Pornim radioul...
ÎNVEȚI » Viata de student
 

Grilele tocite și gura de aer de la pneumo 

Publicat în Viata Medicala

După ce am ieșit cu bine de la examenul la pneumologie, mi-am luat rămas bun pe fugă de la colegi și am pornit glonț spre interviul de job la care deja întârziasem. 

Mi-ar fi plăcut să fi făcut anul patru de studenție în locul anului întâi, cu riscul ca datele mele să fi fost șterse de mult din registrul secretariatului Facultății de Medicină. După un an de perindări prin spitalele românești și de inhalări intempestive de miasme ale sistemului, începi să-ți pui întrebări cu privire la capacitatea ta pulmonară totală. 

Cu timpul, constați că nu mai există o sită universal valabilă, care să te ajute să cerni logicul de absurd. Nu te mai miră prea tare realitatea că valoarea unui viitor medic este măsurată în numărul corect de răspunsuri pe care le poate memora la niște teste-grilă care circulă printre studenți de pe vremea lui Pazvante Chiorul (în mod paradoxal, eu, „cel mai prost din curtea școlii“, pentru a cita o faimoasă creație hip-hop, nu am aflat de ele decât în dimineața premergătoare examenului – și bine am făcut că am aflat și atunci, pentru că încercările mele de a scoate din pământ sau din piatră seacă manualul din 1961 recomandat în bibliografie se dovediseră complet infructuoase).

Îți mai recomandăm:

Laura Anghel (29 de ani) a absolvit in 2008 Facultatea de Medicina "Carol Davila" din Bucuresti, iar anul patru de facultate l-a facut la Paris, la Universitatea Rene Descartes, in cadrul unei burse Erasmus. Citește mai mult

* * *

Dacă notițele tale nu sunt organizate sau clare, și îți este dificil să înțelegi ceva din ele, atunci trebui să schimbi puțin abordarea. Acest lucru nu are nimic în comun cu cât de frumos sau urât scrii, ci este vorba despre felul în care îți structurezi notițele. Învață acum cum să înveți!


Pentru sanatatea mentala, dar si cea fizica, trebuie consumate alimente proaspete, bogate in nutrientii necesari. Excesele trebuie evitate. 

Miscarea in aer liber, aerisirea creierului, se recomanda mai mereu, fara insa se sa mentioneze ca aceasta ajuta si la mentinerea in forma a memoriei. Se pot face plimbari, mai lungi sau mai scurte, in functie de anotimp.

Cel mai important, insa, pentru mentinerea unei memorii sanatoase pe tot parcursul vietii, e gimnastica memoriei.


Îți mai recomandăm:

Avem nevoie de un plan de îmbunătățire a memoriei, care să devină treptat un nou stil de viață, mult mai bine organizat. Pentru sănătatea mentală, dar și cea fizică, trebuie consumate alimente proaspete, bogate în nutrienții necesari. Citește mai mult

* * *

What is the easiest way to learn? David Robson meets a group of scientists and memory champions competing to find techniques that make facts stick. . Învață acum cum să înveți!


10 metode să-ți păstrezi creierul activ


Publicat în Romanialibera.ro

O alimentație echilibrată, activitatea fizică regulată și respectarea celor șapte ore de somn pe noapte contribuie la buna funcționare a creierului. 

Învățarea unui instrument - Cercetătorii au descoperit că studierea unui instrument timp de cel puțin un deceniu are efecte pozitive asupra memoriei.

Învățarea unei limbi străine - poligloții sunt mai buni la desfășurarea mai multor activități simultan și au atenție distributivă.

Șahul și jocurile de cărți pot ajuta creierul să se mențină în formă. 


Îți mai recomandăm:

O memorie buna depinde in special de sanatatea si de vitalitatea creierului. Exista foarte multe lucruri pe care le-ai putea face pentru imbunatatirea memoriei, fie ca inveti pentru un examen, ai inceput sa studiezi o noua limba straina sau pur si simplu vrei sa-ti antrenezi gandirea pentru a o mentine in forma. Citește mai mult

* * *

Câte cuvinte ești capabil să citești pe minut? Majoritatea oamenilor pot citi între 150 și 300 de cuvinte/minut, cu o capacitate de asimilare de 0,3-0,4% a informației. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe