Pornim radioul...

Ne place la nebunie să descoperim companii cu o viziune inedită, pozitivă, transpusă în spațiul de lucru și în modul în care este privită activitatea de zi cu zi. Unde ai libertate totală cât timp îți îndeplinești cu brio îndatoririle, unde grăbești pasul în fiecare dimineață, pentru a ajunge mai repede la job. Dacă vii cu placere la locul de muncă viaţa e mai frumoasă şi ai o senzaţie unică atunci când biroul devine cu adevărat a doua ta casă.

[e-spres-oh] a început în urma unei propuneri de colaborare cu un startup american, care dorea să dezvolte o platformă e-learning revoluționară. Fondatorii acelui startup l-au abordat pe Ștefan pentru a pune bazele a ceea ce urma să devină o echipă de peste 20 de programatori dedicați proiectului.

Compania a fost înființată la sfârșitul anului 2012, de către Ștefan Szakal, care are experiență vastă de business, fiind și fondatorul X3, Ctrl-D și partener în mai multe companii, cum ar fi PRbeta Agency și TechHub București.

Am stat la povești cu echipa [e-spres-oh] și a fost suficient ca să ne îndrăgostim și să ne dorim să ne așezăm pe unul din fotoliile comode din sediul companiei, să luăm un laptop și să lucrăm cu zâmbetul pe buze la diverse proiecte de IT.

”Reușim să combinăm cu success activitățile profesionale cu cele din timpul liber”

De ce ar vrea un tânăr să lucreze pentru voi?

[e-spres-oh] este o companie românească de tehnologie și web development care oferă servicii pentru domeniile de software educațional și cel aviatic pentru piața din SUA.

Mediul de lucru orientat spre rezultate, cu accent pe calitate și colaborare fără structurile de management tradiționale sunt aspecte care ar atrage pe oricine, nu doar pe tinerii aflați la începutul carierei lor.

Echipa este formată din oameni tineri și entuziaști, care își doresc mai mult decât un job de la 9:00 la 17:00, ci care caută performanță și dezvoltare continuă.

Care e tipul de joburi pe care le oferă [e-spres-oh]?

Compania noastră oferă în cea mai mare parte job-uri tehnice, 90% dintre membrii echipei fiind developeri. Cele mai multe poziții deschise de-a lungul timpului au fost cele de PHP Developer, Web Developer și Front-end Developer.

Vara aceasta am lansat și primul nostru program de internship plătit. Este vorba de 10 săptămâni, în care ne vom ocupa de 4 interni (2 pe front-end și 2 pe back-end). Procesul de recrutare a fost un real succes, am avut foarte mulți aplicanți bine pregătiți și abia așteptăm să ne punem pe treabă.

”Candidatul ideal […] ar fi mișto să fie expert în scheme de joc pentru FIFA sau măcar în controlarea unui Terran, Zerg sau Protoss și să aibă cunoștințe de table sau câteva strategii de Catan”

Cum ai descrie candidatul ideal pentru [e-spres-oh]?

Candidatul ideal ar trebui să aibă un stil de lucru și atitudine non-corporatistă, iar pe lângă veleitățile tehnice să fie obsedat de calitatea muncii lui, de a își ajuta colegii și de a învăța ceva nou.

Pe lângă cele de mai sus, ar fi mișto să fie expert în scheme de joc pentru FIFA sau măcar în controlarea unui Terran, Zerg sau Protoss și să aibă cunoștințe de table sau câteva strategii de Catan :) .

Care sunt cele mai importante sfaturi pe care le-ai oferi celor ce urmează să lucreze pentru voi?

Viitorii noștri colegi trebuie să își dorească să lucreze într-o echipă de oameni ce nu doar execută, ci care gândesc, care se implică și vor să facă mai mult. Dacă vor un job în care să își rezolve task-urile doar pentru că așa le spune cineva și pentru a-și primi salariul la final de lună, atunci [e-spres-oh] nu este compania potrivită pentru ei.

”Încercăm să ne mulăm pe modelul ROWE (results-oriented work environment) cât de mult posibil”

Descrieți pe scurt atmosfera zilnică de la birou

Biroul a fost gândit să îți ofere atmosfera și locul perfect de lucru și asta și face.

Programul este unul flexibil, fiecare știe cu exactitate ce are de făcut și își organizează timpul astfel încât să termine task-urile la timp, dar să se și relaxeze, să poată savura un espresso în mansarda noastră cafenea și din când în când să se joace pe Xbox.

Cu ce este diferită cultura voastră organizaționala comparativ cu una standard?

Încercăm să ne mulăm pe modelul ROWE (results-oriented work environment) cât de mult posibil. Asta se traduce prin faptul că nu avem manageri în stilul clasic, ci doar team-leaderi pe grupuri de dezvoltare, care însă NU au atribuții manageriale administrative ci doar tehnice.

Mai mult, fiecare este liber să lucreze de acasă, dintr-o cafenea sau de oriunde se simte mai productiv. Orarul este de asemenea flexibil, astfel încât să se potrivească cu stilul de viață al fiecăruia.

Am ales să construim [e-spres-oh] pe acest model și cu aceste valori pentru că voiam să facem cu adevărat performanță și să lucrăm cu cei mai buni developeri. Iar aceste persoane au nevoie de încredere din partea angajatorului, nu de sisteme de management învechite cu penalizări pentru 5 minute de întârziere la birou sau obligația de a sta la aceeași masă timp de 8 ore.

Modelul funcționează pentru noi și rezultatele se văd în consistența echipei și evoluția proiectelor în cei peste 2 ani de activitate.

Cum încurajați creativitatea, dezvoltarea personală și profesională a echipei?

Așa cum spuneam și la început, acordăm o atenție mare membrilor echipei și dezvoltării profesionale a acestora.

În primul rând, avem o bibliotecă numeroasă de cărți de profil, organizăm sau susținem periodic evenimente și meetup-uri locale și participăm la cele naționale și internaționale, în măsura in care timpul ne-o permite.

În luna iunie am organizat și primul nostru hackathon intern, la care au participat majoritatea membrilor echipei și în urma căruia avem cel puțin 2 aplicații funcționale ce vor fi folosite în activitatea noastră zilnică.

Pe viitor intenționăm să organizăm și alte evenimente interne și externe, cursuri și workshop-uri atât pentru dezvoltarea membrilor echipei noastre cât și pentru susținerea industriei tech din Timișoara.

Ce impact are cultura organizațională a [e-spres-oh] asupra relațiilor profesionale și de prietenie dintre colegi?

Am reușit să construim o echipă frumoasă și puternică de-a lungul celor 2 ani de [e-spres-oh]. Suntem persoane diferite, însă ne unesc pasiunea pentru ceea ce facem și entuziasmul cu care privim fiecare nouă provocare. Reușim să combinăm cu success activitățile profesionale cu cele din timpul liber.

În acest sens organizăm periodic activități interne cu membrii echipei și persoanele apropiate nouă, cum ar fi seri de film, seri de teatru, concerte sau spectacole de magie. Știm să ne distrăm, dar bineînțeles că știm, înainte de toate, să fim excelenți profesional.

Cum se adaptează noii colegi cu acest mediu organizațional atipic?

Oamenii care își doresc să lucreze cu noi sunt în primul rând atrași de tot ce înseamnă [e-spres-oh] – oameni, echipă, mediu de lucru, atmosferă sau birou. Majoritatea colegilor noștri au venit prin recomandare sau ne-au contactat chiar ei pentru un job, astfel că toată lumea s-a adaptat și se adaptează foarte ușor.

Cred că faptul că suntem un colectiv de oameni atât de diferiți, cu personalități puternice și talente pe măsură, reușim să atragem pe alții la fel ca noi. Ăsta e un lucru foarte bun, evident. Și asta înseamnă și că în doar câteva săptămâni noii colegi se simt ca acasă.

Povestește-ne care a fost cea mai reușită activitate organizată cu angajații

Aici voi da un exemplu de eveniment profesional și apoi un exemplu de eveniment din timpul liber. Îmi este foarte greu să aleg doar câte un exemplu din fiecare parte, însă voi încerca.

[e-spres-oh] Hackathon – O parte dintre noi au participat cu succes, în trecut, la diferite competiții externe, de aceea ne-am dorit să experimentăm o competiție în cadrul echipei. Astfel am organizat un hackathon, într-un weekend, pe durata a 40 de ore. Au participat aproximativ 75% din membrii echipei, împărțiți în 5 echipe și rezultatul a fost unul impresionant. Unii dintre ei au dormit doar câteva ore pe durata competiției, însă credem că a meritat tot efortul.

La final, pe lângă faptul că s-au ales cu premii consistente, au reușit să și dezvolte proiecte funcționale, care cu încă puțină muncă se pot folosi intern. Spun asta deoarece aplicațiile la care s-a lucrat au fost gândite pentru noi, în ideea de a ușura activitățile administrative din cadrul companiei.

[e-spres-oh] Housewarming Party – Petrecerea dată la aniversarea de un an de [e-spres-oh] a fost una deosebită și pentru că am sărbătorit primul an împreună, însă și pentru că am inaugurat mutarea în noul birou.

La concert i-am avut invitați pe Byron, am cântat, am dansat, am mâncat tort și am petrecut o seară frumoasă împreună, alături de cei mai apropiați prieteni și colaboratori.

Povestește-ne cel mai interesant interviu pe care l-ai susținut de când lucrezi pentru [e-spres-oh]

În cazul [e-spres-oh], particip de cele mai multe ori doar la interviurile finale ale aplicanților, astfel că surprizele nu sunt multe.

De-a lungul timpului însă, am intervievat multe persoane, lucru care a dus la multe întâmplări și povești, unele mai drăguțe decât altele. În loc să vă povestesc însă despre o întâmplare, o să vă recomand un articol scris anul trecut pe Ctrl-d, Lista mea de 13 sfaturi pentru un interviu de succes, care cred că poate fi o resursă interesantă pentru cititorii smartdreamers.

“Am încercat să recreem atmosfera dintr-o fabrică de acum 30-40 de ani, să creăm un spațiu cu tentă post-industrială, îmbinând materialele tipice acelei perioade cu elemente specifice domeniului nostru de activitate!

Care a fost sursa de inspirație pentru designul work-space-ului?

Am încercat să recreem atmosfera dintr-o fabrică de acum 30-40 de ani, să creăm un spațiu cu tentă post-industrială, îmbinând materialele tipice acelei perioade cu elemente specifice domeniului nostru de activitate. În primul rând, e important să se rețină că prezența la birou nu este obligatorie. Unele persoane aleg însă să vină zilnic, altele odată la câteva zile, iar altele foarte rar. Spațiul permite atât locuri dedicate pentru cei care aleg să vină mai des, cât și zone “shared”, pentru cei care vin mai rar (cum ar fi mansarda). Modul de împărțire al spațiului reflectă direct abordarea noastră când vine vorba de management și ierarhii.

Mansarda este o cafenea improvizată, în care se regăsesc influențe din mai multe zone, de la piese de mobilier neo-baroque, la un pult de lucru din beton și un bar din lemn masiv.

S-a mers pe mixul de vintage și industrial, pe lemn și fier, apoi s-a intervenit cu elemente care dau o notă personală întregului spațiu.

Designul biroului din Timișoara a fost creat pentru noi, nu pentru a îi impresiona pe cei ce vin în vizită. Este o conexiune între cultura organizațională, atmosfera generală de lucru și design-ul interior al biroului.

