Pornim radioul...
Echipa INTUITEXT a realizat o analiză comparativă la nivel naţional între Evaluarea Naţională de anul acesta si cea de anul trecut, plecând de la notele obţinute de elevii de clasa a VIII-a la cele două materii, mediile finale de la Capacitate şi cele din gimnaziu.

La Limba şi Literatura Română, în 2013, în întreaga ţară, 15,2% dintre elevi au obţinut note între 5 şi 6, faţă de doar 12,8% în anul precedent. O creştere a nivelului rezultatelor poate fi observată şi în intervalul 9–10.

Îți mai recomandăm:

Zalău: zece candidaţi de nota 10 Potrivit primelor rezultate, înainte de contestaţii, afişate astăzi pe site-ul Inspectoratului Şcolar, la nivelul judeţului Sălaj zece candidaţi au reuşit să promoveze examenul de Evaluare Naţională cu media 10. Citește mai mult

* * *

Follow the Greek method of progressive training: Meet Milo of Croton - The Great Ancient Greek Olympian. He was the greatest and strongest wrestler of Greece. Învață acum cum să înveți!


Cum să înveți mai bine


Publicat în Psychologies
In cartea "Make It Stick" se spune raspicat: in majoritatea sistemelor de invatamant din lume, invatarea este abordata prost. Repetitia iar si iar, sublinierea ideilor principale, recitirea, toate acestea sunt ineficiente.  Trebuie schimbate operatiunile prin care inveti.

1. Repetitia spatiata, in timp, a ideilor este mai eficienta decat recitirea materialului la o scurta perioada dupa o prima parcurgere. 

2. Trebuie să te testezi frecvent pentru a vedea unde ai lacune.

3. Cand descifrezi un domeniu nou, nu sari etapele.


Îți mai recomandăm:

Cum ti-ai propus sa inveti pentru a reusi la examene? Cum ar trebui sa exploatezi timpul disponibil? Cum o sa abordezi voluminoasa materie si mai ales, cum o sa infrunti stresul?! Iata o reteta eficienta si satioasa pe care ai putea-o prepara pentru a iesi “teafar si nevatamat” din cea mai solicitanta (poate) perioada a vietii de student: Fixeaza-ti clar obiectivul! Exista o diferenta destul de evidenta intre a invata pentru 5 si a invata pentru 10. Citește mai mult

* * *

Studenții care își iau notițe folosind laptopul țin minte mai puține informații și înțeleg mai superficial lecțiile, în comparație cu cei care își scriu de mână notele de curs, arată un studiu recent citat de Science American. Învață acum cum să înveți!


Deși folosim motoarele de căutare pentru a ajunge la informațiile de care avem nevoie, acest lucru nu ne face mai slab pregătiți intelectual, ci schimbă doar modul în care gestionăm informația.

Potrivit oamenilor de ştiinţă, utilizatorii de internet nu mai memorează mare parte din informaţii, ci reţin mai mult locul în care le-au văzut.

Se dezvoltă un nou tip de memorie, care tinde să înlocuiască acel „depozit" de informaţii complexe, susţin cercetătorii de la Universitatea Harvard.

Aşa se face că, ei vor şti exact unde să caute respectivele date, dar nu-şi vor aminti informaţiile în sine.


Îți mai recomandăm:

Imi aduc aminte de primele intalniri cu universitatea: sali de negasit, colegi noi, orar ambiguu si sesiuni stresante. Prima sesiune este cea care te consuma cel mai mult, asculti orice comentariu din partea tuturor, chiar daca sunt zvonuri care nu se adeveresc niciodata si cel mai important: iti aduni zgarie nori de carti din bibliografia fiecarei materii, si chiar in plus pentru ca "da bine" la examen atunci cand scrii in plus fata de toti colegii tai. Citește mai mult

* * *

When the sum total of human knowledge rests an arm’s length away in each person’s pocket, why do we have to remember anything anymore?“Everything is available through a Google search almost instantaneously, so what motive do you have to store useless info?” said Joseph LeDoux, who directs New York University’s Emotional Brain Institute. Învață acum cum să înveți!