Pornim radioul...

Studenții înscriși la universitățile din România sunt invitaţi să participe la ediţia din 2015 a programului REXUS/BEXUS (Experimente pentru studenți pe rachetă/balon), organizat de Consiliul Naţional Spaţial Suedez și Agenția Spațială Germană, în colaborare cu Agenţia Spaţială Europeană.

Experimentele REXUS sunt efectuate în mezosferă pe o rachetă de sondare la o altitudine între 75-90 km. În timp ce acestea cad înapoi pe Pământ, ele pot oferi două minute de gravitaţie redusă. Fiecare rachetă poate transporta în jur de 40 kg de sarcină utilă în total. Zborurile REXUS 21 și 22 oferite în cadrul acestui apel vor fi lansate în primăvara anului 2017.

Experimente BEXUS sunt transportate în stratosferă cu un balon stratosferic, care plutește la o altitudine de 20-30 km timp de 2-5 ore. Fiecare balon poate transporta 40-100 kg de sarcină utilă în total. Zborurile BEXUS 22 și 23 oferite în prezentul apel vor avea loc în toamna anului 2016.


Ambele campanii de lansare, atât cea cu racheta cât și cea cu balonul, vor avea loc Centrul Spaţial Esrange, situat în afara oraşului Kiruna, în Suedia de Nord.


  

Ȋnscrierea în program se realizează printr-o propunere de experiment pregătită și încărcată pe portalul Biroului de Educaţie al ESA disponibil aici înainte de 19 octombrie 2015. Echipele de studenți de origine germană pot aplica prin intermediul apelului de propuneri de proiecte lansat în paralel de DLR disponibil aici.


Îți mai recomandăm:

Uneori este mai aproape de noi, alteori mai departe iar altitudinea lui variaza intre 300 km si aproape 1500 de km. Specialistii spun ca e vorba de o orbita circumterestra eliptica pe care satelitul romanesc o parcurge in mai putin de 2 ore, mai precis in 102 minute, adica 1 ora si 42 de minute. Citește mai mult

* * *

O memorie buna depinde in special de sanatatea si de vitalitatea creierului. Exista foarte multe lucruri pe care le-ai putea face pentru imbunatatirea memoriei, fie ca inveti pentru un examen, ai inceput sa studiezi o noua limba straina sau pur si simplu vrei sa-ti antrenezi gandirea pentru a o mentine in forma. Învață acum cum să înveți!


Ce mâncăm și bem în sesiune


Publicat în Ziarul De Iasi
Alimentația zilnică trebuie să conțină în mod dominant: fulgi de cereale cu lapte sau iaurt, soia, smochine, stafide, curmale, pește, ficat, carne de pui slabă și multe salate de legume proaspete.
 
Se recomandă ca în perioada de sesiune să se bea dimineața, pentru dinamizare, un pahar cu apă amestecată cu o linguriță miere și două linguri suc de lamîie.
 
Despre ananas se spune că are proprietatea de a întări memoria. O banană pe zi reface rapid energia consumată prin efort intelectual. Morcovii sporesc, de asemenea, capacitatea de memorare.

Îți mai recomandăm:

Studentii stiu ce inseamna emotiile, noptile pierdute cu cartile in brate, ceasca de cafea sau paharul de cola. Insa alimentatia zilnica trebuie sa contina in mod dominant: fulgi de cereale (griu, porumb, ovaz) cu lapte sau iaurt, peste, ficat, carne de pui slaba si multe salate de legume proaspete. Citește mai mult

* * *

When the sum total of human knowledge rests an arm’s length away in each person’s pocket, why do we have to remember anything anymore?“Everything is available through a Google search almost instantaneously, so what motive do you have to store useless info?” said Joseph LeDoux, who directs New York University’s Emotional Brain Institute. Învață acum cum să înveți!


Avem nevoie de un plan de îmbunătățire a memoriei, care să devină treptat un nou stil de viață, mult mai bine organizat.

Pentru sănătatea mentală, dar și cea fizică, trebuie consumate alimente proaspete, bogate în nutrienții necesari. Excesele trebuie evitate.

Mai nou, medicii recomandă zilnic unul - două pahare de vin roșu, ca medicament, pornind de la ideea că orice este bun pentru inimă este benefic și creierului.

Mișcarea în aer liber, aerisirea creierului, se recomandă mai mereu, fără însă se să menționeze că aceasta ajută și la menținerea în formă a memoriei.

Îți mai recomandăm:

Pentru sanatatea mentala, dar si cea fizica, trebuie consumate alimente proaspete, bogate in nutrientii necesari. Excesele trebuie evitate.  Miscarea in aer liber, aerisirea creierului, se recomanda mai mereu, fara insa se sa mentioneze ca aceasta ajuta si la mentinerea in forma a memoriei. Citește mai mult

* * *

Simți că ești pe atât de productiv pe cât ai putea fi?Însă hai mai întâi să discutăm despre a fi eficient, pentru că nu vreau să cazi în capcană – de regulă, atunci când vor să învețe mai bine, studenții pur și simplu petrec mai mult timp cu cartea deschisă, întind deadline-urile și fac multitasking. Învață acum cum să înveți!