Pornim radioul...

Spectacolul de teatru "Două liniuțe" scris și regizat de Lia Bugnar va avea loc duminică, 6 aprilie, ora 16:00 la Teatrul Elisabeta, bd. Regina Elisabeta, nr 45. Distribuția spectacolului este formată din Medeea Marinescu, Marius Manole, Irina Antonie, Istvan Teglas, Ilinca Manolache, Anghel Damian, Cătălin Babliuc. Accesul în sala de spectacol se face în baza achizițonării biletelor de pe siturile bilet.ro și myticket.ro sau direct de la casa de bilete a teatrului zilnic între orele 10:00 și 22:00. Pentru informații suplimentare apelați 0727703703.

Lia Bugnar despre piesa "Două liniuțe": "Cele doua liniuțe sînt acelea de pe un test de sarcină, atunci cînd acesta iese pozitiv. Am ales titlul ăsta, pentru că spectacolul în sine e un test. Am încercat să testez cît de mult poți face spectatorul să rîdă pe marginea unor subiecte extrem de triste. E de mirare cît de largi sînt limitele, cît de mult se întinde plapuma rîsului, ca să zic așa. Spectatorul, dacă știi să-l iei cu tine, va rîde de moarte, de naștere, de boală, de crimă, de singurătate, de nefericire. Singura mea speranță (adânc ascunsă undeva în sufletul meu) este că, odata ieșit din sala de teatru, spectatorului îi vor reveni în minte și suflet anumite întîmplări și sensuri din cele vazute și nu va mai rîde, cel mult va zîmbi amar."

Lia Bugnar scrie și regizează comedii care îți frâng inima și la care lacrimile râd fără rușinea de a fi demascat în public. Două liniuțe este o piesă specială tocmai prin tema aleasă de dramaturg, subiect tabu pentru marea majoritate a femeilor.

Când mergi la teatru să vezi un text scris și regizat de un dramaturg contemporan dibace te întrebi dacă propria ta viață e adevăr sau minciună în comparație cu ceea ce se întâmplă pe scenă. Pe scena teatrului adevărul este liber să alerge gol-goluț prin fața noastră și să ne strige sus și tare pe fiecare din noi. Cândva un profesor de teatru spunea: "Adevărul este cel mai greu de recunoscut".

Acest articol este un rezumat. Citește articolul complet  Publicat în Teatrul Elisabeta. Sunteți autorul articolului?


Îți mai recomandăm:

Spectacolul Noi4, scris de Lia Bugnar și regizat de Dorina Chiriac, reunește cele mai apreciate talente ale noii generații de actori: Maria Obretin, Ilinca Manolache și Marius Manole. Citește mai mult

* * *

Te simți din ce în ce mai puțin motivat? Ai nevoie de soluții practice la această problemă universală? Iată ce îți recomandăm!   Fă o înțelegere cu tine însuți. Învață acum cum să înveți!


Există o strânsă legătură între randamentul cerebral și calitatea alimentelor ingerate, în special în perioadele în care organismul este supus unui stres psihic suplimentar, susțin nutriționiștii.

Alcoolul și alimentele cu indice glicemic foarte mare pot cauza modificări ale nivelului glicemiei, cu impact major asupra comportamentului (agitație, anxietate).

Alimentele care stimulează memoria sunt: avocado, banana, drojdia de bere, broccoli, pepenele galben, ouăle, carnea de pui, pește (ton, somon), germenii de grâu, portocala, orezul brun, legumele cu frunze verzi, soia, kefirul.


Îți mai recomandăm:

Ginseng, peste, fructe de padure sau cofeina? Care dintre suplimente nutritive ori alimente pot creste nivelul de concentrare, imbunatatesc memoria, atentia si stimuleaza functionarea creierului? Nu exista nici o indoiala ca pe masura ce o persoana inainteaza in varsta, corpul sau imbatraneste. Citește mai mult

* * *

Adam Ruben’s tongue-in-cheek column about the common difficulties and frustrations of reading a scientific paper broadly resonated among Science Careers readers. Învață acum cum să înveți!


Alimente pentru o memorie bună


Publicat în Clicksanatate.ro

Iată o serie de alimente recomandate pentru o memorie bună!

Nuci - Alături de alunele de pădure, fistic, alune sau seminţe de floarea-sorealui, acestea trebuie consumate în stare crudă pentru a beneficia de toate calităţile lor nutriţionale.

Avocado - Include-l în dietă și te va ajuta să ai o memorie mai bună, dar și o capacitate de concentrare mai mare.

Fructele de pădure - Acestea conţin o cantitate însemnată de antioxidanţi, care ajută la înlăturarea stresului şi la sporirea capacitaţii de concentrare şi învăţare.


Îți mai recomandăm:

Inteligenta, in general, are legatura cu meniul tau zilnic. Argumente in plus sunt toate alimentele inteligentei, care ajuta toate functiile cognitive, memoria si capacitatea de concentrare. Citește mai mult

* * *

Iată căteva mici ponturi legate de modul în care poți să iei notițe într-un mod inteligent în timpul unui curs. S-ar putea, în primă fază, să te panichezi, să te pierzi, să ai impresia că nu vei putea ajunge niciodată să ții pasul cu ceea ce spune profesorul și asta pentru că profesorul universitar vorbește, prezintă, povestește, dar nu dictează. Învață acum cum să înveți!