Pornim radioul...

Evaluarea Naţională 2013: Ce spun profesorii? 

Publicat în Admitereliceu.ro

Iată o serie dintre cele mai pertinente comentarii pe care profesorii din comunităţile noastre educaţionale le-au lăsat, legate de Evaluarea Naţională 2013:

"După cum arată subiectele, ne putem aștepta la rezultate foarte bune. Dar fiecare elev, ca de altfel orice individ se comportă diferit în momentele cheie al vieții sale, ca de exemplu în fața unui examen. (…) Vor fi elevi care vor obține rezultate superioare, precum și elevi care de emoții au greș·

"Elevii emotivi compensează, de regulă, prin studiu aprofundat. Ar mai fi câteva lucruri de spus, dar simt că nu merită efortul..."

Îți mai recomandăm:

Zalău: zece candidaţi de nota 10 Potrivit primelor rezultate, înainte de contestaţii, afişate astăzi pe site-ul Inspectoratului Şcolar, la nivelul judeţului Sălaj zece candidaţi au reuşit să promoveze examenul de Evaluare Naţională cu media 10. Citește mai mult

* * *

Nothing beats a curious mind. How curious are you? Don’t take things on face value. Go deeper into how things work. Question most things. Be genuinely interested in new subjects. Învață acum cum să înveți!


Se pare că o ciudățenie în felul în care creierul uman procesează informația înseamnă că atunci când o chestie devine rară, uneori o vedem în mai multe locuri ca niciodată.

Gândește-te la „o patrulă de cartier” alcătuită din voluntari care cheamă poliția atunci când văd ceva suspect. Când încep să facă asta pentru prima dată, trag semnalul de alarmă pentru infracțiuni serioase (hărțuiri sau jafuri). Odată cu trecerea timpului, rata hărțuirilor și jafurilor din cartier scade. Ce ar trebui să facă voluntarii în continuare? O posibilitate ar fi să se relaxeze și să nu mai sune la poliție. În schimb, ar începe să vadă lucruri „suspecte” despre care nu le-ar fi păsat atunci când rata era ridicată, precum traversarea printr-un loc nepermis sau hoinăreala în timpul nopții.
 

Îți mai recomandăm:

De aproape un an documentez programul Teach for Romania (TfR), care plasează pentru doi ani tineri bine pregătiţi (cu experienţă profesională diversă sau recent absolvenţi) în școli din comunităţi dezavantajate, izolate sau din zone rurale, acolo unde profesorii nu se înghesuie. Citește mai mult

* * *

Testele de memorie vizuală reprezintă atât o modalitate de antrenare a memoriei, cât şi un mod de măsurare a spiritului de observaţie şi a capacităţii de a reţine informaţii. Învață acum cum să înveți!


Cum să înveți mai bine


Publicat în Psychologies
In cartea "Make It Stick" se spune raspicat: in majoritatea sistemelor de invatamant din lume, invatarea este abordata prost. Repetitia iar si iar, sublinierea ideilor principale, recitirea, toate acestea sunt ineficiente.  Trebuie schimbate operatiunile prin care inveti.

1. Repetitia spatiata, in timp, a ideilor este mai eficienta decat recitirea materialului la o scurta perioada dupa o prima parcurgere. 

2. Trebuie să te testezi frecvent pentru a vedea unde ai lacune.

3. Cand descifrezi un domeniu nou, nu sari etapele.


Îți mai recomandăm:

Mulţi studenţi folosesc markere colorate pentru a evidenţia anumite porţiuni din text, dar studiul condus de prof. Dunlovsky - publicat în Psychological Science in the Public Interest - a dus la concluzia că evidenţierea unor fraze cu markerul fluorescent poate îngreuna învăţarea. Citește mai mult

* * *

Fă legătura tot timpul între cunoștințele învățate anterior și cele pe care le înveți în prezent. Folosește aceste legături pentru a face comparații, analize, sinteze. Învață acum cum să înveți!