizică, trebuie consumate alimente proaspete, bogate în nutrienții necesari. Excesele trebuie evitate.

Mai nou, medicii recomandă zilnic unul - două pahare de vin roșu, ca medicament, pornind de la ideea că orice este bun pentru inimă este benefic și creierului.

Mișcarea în aer liber, aerisirea creierului, se recomandă mai mereu, fără însă se să menționeze că aceasta ajută și la menținerea în formă a memoriei.

Îți mai recomandăm:

Pentru sanatatea mentala, dar si cea fizica, trebuie consumate alimente proaspete, bogate in nutrientii necesari. Excesele trebuie evitate.  Miscarea in aer liber, aerisirea creierului, se recomanda mai mereu, fara insa se sa mentioneze ca aceasta ajuta si la mentinerea in forma a memoriei. Citește mai mult

* * *

Cand vine vorba de un examen, trebuie sa luam in seama doua aspecte. Pregatirea tehnica sau academica este unul dintre ele. Daca invatam cu rigurozitate, vom avea increderea necesara pentru a infrange anxietatea dinaintea examenelor. Învață acum cum să înveți!


Exerciții pentru gimnastica minții


Publicat în Zideluni.wordpress.com

Prima recomandare este sa schimbi periodic ceasul de pe o mana pe cealalta. In acest fel vei obliga creierul tau sa gandeasca inainte sa proceseze.

Mergi pe trasee diferite in fiecare zi. Daca mergi zilnic pe acelasi drum, creierul tau este deja pe „pilot automat”.

Propune-ti sa inveti ceva nou in fiecare zi. O poti face citind  sau folosind Wikipedia ori Google pentru acest lucru. Cauta un cuvant, un concept, o firma, un nume sau o tara si invata ceva nou zilnic.


Îți mai recomandăm:

1. Schimba ceasul de pe o mana pe cealalta Daca esti ca mine, inseamna ca folosesti ceasul pe mana stanga. In momentul in care vrei sa vezi cat e ceasul, creierul tau nu face nici un efort pentru a "executa" aceasta sarcina. Citește mai mult

* * *

“Studenții învață haotic” este concluzia Universității din Washington. Psihologii au ajuns la concluzia că studenții care se pregătesc pentru examene recitind cursurile și materia nu învață aproape deloc. Învață acum cum să înveți!