Rolul biroului este să îți ofere tot confortul necesar și să te facă să te simți ca acasă… de aici și combinația între atmosfera de lucru dintr-un spațiu industrial, aerul relaxat al unei cafenele și căldura din propria casă.

Care sunt perspectivele de dezvoltare ale companiei?

Din perspectiva dezvoltării echipei, ne dorim să lucrăm în continuare cu cei mai buni specialiști la nivel național, ceea ce înseamnă noi birouri în țară (în prezent, pe lângă biroul din Timișoara mai avem unul în Oradea), și să formăm o echipă puternică și flexibilă, care poate face față cu brio la orice provocare tehnologică.

De asemenea în viitor intenționăm să ne implicăm tot mai mult în susținerea pieței Tech la nivel local și național, în sponsorizarea a cât mai multor evenimente de profil, cât în și organizarea unor acțiuni noi.

Vă mulțumim pentru timpul acordat. Succes în continuare!


Îți mai recomandăm:

Majoritatea angajaților își doresc să lucreze într-o companie fără șefi, una în care să nu existe învechitele sisteme de management cu penalizari pentru cinci minute de întârziere la birou sau mult mai des întâlnita obligaţie de a sta opt ore în aceeasi încăpere. Citește mai mult

* * *

In primul rand, dormi - Daca te privezi de cele sase – sapte ore de somn, de care organismul tau are nevoie, pot aparea instabilitati ale functionarii normale ale creierului. Învață acum cum să înveți!


Cum luăm notițe inteligent?


Publicat în Buletindemehedinti.ro

Iată căteva mici ponturi legate de modul în care poți să iei notițe într-un mod inteligent în timpul unui curs.

S-ar putea, în primă fază, să te panichezi, să te pierzi, să ai impresia că nu vei putea ajunge niciodată să ții pasul cu ceea ce spune profesorul și asta pentru că profesorul universitar vorbește, prezintă, povestește, dar nu dictează.

Este extrem de important să acorzi atenție anumitor semne voluntare sau involuntare ale profesorului. Atunci când acesta vorbește mai tare și pune accentul pe anumite cuvinte sau enunțuri, fii sigur că acel lucru trebuie scris în caietul de notițe.


Îți mai recomandăm:

Învățarea eficientă începe cu atenția în sala de curs.  Acasă, planifică ce ai să înveți; recapitulează săptămânal ce ai învățat, precum și la terminarea unui capitol sau mai multora. Citește mai mult

* * *

Sunt câteva elemente care te pot ajuta să te motivezi în sesiunea de examene. În primul rând nu te descuraja singur.  Propune-ţi să fii mai organizat şi să îţi fie clar tot ceea ce ai de făcut sau de învăţat şi atunci  haosul din mintea ta se transformă în ordine. Învață acum cum să înveți!


Stiloul este mai eficient decât calculatorul când este vorba de memorarea notiţelor, arată un studiu menţionat de 24heures.ch. Cercetătorii consideră că elevii şi studenţii scriu mai repede pe laptop, dar mai puţin inteligent.

Notiţele scrise la calculator, metodă mai rapidă decât scrisul de mână, nu facilitează o bună înţelegere a cursurilor. În schimb, scrisul de mână al notiţelor permite trierea lor mentală şi, prin urmare, păstrarea mai bună a informaţiilor importante.




Îți mai recomandăm:

Scrierea la tastatura este rapida. Scrisul de mana este lenta. Insa tocmai de aceea scrisul de mana este mai bun atunci cand este vorba despre invatare. Citește mai mult

* * *

Iată câteva trucuri care te vor ajuta să reţii majoritatea informaţiilor din cărţile pe care le citeşti:1. Citeşte inclusiv prima pagină, cu titlul şi numele autorului, cuprinsul şi prefaţa. Învață acum cum să înveți!