Pornim radioul...
ÎNVEȚI » Viata de student
 

Inca un articol despre facultate. Deja incep sa ma plictisesc de ele.. :D Partea buna e ca in afara de asta mai scriu 2 si gata, am terminat cu articolele despre poli, ocazie cu care ma voi muta pe alt blog.

Chiar daca, sa zicem, as ajunge si la doctorat (ipotetic doar), acolo deja mi se pare ca nu prea mai are treaba cu facultatea si nu prea te mai poti considera student, e deja munca in mediul academic, asa ca nu o sa mai povestesc nimic despre el, presupunand ca ajung acolo (momentan nu am nicio idee, totul depinde de semestrul urmator).


Asa, anul 1, semestrul 2, bla bla. Ca si semestrul trecut, aceleasi mizerii, teme, prezente, tot ce vreti. Semestrul acesta am avut 3 materii de baza: SSL, NLP si MAS, la care se adauga optionalul, vi-l recomand cu bucuriei - PUES - psihologia utilizatorului de e-servicii. Daca faci 2 prezentari si vii la toate laburile ai minim 9. Si, desigur, cercetarea, care chiar a fost naspa, si probabil la anu' o sa fie si mai nasoala.

Ca idee, doar 15-16 din 35 au terminat in timp util si au prezentat, restul au lasat-o pe toamna, din pacate semestrul acesta trebuia sa ai si niste rezultate.. Mie mi-a luat foarte mult partea scrisa, cu rezultatele sa zicem ca am scapat mai usor, am antrenat o retea neurala, am facut niste experimente, n-a fost asa rau, dar semestrul urmator va trebui sa fac experimente mai serioase, ceea ce se anunta destul de dificil. Oricum, cu cercetarea puteam scapa mai ieftin daca prezentam ceea ce faceam la munca, asa cum au facut altii, asa ca nu o sa intru prea mult in detalii si voi povesti celelalte materii.


Îți mai recomandăm:

Ca să aflăm de ce-și pică studenții examenele, i-am luat la întrebări. Edgar, Arte, 20 de ani: Lucrez ca barman, de multe ori pe tura de noapte, și ajung la cursuri foarte obosit. Citește mai mult

* * *

Iată căteva mici ponturi legate de modul în care poți să iei notițe într-un mod inteligent în timpul unui curs. S-ar putea, în primă fază, să te panichezi, să te pierzi, să ai impresia că nu vei putea ajunge niciodată să ții pasul cu ceea ce spune profesorul și asta pentru că profesorul universitar vorbește, prezintă, povestește, dar nu dictează. Învață acum cum să înveți!


Ponturi pentru imbunatatirea memoriei


Publicat în Ziare.com

Psihologii americani sunt de parere ca cel mai important lucru pentru imbunatatirea memoriei este sa acordam o mai mare importanta prioritatilor si sa nu ne pierdem in detalii.

Atentia este principala modalitate prin care lucrurile importante pot fi retinute mult mai bine. Poti sa iti faci o lista a prioritatilor, iar lucrurilor care conteaza cel mai mult pentru tine le poti acorda o atentie mai mare, prin realizarea de modalitati eficiente pentru indeplinirea lor.


Îți mai recomandăm:

Memoria poate fi de mai multe feluri: vizuală, auditivă, auditivă digitală și kinestezică. Aceasta corespunde unui anumit tip de a învăța, la care ar trebui să ne adaptăm. Citește mai mult

* * *

Încă se confundă foarte mult învăţarea cu memorarea de date şi informaţii despre un subiect sau altul. Există mai multe explicaţii pentru această practică foarte ineficientă! Din punct de vedere istoric, până nu de mult, până în urmă cu aprx. Învață acum cum să înveți!


Un lucru esenţial în învăţare este motivaţia internă şi externă. Mai mult, un program, un plan, o ambianţă plăcută, o atmosferă, o muzică bună pot ajuta foarte mult în procesul de învăţare.

Asociază imagini cuvintelor. Memorează cuvintele-imagini. Repetă-le în minte.

Învaţă prin a face legături cu ceea ce ştiai deja. Ataşează noile informaţii la cele pe care le cunoşteai deja.

Reformularea informaţiilor (de exemplu, traducerea în cazul limbilor străine) este foarte importantă.


Îți mai recomandăm:

Omul memorează 10% din ceea ce citește, 20% din ceea ce aude, 30% din ceea ce vede, 50% din ceea ce vede și aude în același timp, 80% din ceea ce spune și 90% din ceea ce spune și face în același timp. Citește mai mult

* * *

In a comprehensive report released by the Association for Psychological Science, the authors closely examine 10 learning tactics and rate each from high to low utility on the basis of the evidence they’ve amassed. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe