Pornim radioul...
ÎNVEȚI » Eveniment alternativ
 

Primul studiu asupra dezbaterilor Closer to Oxford. 

Publicat în Closer2oxford.ro

În cadrul programului educațional Closer to Oxford s-a încheiat a 9-a rundă  de dezbateri in universități. Cu acest prilej, sociologul Barbu Mateescu a finalizat primul studiu referitor la valorile menționate de studenți în dezbaterile online. Studiul calitativ comandat de ARDOR este realizat pe un eșantion de 800  de texte argumentative  scrise de tinerii studenți și masteranzi din centre universitare din România și Republica Moldova, participanți în cadrul celor 9 runde de dezbateri online în perioada octombrie 2010 – iunie 2013.

"Este prima cercetare pe care ARDOR o face despre valorile care apar în dezbaterile pro/contra din debate-urile online. Studiul pune în evidență  cu o metodologie originală adaptată specificului acestor texte argumentative  câteva binoame de valori precum egalitate vs inegalitate, conservatorism vs reformism sau individualism vs comunitarism",  spune Monica Mocanu – președinte executiv ARDOR și coordonator de proiect. "Studiul nu este reprezentativ pentru toţi tinerii din România şi nici măcar pentru tinerii care sunt studenţi. Participanţii la dezbaterile Closer to Oxford vor juca însă un rol important în societatea de peste un deceniu şi mai mult, o bună parte dintre ei urmând să devină corporatiştii, liber profesioniştii, ong-iştii şi chiar politicienii din viitor." spune autorul cercetării.

Studiul complet poate fi accesat aici: Valorile din dezbaterile Closer to Oxford.  ARDOR intenționează în acest an sa completeze acest studiu cu o cercetare  orientată pe sistemele de argumentare utilizate de tinerii din acest grup țintă.

Tot ca o premieră, în această vară Sibiul a devenit al 7-lea oraș de desfășurare a proiectului, alături de București, Iași, Cluj, Timișoara, Chișinău și Bălți.  Motiunea  dezbătută în mai recentă rundă derulată (1 aprilie  – 15 iulie 2013)  a  fost "E timpul ca amenzile să fie proporționale cu veniturile?". Tema a fost dezbătută în cadrul competiției de debate online de către 140 de studenți din șapte orașe din România și Republica Moldova, dar și în cadrul a cinci evenimente publice.

Dezbaterile publice organizate în centre universitare din București, Cluj, Iasi, Sibiu si Timișoara au avut ca invitați specialiști în drept internațional, sociologie politică sau economie. Laura Maria Crăciunean, Alin Mantea, Silviu Nate, Corina Turșie, Dan Ungureanu, Andrei Panțu, George Vișan, George Jiglău, Ovidiu Podaru, Horia Țiț și Virgil Stoica au investigat alături de studenți și
publicul local argumente pro / contra oportunității amenzilor cu veniturile. Runda a fost completată de trei seminarii de argumentare și lectură critică în care studenții au avut șansă să învețe alături de trainerii Raluca Bogdan și Bianca Dragomir tehnici de argumentare și public speaking și să le pună la lucru în sesiuni de lectură critică.

Transcrierile text/video ale dezbaterilor si  cele 280 de discursuri argumentative din competițiaonline se găsesc pe website-ul proiectului la www.closer2oxford.ro

Closer to Oxford este un proiect educațional inițiat de ARDOR în 2010 și desemnat în 2011 „cel mai bun program educațional” prin premiile obținute la Gala Societății Civile și Premiile Radio România Cultural. Closer to Oxford pune în valoare oameni și argumentele lor, aducând un plus de accesibilitate, provocare intelectuală și conținut practicilor de dezbateri, încă firave în România. În cei 3 ani de derulare Closer to Oxford a strâns peste 1600 de studenţi care și-au probat si exersat argumentele pe 9 moțiuni controversate si de interes public. Stau mărturie cele peste 900 de texte argumentative de pe site-ul proiectului, cele 27 de dezbateri publice cu peste 50 de invitați de marcă și 31 de seminarii de argumentare şi public speaking.

Îți mai recomandăm:

Studenţii se pot înscrie până pe 10, respectiv 12 februarie pentru cele două runde ale competiţiei Closer to Oxford de anul acesta, prima pe tema necesităţii organizării paradei Gay Pride şi a doua, de talie internaţională, în care 20 de tineri români vor putea concura într-o dezbatere online cu studenţi din Iordania. Citește mai mult

* * *

Capacitatea de a învăța cât mai repede, de a înțelege cât mai bine și mai rapid, dar și de a reține cât mai mult timp ceea ce ai învățat, este una din abilitățile esențiale ale oricărui om de succes. Învață acum cum să înveți!


Mulţi studenţi folosesc markere colorate pentru a evidenţia anumite porţiuni din text, dar studiul condus de prof. Dunlovsky - publicat în Psychological Science in the Public Interest - a dus la concluzia că evidenţierea unor fraze cu markerul fluorescent poate îngreuna învăţarea.

"Adesea se concentrează asupra unui singur concept şi este mai puţin probabil să integreze informaţia într-un întreg. Acest lucru poate îngreuna înţelegerea materialului respectiv", spune el. Totuşi, folosirea lor îi face pe studenţi să se simtă mai în siguranţă.


Îți mai recomandăm:

Organizarea si planificarea studiului individual - Acest prim capitol cuprinde 4 subcapitole in care se defineste notiunea de studiu individual si se arata modul de intocmire eficienta a acestuia: Tehnicile de munca intelectuala - unelte ale viitorului. Citește mai mult

* * *

I hate studying. When I try to study I am able to concentrate for 15-20 minutes the most and then I find something else to do. I manage to make average grades from what I retain in class and with the little studying I manage to do. Învață acum cum să înveți!


Cum ne îmbunătățim memoria?


Publicat în Iqool.ro
În anii de studenție, memoria este cea mai importantă armă pe care o putem deține.

Exercițiile fizice Acestea sporesc oxigenarea creierului, ajută la secretarea unor substanțe chimice în creier, care îi protejează acestuia celulele și reduc riscurile unor boli care ar afecta memoria.

Odihnindu-ne suficient - Timpul optim de dormit pe noapte este undeva între șapte și opt ore. Dacă dormim mai puțin, riscăm să ne fie compromise creativitatea sau gândirea.

Prin antrenarea creierului - Jocurile sudoku, puzzle-urile, integramele, șahul, citirea unui ziar sunt câteva dintre metodele la care putem apela.

Îți mai recomandăm:

O memorie buna depinde in special de sanatatea si de vitalitatea creierului. Exista foarte multe lucruri pe care le-ai putea face pentru imbunatatirea memoriei, fie ca inveti pentru un examen, ai inceput sa studiezi o noua limba straina sau pur si simplu vrei sa-ti antrenezi gandirea pentru a o mentine in forma. Citește mai mult

* * *

Alimentatia sanatoasa este baza unei memorii bune si in mod sigur cu ajutorul unei bune alimentatii echilibrate reusesti sa iti pastrezi atat energia, cat si capacitatea intelectuala la cote inalte. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe