Pornim radioul...
ÎNVEȚI » Sfaturi cariera
 

Lectii de cariera invatate pe propria-mi piele 

Publicat în Tipa De La Hr

Incepi prin a-ti aduce aminte de primul job, apoi le treci pe toate in revista. Astfel ajungi la niste concluzii:

- Va trebui sa schimbi mai multe joburi/ domenii, pana il gasesti pe cel in care chiar vrei sa faci cariera. Nu e o regula batuta in cuie, insa de cele mai multe ori primele joburi sunt de umplutura si nu trebuie sa iesi la pensie de acolo.

- Poti sa te razgandesti oricand. E mai bine sa regreti ceva ce ai facut decat ceva ce nu ai facut.

- Esti mult mai puternic(a) si rezistent(a) decat crezi si poti rezista fara somn mult mai mult timp decat ti-ai imaginat. E ok ca din cand in cand sa muncesti mult, insa nu intinde coarda, e vorba totusi de sanatatea ta.


Îți mai recomandăm:

M-a cuprins melancolia, gândindu-mă că începe noul an școlar, iar eu, ei bine… eu sunt la facultate. Nu că asta ar fi un lucru rău, dar crede-mă pe cuvânt că o să îți lipsească liceul mai mult decât ai fi crezut. Citește mai mult

* * *

“Studenții învață haotic” este concluzia Universității din Washington. Psihologii au ajuns la concluzia că studenții care se pregătesc pentru examene recitind cursurile și materia nu învață aproape deloc. Învață acum cum să înveți!


Vrem o minte care să nu ne trădeze când avem mai mare nevoie de ea? Există meniuri care o pot stimula!
 
Regulile pentru păstrarea creierului în formă sunt: Să nu sărim peste cele trei mese principale.
 
Să nu sărim peste somn, iar dacă se poate, programul de dormit să fie între 6 și 8 ore pe noapte la un om adult și să se încadreze mereu între aceleași ore;
 
Să facem zilnic exerciții fizice sau mișcare: înot, ciclism, alergări, aerobic, flotări, genuflexiuni, abdomene sau măcar mers pe jos jumătate de oră pe zi. Dacă le efectuam seara, să lăsăm câteva ore între ele și mersul la culcare.

Îți mai recomandăm:

Oamenii de stiinta britanici de la Colegiul Universitar „King" recomanda persoanelor care au probleme cu memoria sa consume, de cel putin cinci ori pe saptamana, peste gras (somon, macrou, hering, ton). Citește mai mult

* * *

Iată câteva sfaturi de cum te descurci mai bine în sesiune. Fă un lucru pe rând. Dacă ai decis să înveţi pt un examen, 2-3 ore concentrează-te doar pe acel examen. Învață acum cum să înveți!


De la alimentatie, programul incarcat, pana la felul in care dormi sau medicamentele pe care le iei, memoria poate fi afectata in diverse moduri.

Vitamina B12 se afla in stransa legatura cu memoria. Aceasta se afla si in produsele lactate, iar lipsa ei duce la o scadere a puterii de concentrare.

Depresia duce la scaderea nivelului de serotonina si norepinefrina din creier, astfel incat memoria este afectata.


Prin imbunatatirea stilului de viata, atat in ceea ce priveste alimentatia, cat si programul fizic, vei reusi sa scapi de aceaste probleme.


Îți mai recomandăm:

Ginseng, peste, fructe de padure sau cofeina? Care dintre suplimente nutritive ori alimente pot creste nivelul de concentrare, imbunatatesc memoria, atentia si stimuleaza functionarea creierului? Nu exista nici o indoiala ca pe masura ce o persoana inainteaza in varsta, corpul sau imbatraneste. Citește mai mult

* * *

Te simți din ce în ce mai puțin motivat? Ai nevoie de soluții practice la această problemă universală? Iată ce îți recomandăm!   Fă o înțelegere cu tine însuți. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe