Pornim radioul...

Marius Manole face regulile spectacolului Noi4  

Publicat în Godotcafeteatru.ro

Spectacolul de teatru Noi4 cu Maria Obretin, Ilinca Manolache, Lia Bugnar în rolurile principale și Marius Manole în rol esențial se va juca vineri, 7 februarie, ora 19:30 la Clubul Țăranului , str. Monetăriei nr. 2 (0788452485) și duminică, 9 februarie, ora 22:00 la Godot Cafe-Teatru, str. Blănari nr 14(0736414244).

Noi4 este un spectacol care face parte din proiectul Teatrul nu e o clădire susținut de Lia Bugnar și Marius Manole, iar în 2012 a fost desemnat drept cel mai bun spectacol în cadrul Festivalului de teatru indepdent Undercloud.

"Merită să vedeți piesa "cu buget mic” Noi4. Nu oricine poate juca această piesă scrisă aproape impecabil de Lia Bugnar.

Maria, personajul Mariei Obretin plânge tot spectacolul! E vorba despre drama ei desigur, din cauza aceasta plânge. Și este frumoasă când plânge. Adică tot timpul.

Ilinca, prietena cea mai bună a Mariei – a personajului zic – este interpretat de Ilinca Manolache, și este madama superficială care „o arde” cu soțul Mariei, pe ascuns. Și Ilincăi îi curge rimelul albastru de pe gene precum roșul din celebra siglă din Piața Universității.

Otilia este personajul care pute a canal și cu care soțul Mariei împarte „senvișu cu pateu”. Un personaj fabulos interpretat chiar de Lia Bugnar. Și care vrea și ea „30 de mii vechi, nene!-gociabil”.
Victor, gras și chelios, zeul flatulenței, soțul Mariei înșelate este trucat excelent de Marius Manole. Aflăm că putea fi Piersic Jr. sau Bibiri. Sau Mălăele, dacă nu era bugetul așa mic

Acestea-s personajele, dar nu deconspir nici trama (este genială) și nici actele (sunt câteva!). Nu menționez decât că trebuie să levitezi de pe scaunul plușat și să nu ai nici o afinitate față de un personaj. Ba ești victimă (Maria), ba ești agresor (pe rând: Ilinca, Otilia, Victor), ori ești salvator (oricare din personaje). Toate rolurile te surprind, ești chiar invitat să devii un actor și să empatizezi cu personajele, pe rând. Nu o face – este o capcană

Tempo-ul și ton-ul dau aroma suficientă să te agațe de nări.  Totul te învăluie și te transformă, în timp ce personajele devin într-o oră jumătate parte din comunitatea din care provii. Te includ și te exclud din piesa Liei Bugnar.

Mi-a plăcut ideea de transfer de personaj-actor-public, schimbul emoțiilor și escaladarea tensiunilor, de la dramă până la tragicul telenovelistică, stropite tehnic cu un umor fin. Nu dau note, nu-mi permit! dar superlativ pentru calificativ" (Semnu’ de carte, Revista, Semne Bune)



Îți mai recomandăm:

"Teatrul nu e o clădire" vă propune o retrospectivă a celor mai populare spectacole de teatru scrise de Lia Bugnar, ce vor avea loc în fiecare joi seara din decembrie de la ora 22:00 la Godot Cafe Teatru, str. Citește mai mult

* * *

Psihologul Daniel David a punctat cateva elemente esentiale pentru stapanirea emotiilor inainte de examene. 1. (Oricat de banal ar suna) Pregateste-te pentru examen. Învață acum cum să înveți!


Jocurile cum sunt sudoku, integramele, dar şi cele care fac apel la capacitatea de a rezolva ecuaţii matematice menţin în formă zonele cerebrale responsabile cu memoria.

Schimbă-ţi alimentaţia! Dulciurile şi carnea grasă ne scad capacitatea de memorare. Înlocuieşte-le cu afine, cătină, măceşe, struguri şi cu broccoli.


Dormi mai mult! În timpul somnului, creierul nostru reorganizează, prioritizează şi stochează toate informaţiile primite în timpul zilei.


Îți mai recomandăm:

Nu este iesit din comun sa uiti din cand in cand telefonul mobil acasa, dar acest lucru nu trebuie sa se intample frecvent. Daca ti se intampla prea des, este cazul sa incepi sa-ti antrenezi creierul zilnic cu ajutorul unor exercitii mentale. Citește mai mult

* * *

At the heart of this method is the idea that a person should practice doing something for a single minute, every day at the same time. Almost all of us periodically set ourselves a new goal or challenge — and just as often in the end we fail to achieve it. Învață acum cum să înveți!


Cele mai bune alimente pentru memorie sunt, în general, cele care conţin grăsimi sănătoase, precum peşte gras sau nucile şi seminţele.

Printre cele mai bune alimente pentru memorie se numără fructele de pădure, bogate în antioxidanţi. De exemplu, afinele au capacitatea de a ne proteja creierul împotriva procesului de oxidare a celulelor din cauza stresului.

Încă un aliment deosebit de important pentru îmbunătăţirea memoriei este peştele gras, deoarece carnea acestuia este bogată în grăsimi de tipul Omega-3.


Îți mai recomandăm:

Iată o serie de alimente recomandate pentru o memorie bună!Nuci - Alături de alunele de pădure, fistic, alune sau seminţe de floarea-sorealui, acestea trebuie consumate în stare crudă pentru a beneficia de toate calităţile lor nutriţionale. Citește mai mult

* * *

Să-ți închizi telefonul, să ieși de pe Facebook și să stai în casă vreo trei săptămâni sunt măsuri care dau rezultate. "Primul gând că ar trebui să mă apuc de licență a venit în vacanța de iarnă, care e mereu prea scurtă, așa că mi-a trecut repede. Învață acum cum să înveți!