Pornim radioul...
Baimareanul Omer Cerrahoglu (17 ani) este nelipsit de la cele mai importante concursuri internationale de matematica si in fiecare an se intoarce acasa cu medalii. Liceanul spune ca vrea sa studieze in strainatate si sa se intoarca in Romania.

Primul succes international a venit la varsta de 13 ani, cand baimareanul a obtinut locul intai la Balcaniada. De atunci, Omer face parte, anual, din Lotul National de Matematica. "Se dadeau niste teste de baraj, iar eu am intrat in primii sase. Am obtinut medalia de aur la Balcaniada, moment in care mi-am dat seama ca se poate si mai mult. Eram decis sa devin cel mai bun", spune baimareanul. In ceea ce priveste locul de munca ideal, tanarul spune ca e prea departe sa se gandeasca la asa ceva. "Va fi ceva legat de calcule. Imi doresc un job in care sa nu fiu constrans, sa am libertate, sa-mi dezvolte capacitatea intelectuala", puncteaza Omer.

Îți mai recomandăm:

Cel mai prolific olimpic român la matematică, băimăreanul Omer Cerrahoglu (19 ani), va pleca peste câteva zile în SUA, unde va studia informatica la cea mai prestigioasă universitate din lume: MIT. Citește mai mult

* * *

Emoţiile înaintea unui examen sunt normale, însă atunci când frica şi nervozitatea devin exagerate, ele se pot transforma într-un blocaj emoţional. Învață acum cum să înveți!


Consumul oricarui tip de peste aduce beneficii memoriei, este concluzia unui studiu american recent.

Pentru a avea o memorie buna, este indicat sa consumam saptamanal un file de peste de orice tip.

Preparat la cuptor sau la gratar, acesta imbunatateste materia cenusie, indiferent de cat de multi acizi grasi Omega-3 contine.

Oamenii de stiinta de la Scoala de Medicina din cadrul Universitatii din Pittsburg spun ca persoanele care consuma peste au un volum mai mare al zonelelor cerebrale asociate cu memoria si cunoasterea.


Îți mai recomandăm:

O memorie slabă nu este doar apanajul vârstei şi îţi poate afecta munca, dar şi viaţa personală. Dacă în şcoală ne foloseam de tot felul de trucuri pentru a învăţa lecţiile, ca adulţi trebuie să descoperim alte mecanisme care ne pot ajuta să "învăţăm" mai bine lucrurile de care avem nevoie. Citește mai mult

* * *

În primul rând, nu te învață să înveți. Și acum îmi vine în minte o frază pe care ne-o tot spunea la anatomie asistenta  "Voi până în anul III n-o să știți să învațați". Învață acum cum să înveți!


Se pare că o ciudățenie în felul în care creierul uman procesează informația înseamnă că atunci când o chestie devine rară, uneori o vedem în mai multe locuri ca niciodată.

Gândește-te la „o patrulă de cartier” alcătuită din voluntari care cheamă poliția atunci când văd ceva suspect. Când încep să facă asta pentru prima dată, trag semnalul de alarmă pentru infracțiuni serioase (hărțuiri sau jafuri). Odată cu trecerea timpului, rata hărțuirilor și jafurilor din cartier scade. Ce ar trebui să facă voluntarii în continuare? O posibilitate ar fi să se relaxeze și să nu mai sune la poliție. În schimb, ar începe să vadă lucruri „suspecte” despre care nu le-ar fi păsat atunci când rata era ridicată, precum traversarea printr-un loc nepermis sau hoinăreala în timpul nopții.
 

Îți mai recomandăm:

De aproape un an documentez programul Teach for Romania (TfR), care plasează pentru doi ani tineri bine pregătiţi (cu experienţă profesională diversă sau recent absolvenţi) în școli din comunităţi dezavantajate, izolate sau din zone rurale, acolo unde profesorii nu se înghesuie. Citește mai mult

* * *

"If only I could have LEARNED FRENCH three years ago…" If only. For many of us, there are more things we want to learn than we have time. As information becomes more readily accesible online, the number of things we want to learn is only continuing to increase. Învață acum cum să înveți!