Pornim radioul...
ÎNVEȚI » Eveniment alternativ
 

Primul studiu asupra dezbaterilor Closer to Oxford. 

Publicat în Closer2oxford.ro

În cadrul programului educațional Closer to Oxford s-a încheiat a 9-a rundă  de dezbateri in universități. Cu acest prilej, sociologul Barbu Mateescu a finalizat primul studiu referitor la valorile menționate de studenți în dezbaterile online. Studiul calitativ comandat de ARDOR este realizat pe un eșantion de 800  de texte argumentative  scrise de tinerii studenți și masteranzi din centre universitare din România și Republica Moldova, participanți în cadrul celor 9 runde de dezbateri online în perioada octombrie 2010 – iunie 2013.

"Este prima cercetare pe care ARDOR o face despre valorile care apar în dezbaterile pro/contra din debate-urile online. Studiul pune în evidență  cu o metodologie originală adaptată specificului acestor texte argumentative  câteva binoame de valori precum egalitate vs inegalitate, conservatorism vs reformism sau individualism vs comunitarism",  spune Monica Mocanu – președinte executiv ARDOR și coordonator de proiect. "Studiul nu este reprezentativ pentru toţi tinerii din România şi nici măcar pentru tinerii care sunt studenţi. Participanţii la dezbaterile Closer to Oxford vor juca însă un rol important în societatea de peste un deceniu şi mai mult, o bună parte dintre ei urmând să devină corporatiştii, liber profesioniştii, ong-iştii şi chiar politicienii din viitor." spune autorul cercetării.

Studiul complet poate fi accesat aici: Valorile din dezbaterile Closer to Oxford.  ARDOR intenționează în acest an sa completeze acest studiu cu o cercetare  orientată pe sistemele de argumentare utilizate de tinerii din acest grup țintă.

Tot ca o premieră, în această vară Sibiul a devenit al 7-lea oraș de desfășurare a proiectului, alături de București, Iași, Cluj, Timișoara, Chișinău și Bălți.  Motiunea  dezbătută în mai recentă rundă derulată (1 aprilie  – 15 iulie 2013)  a  fost "E timpul ca amenzile să fie proporționale cu veniturile?". Tema a fost dezbătută în cadrul competiției de debate online de către 140 de studenți din șapte orașe din România și Republica Moldova, dar și în cadrul a cinci evenimente publice.

Dezbaterile publice organizate în centre universitare din București, Cluj, Iasi, Sibiu si Timișoara au avut ca invitați specialiști în drept internațional, sociologie politică sau economie. Laura Maria Crăciunean, Alin Mantea, Silviu Nate, Corina Turșie, Dan Ungureanu, Andrei Panțu, George Vișan, George Jiglău, Ovidiu Podaru, Horia Țiț și Virgil Stoica au investigat alături de studenți și
publicul local argumente pro / contra oportunității amenzilor cu veniturile. Runda a fost completată de trei seminarii de argumentare și lectură critică în care studenții au avut șansă să învețe alături de trainerii Raluca Bogdan și Bianca Dragomir tehnici de argumentare și public speaking și să le pună la lucru în sesiuni de lectură critică.

Transcrierile text/video ale dezbaterilor si  cele 280 de discursuri argumentative din competițiaonline se găsesc pe website-ul proiectului la www.closer2oxford.ro

Closer to Oxford este un proiect educațional inițiat de ARDOR în 2010 și desemnat în 2011 „cel mai bun program educațional” prin premiile obținute la Gala Societății Civile și Premiile Radio România Cultural. Closer to Oxford pune în valoare oameni și argumentele lor, aducând un plus de accesibilitate, provocare intelectuală și conținut practicilor de dezbateri, încă firave în România. În cei 3 ani de derulare Closer to Oxford a strâns peste 1600 de studenţi care și-au probat si exersat argumentele pe 9 moțiuni controversate si de interes public. Stau mărturie cele peste 900 de texte argumentative de pe site-ul proiectului, cele 27 de dezbateri publice cu peste 50 de invitați de marcă și 31 de seminarii de argumentare şi public speaking.

