Pornim radioul...
ÎNVEȚI » Eveniment alternativ
 

Primul studiu asupra dezbaterilor Closer to Oxford. 

Publicat în Closer2oxford.ro

În cadrul programului educațional Closer to Oxford s-a încheiat a 9-a rundă  de dezbateri in universități. Cu acest prilej, sociologul Barbu Mateescu a finalizat primul studiu referitor la valorile menționate de studenți în dezbaterile online. Studiul calitativ comandat de ARDOR este realizat pe un eșantion de 800  de texte argumentative  scrise de tinerii studenți și masteranzi din centre universitare din România și Republica Moldova, participanți în cadrul celor 9 runde de dezbateri online în perioada octombrie 2010 – iunie 2013.

"Este prima cercetare pe care ARDOR o face despre valorile care apar în dezbaterile pro/contra din debate-urile online. Studiul pune în evidență  cu o metodologie originală adaptată specificului acestor texte argumentative  câteva binoame de valori precum egalitate vs inegalitate, conservatorism vs reformism sau individualism vs comunitarism",  spune Monica Mocanu – președinte executiv ARDOR și coordonator de proiect. "Studiul nu este reprezentativ pentru toţi tinerii din România şi nici măcar pentru tinerii care sunt studenţi. Participanţii la dezbaterile Closer to Oxford vor juca însă un rol important în societatea de peste un deceniu şi mai mult, o bună parte dintre ei urmând să devină corporatiştii, liber profesioniştii, ong-iştii şi chiar politicienii din viitor." spune autorul cercetării.

Studiul complet poate fi accesat aici: Valorile din dezbaterile Closer to Oxford.  ARDOR intenționează în acest an sa completeze acest studiu cu o cercetare  orientată pe sistemele de argumentare utilizate de tinerii din acest grup țintă.

Tot ca o premieră, în această vară Sibiul a devenit al 7-lea oraș de desfășurare a proiectului, alături de București, Iași, Cluj, Timișoara, Chișinău și Bălți.  Motiunea  dezbătută în mai recentă rundă derulată (1 aprilie  – 15 iulie 2013)  a  fost "E timpul ca amenzile să fie proporționale cu veniturile?". Tema a fost dezbătută în cadrul competiției de debate online de către 140 de studenți din șapte orașe din România și Republica Moldova, dar și în cadrul a cinci evenimente publice.

Dezbaterile publice organizate în centre universitare din București, Cluj, Iasi, Sibiu si Timișoara au avut ca invitați specialiști în drept internațional, sociologie politică sau economie. Laura Maria Crăciunean, Alin Mantea, Silviu Nate, Corina Turșie, Dan Ungureanu, Andrei Panțu, George Vișan, George Jiglău, Ovidiu Podaru, Horia Țiț și Virgil Stoica au investigat alături de studenți și
publicul local argumente pro / contra oportunității amenzilor cu veniturile. Runda a fost completată de trei seminarii de argumentare și lectură critică în care studenții au avut șansă să învețe alături de trainerii Raluca Bogdan și Bianca Dragomir tehnici de argumentare și public speaking și să le pună la lucru în sesiuni de lectură critică.

Transcrierile text/video ale dezbaterilor si  cele 280 de discursuri argumentative din competițiaonline se găsesc pe website-ul proiectului la www.closer2oxford.ro

Closer to Oxford este un proiect educațional inițiat de ARDOR în 2010 și desemnat în 2011 „cel mai bun program educațional” prin premiile obținute la Gala Societății Civile și Premiile Radio România Cultural. Closer to Oxford pune în valoare oameni și argumentele lor, aducând un plus de accesibilitate, provocare intelectuală și conținut practicilor de dezbateri, încă firave în România. În cei 3 ani de derulare Closer to Oxford a strâns peste 1600 de studenţi care și-au probat si exersat argumentele pe 9 moțiuni controversate si de interes public. Stau mărturie cele peste 900 de texte argumentative de pe site-ul proiectului, cele 27 de dezbateri publice cu peste 50 de invitați de marcă și 31 de seminarii de argumentare şi public speaking.

Îți mai recomandăm:

Studenţii se pot înscrie până pe 10, respectiv 12 februarie pentru cele două runde ale competiţiei Closer to Oxford de anul acesta, prima pe tema necesităţii organizării paradei Gay Pride şi a doua, de talie internaţională, în care 20 de tineri români vor putea concura într-o dezbatere online cu studenţi din Iordania. Citește mai mult

* * *

Nothing beats a curious mind. How curious are you? Don’t take things on face value. Go deeper into how things work. Question most things. Be genuinely interested in new subjects. Învață acum cum să înveți!


Testul de memorie REY a fost conceput de Andre Rey şi urmăreşte memorarea unei serii de cuvinte. Este un test folosit pentru a evalua capacitatea de memorare în condiţii normale, dar şi după diferite traume suferite.

Testul de memorie auditiv-verbal are 6 faze: 5 faze de reproducere şi o fază de recunoaştere, scrie Psihoterapeut.net. Concret, în primele 5 faze trebuie memorată şi reprodusă o serie de 15 cuvinte, iar în ultima fază trebuie recunoscute dintr-un text dat cuvintele memorate anterior.

Îți mai recomandăm:

Metoda cu povestea o stim de cand suntem mici.  Ideea este sa creezi o poveste care-ti va aminti toate cuvintele din lista. Spre exemplu avem urmatoarele cuvinte: Sarpe, Camion, Baterie, Roz, Palarie. Citește mai mult

* * *

In cartea "Make It Stick" se spune raspicat: in majoritatea sistemelor de invatamant din lume, invatarea este abordata prost. Repetitia iar si iar, sublinierea ideilor principale, recitirea, toate acestea sunt ineficiente. Învață acum cum să înveți!


Impartirea perioadelor de timp dedicate studiului in intervale mai scurte se pare ca ar functiona mai bine decat un maraton de invatare

O alta strategie de invatat care s-a dovedit a fi eficienta este evaluarea periodica. Multi elevi sau studenti folosesc bucati de hartie pe care isi noteaza cuvinte-cheie, iar aceasta este o forma raspandita de autoevaluare. 

Studiile arata ca strategiile pe care le folosim - recitirea sau sublinierea pasajelor considerate esentiale - sunt printre cele care nu dau rezultate. Cele mai nepotrivite metode pentru a invata sunt sublinierea si utilizarea unui marker pentru a scoate in evidenta portiuni de text. 


Îți mai recomandăm:

Impartirea perioadelor de timp dedicate studiului in intervale mai scurte se pare ca ar functiona mai bine decat un maraton de invatare. Asimilarea informatiei in ultima clipa ar putea ajuta la trecerea unui examen, de pilda, insa nu este o metoda potrivita pentru cei care doresc sa retina informatiile pe termen lung. Citește mai mult

* * *

Iată câteva trucuri care te vor ajuta să reţii majoritatea informaţiilor din cărţile pe care le citeşti:1. Citeşte inclusiv prima pagină, cu titlul şi numele autorului, cuprinsul şi prefaţa. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe