Pornim radioul...
ÎNVEȚI » Student in strainatate
 
Dupa cum s-a anuntat astazi, cinci sute de universitati din toata Europa si din lume sunt asteptate sa participe la o noua clasificare internationala a universitatilor, initiata de Comisia Europeana. Noua lista, U-Multirank, va fi diferita de actualele clasificari, calificand universitatile in functie de o gama mai larga de factori de performanta, vizand furnizarea unui ghid mai realist si usor de utilizat pentru ceea ce ofera acestea.

Noua clasificare „multidimensionala” va califica universitatile in cinci domenii distincte: reputatia pentru cercetare, calitatea predarii si invatarii, orientarea internationala, succesul transferului de cunostinte (de exemplu, parteneriate cu intreprinderile si intreprinderile nou-infiintate) si angajamente regionale. Universitatile sunt invitate sa se inscrie pentru noua clasificare in prima jumatate a anului 2013, iar primele rezultate sunt asteptate la inceputul anului 2014. U-Multirank va fi lansat oficial la o conferinta importanta care va avea loc intre 30 si 31 ianuarie la Dublin sub presedintia irlandeza a Uniunii Europene.

Androulla Vassiliou, comisarul european pentru educatie, cultura, multilingvism si tineret, a declarat: "Aceasta va fi o clasificare moderna si sofisticata, ilustrand intreaga diversitate a invatamantului superior. Clasificarile internationale existente au inca tendinta sa acorde prea multa importanta reputatiei pentru cercetare. Clasificarea noastra multidimensionala va oferi un ghid mai precis si mai comparabil pentru calitatea universitatilor. U-Multirank ii va ajuta pe tineri sa faca alegeri corecte in ceea ce priveste studiile si va motiva institutiile sa isi imbunatateasca performantele intr-o gama larga de activitati. El va fi, de asemenea, un instrument util pentru factorii de decizie, oferindu-le posibilitatea sa fie mai bine plasati pentru a dezvolta strategii eficiente pentru invatamantul superior, pentru viitor".

U-Multirank se va baza pe date si criterii obiective. Comisia urmareste sa atraga o gama larga de universitati pentru a participa in prima faza. Celelalte ar putea sa se alature mai tarziu. De asemenea, U-Multirank va permite tuturor selectarea si cantarirea propriilor prioritati pentru a intocmi clasificari proprii si adaptate.

Pentru a asigura impartialitatea, calitatea si verificarea, Comisia a selectionat un consortiu independent care sa efectueze clasificarea. Centrul pentru invatamant superior (CHE) din Germania si Centrul pentru studii politice de invatamant superior (CHEPS) din Tarile de Jos vor conduce initiativa. Acestea vor colabora cu parteneri printre care se numara Centrul pentru studii stiintifice si tehnologice de la universitatea Leiden (CWTS), editura stiintifica Elsevier, fundatia Bertelsmann si firma de software Folge 3. Consortiul va colabora, de asemenea, cu parteneri din clasificarea nationala si cu organizatii ale partilor interesate pentru a compila date exacte.
    
Context

U-Multirank este rezultatul unei initiative care isi are originea intr-o conferinta organizata sub presedintia franceza din 2008 a Uniunii Europene, care a solicitat o noua clasificare a universitatilor bazata pe o metodologie care reflecta o varietate de dimensiuni de excelenta in context international.

Ulterior, Comisia Europeana a comandat un studiu de fezabilitate care a fost efectuat de catre un consortiu de organizatii din cadrul invatamantului superior si al cercetarii, cunoscut sub numele de CHERPA si finalizat in 2011. Studiul, bazat pe colaborarea cu 150 de institutii de invatamant superior din Europa si din intreaga lume, a confirmat faptul ca atat conceptul unei clasificari multidimensionale, cat si punerea sa in practica sunt realiste.

U-Multirank va fi elaborata in 2013-2014 si va primi o finantare in valoare de 2 milioane de euro din partea UE in cadrul Programului de invatare pe tot parcursul vietii, cu posibilitatea de a prelungi cu doi ani finantarea initiala in 2015-2016. Obiectivul este ca o organizatie independenta sa realizeze ulterior clasificarea.

Îți mai recomandăm:

Comisia Europeana lanseaza o noua clasificare internationala a universitatilor din Europa si din lume, la care sunt asteptate sa participe 500 de universitati, anunta executivul european printr-un comunicat de presa. Citește mai mult

* * *

Dacă pentru unii dintre noi învăţatul este floare la ureche, pentru alţii, reţinerea anumitor informaţii înseamnă timp pierdut şi stres. Persoanele care învaţă repede au anumite caracteristici care îi diferenţiază de ceilalţi. Învață acum cum să înveți!


Reține mai mult din fiecare zi


Publicat în Hipo.ro

Memoria poate fi de mai multe feluri: vizuală, auditivă, auditivă digitală și kinestezică. Aceasta corespunde unui anumit tip de a învăța, la care ar trebui să ne adaptăm. Împărțirea este destul de intuitivă:

- cei cu memorie vizuală învăța mai bine cu ajutorul imaginilor;
- cei cu memoria auditiva prefera sa audă informația;
- memoria auditiva-digitala apare la cei care asimileaza informatia cu ajutorul vocii interioare;
- cei cu memoria kinestezica invață prin practică

Există numeroase metode utilizate pentru îmbunătățirea memoriei în fiecare zi. Iată căteva dintre ele:

- Înlocuiește cu imagini sau obiecte cunoscute
- Creează legături
- Hărțile mentale
- Localizarea
- Fă un lucru iesit din comun 


Îți mai recomandăm:

Memoria este unul dintre cele mai fascinante procese psihice cognitiv complexe, prin intermediul caruia indivizii intiparesc, stocheaza si reactualizeaza informatiile din experienta lor anterioara. Citește mai mult

* * *

Iată câteva exerciții de relaxându-se exerciții pentru a te simți încrezător în ziua examenului. Cheia de contact: respirația. Majoritatea oamenilor recurg la respirația toracică, ceea ce provoacă tensiuni. Învață acum cum să înveți!


Cercetările au demonstrat faptul că vocabularul este cel mai potrivit instrument pentru definirea competenţelor şi a succeselor la examene, potrivit experţilor citaţi de publicaţia "The Telegraph". Cum optimizăm acest proces? Cum putem învăţa mai multe într-un timp mult mai scurt?

Desene pentru a reţine cuvintele grele sau plate "Mems" sau memento-urile sunt dispozitive vizuale care ajută la memorare formând o legătură vie între forma cuvântului şi sensul acestuia. De exemplu, în încercarea noastră de a reţine "caber", care înseamnă "a se potrivi" în limba spaniolă, este necesar un memento.

Îți mai recomandăm:

Chiar dacă ai o memorie bună, întotdeauna sunt utile câteva trucuri pentru a creşte şi mai mult viteza cu care înveţi.  Prima regulă pentru reuşită este să citeşti întotdeauna întregul material pe care trebuie să-l înveţi. Citește mai mult

* * *

Sesiunea poate fi uneori extrem de stresanta pentru tine, cu atat mai mult cu cat ai in fata sutele de pagini pe care trebuie sa le pregatesti pentru examene si nu stii exact cum si ce sa faci mai intai. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe