Pornim radioul...

How to Memorize Everything 

Publicat în The New York Times

When we meet Joshua Foer, his memory is "nothing special." A year later, he is able to memorize the order of a shuffled deck of cards in less than two minutes and the names of 99 people he's just met. He has also etched in his brain images of his friend urinating on Pope Benedict's skullcap, of Rhea Perlman involved in indelicate acts with Manute Bol, and of other things most of us would try hard to forget. Let it never be claimed that there is no cost to self-improvement.

A mere millennium ago, being able to remember and recite a text verbatim was not a game or a party trick. It was an art. More than that, it was part of being cultured: a person without memory was a person without ethics or humanity. Today, memorization is limited to Shakespeare monologues and Robert Frost poems in high school. Phone numbers and friends' birthdays are "remembered" by cellphones and computers. Indeed, much of our daily memory has been offloaded onto external devices. The advantage to this is clear: information is portable and searchable, and not taking up valuable space in our noggins. Until you lose your iPhone.

Îți mai recomandăm:

Exista oameni care pot memora rapid liste de mii de numere, ordinea cartilor de joc dintr-un pachet (sau zece!). Jurnalistul de stiinta Joshua Foer descrie tehnica denumita palatul memoriei si arata caracteristica cea mai remarcabila: oricine poate invata cum s-o foloseasca, inclusiv el. Citește mai mult

* * *

Totul porneste de la atitudine Antrenati-va creierul sa fie intr-o permanenta stare de curiozitate, de a dori sa intelegeti lucrurile dincolo de propria perceptie de a reflecta si extrage lectii din orice. Învață acum cum să înveți!


Un lucru esenţial în învăţare este motivaţia internă şi externă. Mai mult, un program, un plan, o ambianţă plăcută, o atmosferă, o muzică bună pot ajuta foarte mult în procesul de învăţare.

Asociază imagini cuvintelor. Memorează cuvintele-imagini. Repetă-le în minte.

Învaţă prin a face legături cu ceea ce ştiai deja. Ataşează noile informaţii la cele pe care le cunoşteai deja.

Reformularea informaţiilor (de exemplu, traducerea în cazul limbilor străine) este foarte importantă.


Îți mai recomandăm:

Omul memorează 10% din ceea ce citește, 20% din ceea ce aude, 30% din ceea ce vede, 50% din ceea ce vede și aude în același timp, 80% din ceea ce spune și 90% din ceea ce spune și face în același timp. Citește mai mult

* * *

Iată căteva mici ponturi legate de modul în care poți să iei notițe într-un mod inteligent în timpul unui curs. S-ar putea, în primă fază, să te panichezi, să te pierzi, să ai impresia că nu vei putea ajunge niciodată să ții pasul cu ceea ce spune profesorul și asta pentru că profesorul universitar vorbește, prezintă, povestește, dar nu dictează. Învață acum cum să înveți!


Ponturi pentru imbunatatirea memoriei


Publicat în Ziare.com

Psihologii americani sunt de parere ca cel mai important lucru pentru imbunatatirea memoriei este sa acordam o mai mare importanta prioritatilor si sa nu ne pierdem in detalii.

Atentia este principala modalitate prin care lucrurile importante pot fi retinute mult mai bine. Poti sa iti faci o lista a prioritatilor, iar lucrurilor care conteaza cel mai mult pentru tine le poti acorda o atentie mai mare, prin realizarea de modalitati eficiente pentru indeplinirea lor.


Îți mai recomandăm:

Memoria poate fi de mai multe feluri: vizuală, auditivă, auditivă digitală și kinestezică. Aceasta corespunde unui anumit tip de a învăța, la care ar trebui să ne adaptăm. Citește mai mult

* * *

Adam Ruben’s tongue-in-cheek column about the common difficulties and frustrations of reading a scientific paper broadly resonated among Science Careers readers. Învață acum cum să înveți!