Pornim radioul...

Ne-au plăcut întotdeauna poveștile despre oameni frumoși. Te liniștesc, îți dau o stare de bine și sunt atât de valoroase într-o lume din ce în ce mai robotizată, care parcă uită tot mai mult să își arate partea umană. Am avut ocazia să dăm de o astfel de poveste de curând, când a fost lansarea documentarului ”Omul pasăre”, marca HBO.

Ne-au plăcut întotdeauna oamenii frumoși în realitate. Am avut ocazia să dăm de astfel de oameni tot atunci, după lansarea documentarului, când am cunoscut-o pe Ofelia, PR Coordinator la HBO România. Am schimbat câteva vorbe cu ea și ne-am bucurat să aflăm că întreaga echipă HBO România e formată din persoane tinere, simpatice, care au atât de multe de spus referitor la cariera lor profesională. Și-atunci ne-am zis să testăm cele auzite și să luăm legătura cu ele. Așa a apărut în ”cadru” și Irina, una dintre acele persoane tinere, simpatice, care au atât de multe de spus. Dar mai bine să-i dăm ei legătura. Motor, acțiune:

“E un domeniu foarte ofertant vizual, în care lucrezi cu actori, regizori, producători și spui povești.
Cui nu i-ar placea?”

Până să ajungi aici, ai trăit experiențe care te-au modelat ca om.
Care este parcursul tău educațional și profesional?

În școală eram bună la matematică și ai mei, în special tata, erau convinși că voi merge la un liceu cu profil real și apoi la Politehnică. Doar că eu am ales umanul și apoi Facultatea de Limbi Străine (Engleză-Italiană). Eram eu bună la mate, dar îmi plăcea mai mult ora de română.

PR-ul era un domeniu foarte nou și atractiv. Abia se înființase Facultatea de Relații Publice și începeam să aflu mai multe despre domeniu de la prietenele mele care studiau acolo. Cu cât aflăm mai multe, cu atât mi se părea mai interesant și mai potrivit pentru mine. Un domeniu în care poți scrie și poți lucra cu mulți oameni, două din lucrurile care îmi plăceau și îmi plac în continuare cel mai tare, suna perfect.

După facultate, am intrat în advertising, unde am rămas ceva vreme. După 8 ani de Marketing și PR în agenții, am ajuns, în 2008 la HBO. Am fost timp de doi ani Marketing Coordinator și din 2010 sunt PR & Marketing Manager.

Cu ce te ocupi mai exact și cum arată o zi obișnuită la locul de muncă?

Alături de echipa pe care o coordonez, stabilesc și implementez activitățile de promovare pentru HBO, HBO Comedy, Cinemax și, din 2012, pentru HBO GO. Scopul nostru este să oferim vizibilitate brandurilor pe care le reprezentăm și să ne asigurăm că alegem mesajele și canalele de comunicare potrivite pentru promovare.

Îmi place la birou! Ziua începe cu o cafea bună care merge de minune cu planul de bătaie pentru proiectele la care lucrăm. Din fericire, zilele mele la birou nu urmează același tipar și sunt tot atât de diferite precum producțiile pe care le promovăm.

Ce îți place cel mai mult la meseria ta?

Îmi plac provocările și, din fericire, am din plin. HBO nu te lasă să te plafonezi sau să te plictisesti si vine mereu cu producții, idei, tentații noi. Trebuie să ții pasul cu brandul și să cauți căi creative și inspirate pentru a-l promova.



Irina2 credite foto: Mircea Dragos | HBO România

De ce ai ales HBO? Care e provocarea de a face PR & Marketing la HBO?

Trebuie să recunosc că inainte să ajung la HBO mi se părea că ar putea fi my dream job. Lucram la agenția lor de PR de pe vremea aceea și eram fascinată de posibilitățile pe care le oferea HBO. Un domeniu foarte ofertant vizual, în care lucrezi cu actori, regizori, producători și spui povești. Cui nu i-ar placea?

Provocarea majoră cred că este să găsim întotdeauna ideea, conceptul, modalitățile cele mai potrivite pentru a promova un conținut premium și niște producții atât de bine făcute.

“Nu ne temem de neconvențional si ne asumăm într-o anumită măsură și puțină nebunie.”

Presiunea de a avea grijă de un brand atât de mare vs plăcerea de a face asta. Păreri?

Daca aș resimți mai tare presiunea și resposabilitatea decât plăcerea, m-aș îngrijora. Sunt incomparabile. Oricât de strânse ar fi deadline-urile sau oricâte de complex ar fi cerințele, satisfacția reușitei unei campanii este infinit mai mare.

PR sau Marketing? Cu toate că suntem convinși că îndrăgești ambele domenii, totuși, dacă
ai fi nevoită să alegi doar unul dintre ele, care ar fi acela?

Mi-aș dori sa îți pot răspunde la întrebare, dar mi-e imposibil. Pentru mine, cele două domenii sunt interdependete, iar eu sunt dependentă de amândouă.

Ce viziuni noi consideri că ai adus în strategia de PR și Marketing, din 2010 încoace?
Cum a comunicat HBO România diferit de la venirea ta în companie?

Gândirea liberă și ideile curajoase vin natural în HBO. Le încurajez pe cât de mult pot și încerc să fiu deschisă la propunerile colegelor mele de department sau la cele ale agențiilor cu care lucrăm. Nu excludem fără argumente nicio idee, nu ne temem de neconvențional si ne asumăm într-o anumită măsură și puțină “nebunie”.

Prin ce consideri că se diferențiază comunicarea din industria filmelor cu altele?

Este un domeniu foarte dinamic și activ, în care regulile se schimbă permanent. Spunem povești despre povești. Publicul trebuie să fie inspirat de ele, să le recomande, să le spună mai departe. Ceea ce funcționează pentru o producție, nu va mai funcționa pentru o alta.



Irina3 credite foto: Mircea Dragos | HBO România

Care e proiectul tău la HBO de care ești cea mai mândră?
Dar din exterior, care e campania ta preferată de comunicare și ce brand te impresionează cel mai mult?

Lansările producțiilor originale locale, în special cele pentru serialele În derivă și Rămâi cu mine au fost memorabile pentru mine. La În derivă eram la primul proiect de genul acesta și emoțiile au fost foarte mari iar serile la birou, foarte lungi. Lansarea a fost de succes și a ridicat așteptările pentru campaniile următoare.

Îmi plac campaniile brandurilor AXE, pentru că sunt îndrăznețe, inteligente și întotdeauna foarte bine targetate.

Îți mai amintești primele sfaturi primite? Care consideri că au fost cele mai de folos?
Dar persoana care te-a ajutat cel mai mult în carieră?

Îmi amintesc că la primul job, pe când lucram la recepție la Saatchi & Saatchi, mi s-a spus să zâmbesc întotdeauna când răspund la telefon pentru ca interlocutorul va simți asta. Pe cât de nefiresc mi s-a părut inițial, pe atât de natural mi se pare acum. Încă o fac și mă bucur când constat că o fac și ceilalți. E foarte plăcut să auzi o voce prietenoasă și veselă de partea cealaltă.

La fiecare job am avut colegi de care îmi amintesc cu plăcere, care mi-au fost modele într-un moment al carierei mele și ale căror sfaturi le-am urmat. Și bine am facut.

Care sunt insight-urile de marketing si PR acumulate până acum?
Lecții pe care le-ai învățat în experiența ta, micile secrete ale experienței tale.

Consider esențial să ai întotdeauna răbdare, să gândești constructiv și să nu renunți.

Cât despre insight-uri, mai vorbim peste 10 ani, când le voi ști pe toate.


Îți mai recomandăm:

Esti student? Mai mult, esti pasionat de filme si interesat de business-ul romanesc? Buiness Organization for Students vine cu raspunsurile potrivite tuturor curiozitatilor tale si te invata sa-ti transformi pasiunea in business! In zilele de 15 si 16 martie esti invitat sa participi in cadrul conferintelor primei editii Frame Business your movie unde vor fi abordate dintre cele mai interesante teme din spatele business-ului de film: Business-ul de festival, Filmul romanesc azi, Home made movies, Tehnici de promovare. Citește mai mult

* * *

1. Fotoliu de mesaj.  Cu siguranta stii acele fotolii de masaj pe care le gasesti in orice mall care se respecta. 2. Inot. Nici un alt sport nu iti pune in miscare muschii asa cum o face inotul. Învață acum cum să înveți!


Creierul consuma foarte multa energie, aproximativ 20% din totalul oxigenului dintr-un inspir este consumat de creier, iar acest consum creste in cazul eforturilor intelectuale. 

Vitaminele din complexul B sunt ideale pentru sanatatea si integritatea celulelor nervoase, iar unele grasimi ca omega 3 si omega 6 intervin in procesele nervoase.

Se recomanda zilnic sa consumati o carne slaba la cuptor, fiarta sau pe gratar, dar nu prajita.

Ouale si lactatele reprezinta de asemenea surse veritabile de aminoacizi, la fel si ficatul sau fructele de mare.


Îți mai recomandăm:

Vrem o minte care să nu ne trădeze când avem mai mare nevoie de ea? Există meniuri care o pot stimula!   Regulile pentru păstrarea creierului în formă sunt: Să nu sărim peste cele trei mese principale. Citește mai mult

* * *

Atunci când studiem pentru un examen, unul dintre principalele lucruri de care trebuie să ținem cont se referă la folosirea tuturor materialelor de care dispunem pentru cursul respectiv. Învață acum cum să înveți!


Nu pretinde nimeni ca ar cunoaste planta care, daca o pui in mancare, te face automat un al doilea Einstein. Exista insa principii nutritive care, adresandu-se creierului, pot stimula memoria, inteligenta, capacitatea de a invata si claritatea gandirii.

Ginkgo biloba - Aceasta ciudata denumire se refera la un arbore exotic, intalnit indeosebi in sud-estul Chinei, ale carui frunze contin glicozide, flavonoide si terpenoide, substante responsabile de memoria si capacitatea noastra de a ne concentra.


Îți mai recomandăm:

Studentii care sunt mereu pusi pe memorat trebuie sa tina cont si de alimentatie. Aceasta ii ajuta in momentele de tensiune, cand sunt presati de timp si trebuie sa invete zeci de pagini in scurt timp. Citește mai mult

* * *

Nu te rezuma să reciteşti notiţele! Cei care citesc de mai multe ori textele nu le vor reţine mai bine decât cei care le citesc o singură dată. Învață acum cum să înveți!