Îți mai recomandăm:

Studenţii se pot înscrie până pe 10, respectiv 12 februarie pentru cele două runde ale competiţiei Closer to Oxford de anul acesta, prima pe tema necesităţii organizării paradei Gay Pride şi a doua, de talie internaţională, în care 20 de tineri români vor putea concura într-o dezbatere online cu studenţi din Iordania. Citește mai mult

* * *

Jordan B. Peterson, psychology professor at the University of Toronto answers:I think (1) you can't do it and (2) you shouldn't try. No one can actually study that much. Învață acum cum să înveți!


10 metode să-ți păstrezi creierul activ


Publicat în Romanialibera.ro

O alimentație echilibrată, activitatea fizică regulată și respectarea celor șapte ore de somn pe noapte contribuie la buna funcționare a creierului. 

Învățarea unui instrument - Cercetătorii au descoperit că studierea unui instrument timp de cel puțin un deceniu are efecte pozitive asupra memoriei.

Învățarea unei limbi străine - poligloții sunt mai buni la desfășurarea mai multor activități simultan și au atenție distributivă.

Șahul și jocurile de cărți pot ajuta creierul să se mențină în formă. 


Îți mai recomandăm:

O memorie buna depinde in special de sanatatea si de vitalitatea creierului. Exista foarte multe lucruri pe care le-ai putea face pentru imbunatatirea memoriei, fie ca inveti pentru un examen, ai inceput sa studiezi o noua limba straina sau pur si simplu vrei sa-ti antrenezi gandirea pentru a o mentine in forma. Citește mai mult

* * *

Dacă e ceva ce am învățat în primii 3 ani la facultatea de arhitectură (da, mai am încă 3. Da, știam în ce mă bag…) este să lucrez. Învață acum cum să înveți!


Cum să te organizezi în sesiune


Publicat în StudentIQ.ro

Sesiunea poate fi uneori extrem de stresanta pentru tine, cu atat mai mult cu cat ai in fata sutele de pagini pe care trebuie sa le pregatesti pentru examene si nu stii exact cum si ce sa faci mai intai. Noi iti venim in ajutor cu prima etapa, cea in care trebuie sa te organizezi ca sa faci fata cu brio examenelor din aceasta sesiune.

  • Mediul in care inveti este extrem de important. Este bine sa inveti intr-un mediu linistit si departe de zgomote. Numai asa poti memora usor.

 

  • Incepe prin a-ti face o lista cu materiile cele mai grele. Tine cont ca timpul necesar se imparte in functie de dificultatea materiei pe care o ai de parcurs si cat de mult trebuie sa insisti asupra acesteia.

 

  • Incearca sa iti imparti materialul de invatat in mai multe parti si invata fiecare parte in ziua ei. Ai sa vezi ca iti este util si ca functioneaza.

 

  • Apuca-te de citit mai intai de toate cateva pagini dintr-un curs mai accesibil, asa cum ai citi cartea ta preferata, in ritmul tau, apoi poti sa maresti durata invatatului intr-un mod progresiv.

 

  • Incearca sa verifici si alte surse intrucat unii autori prezinta o parte a temelor intr-un mod mai putin accesibil pentru tine. Este important sa ai in propria ta biblioteca mai multi autori care abordeaza temele cursurilor tale.

 

  • Dupa ce ai parcurs materia, iti recomandam sa apelezi la un prieten, coleg, ca sa faci o recapitulare. Aceasta te va asculta si iti poate spune pe ce sa mai insisti.


Daca nu te-ai pus inca pe treaba, ideile oferite speram sa iti fie de ajutor si sa auzim curand de tine ca ai reusit sa iei toate examenele din sesiune.


Îți mai recomandăm:

Sesiunea poate fi uneori extrem de stresanta pentru tine, cu atat mai mult cu cat ai in fata sutele de pagini pe care trebuie sa le pregatesti pentru examene si nu stii exact cum si ce sa faci mai intai. Citește mai mult

* * *

1. Respiră adânc şi realizează că totul este doar în capul tău Relaxează-te înainte să te apuci de scris. Inspiră aer adânc în piept, în timp ce ai mâinile pe bancă şi corpul relaxat. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe