Pornim radioul...

Două burse noi pentru studenţii orădeni 

Publicat în Bihoreanul

Rectorul Cornel Antal a anunţat miercuri că Senatul Universităţii Oradea a aprobat, luni, introducerea a două tipuri noi de burse pentru studenţii orădeni.

"Este vorba despre 10 burse de ajutor social ocazional pentru îmbrăcăminte, în valoare de 200 de lei, şi de 10 burse ocazionale pentru rezultate deosebite la manifestări ştiinţifice, cultural artistice şi sportive, în valoare de 300 de lei", a declarat rectorul într-o conferinţă de presă.


Îți mai recomandăm:

Rectorul Universitatii din Oradea, Cornel Antal, a anuntat miercuri, intr-o conferinta de presa, ca mai multe facultati oradene au solicitat prelungirea sesiunii de depunere a dosarelor de admitere. Citește mai mult

* * *

Petrecem aproape o treime din viata dormind si cu toate astea multi dintre noi neglijeaza importanta pe care somnul o are atat pentru bunastarea fizica, cat si pentru cea psihica. Învață acum cum să înveți!


Metoda cu povestea o stim de cand suntem mici.  Ideea este sa creezi o poveste care-ti va aminti toate cuvintele din lista.

Spre exemplu avem urmatoarele cuvinte: Sarpe, Camion, Baterie, Roz, Palarie. Povestea o sa sune cam asa: Intr-un sarpe era un camion fara baterie, roz, cu palarie. 

Povestea trebuie sa fie neobisnuita (camion in sarpe, nu invers, caci invers ar fi mai normal).
Trebuie sa vizualizezi povestea (cine nu-si poate imagina un camion roz cu palarie?).
Trebuie sa implice simturi (auzi "sasaitul" sarpelui din poveste?).

Îți mai recomandăm:

Memoria poate fi de mai multe feluri: vizuală, auditivă, auditivă digitală și kinestezică. Aceasta corespunde unui anumit tip de a învăța, la care ar trebui să ne adaptăm. Citește mai mult

* * *

În primul rând, dă-ţi seama cum înveţi cel mai uşor. Sunt mai multe stiluri de a învaţă, însă nu toate se potrivesc tuturor. Sunt persoane care prind informaţiile mai repede dacă le văd. Învață acum cum să înveți!


Creierul are necesități specifice în momentele de efort cognitiv intens și prelungit. Pentru nevoi punctuale și pe termen scurt se pot consuma suplimente alimentare de la farmacie dar acestea nu reprezintă o opțiune pe termen lung și desigur nu se compară cu alimentele sănătoase consumate în stare naturală. Iată de ce, singura sursă sustenabilă o reprezintă alimentația inteligentă care ne poate oferi toti nutrienții de care avem nevoie. Mai jos o listă cu alimente benefice pentru creier (și foarte accesibile de altfel) pe care le putem consuma în perioada examenelor pentru a conferi creierului suportul nutritiv de care are nevoie pentru o bună funcționare:

Fructele

Fructele de pădure conţin antioxidanţi care îmbunătăţesc atât memoria, cât şi coordonarea motorie. James A. Joseph, specialist în neuroştiinţe susţine că “antioxidanţii din fructele de pădure contraatacă stresul oxidativ, funcţionând ca un agent antiinflamator”. Fructele cele mai bogate în vitamine şi minerale esenţiale pentru celulele nervoase sunt: afinele, murele, pepenele, zmeură, căpşunele, ananasul, citricele, kiwi şi merele.


O precizare aparte merită făcută pentru fructele de pădure care, consumate în combinaţie cu nuci sau avocado fac ca membranele celulelor cerebrale să rămână „flexibile”. De asemenea, această combinaţie poate preveni apariţia bolilor neurodegenerative.


Îți mai recomandăm:

Pestele gras (somonul, sardinele, heringul) contine acizi grasi omega 3, substante care protejeaza creierul. Totodata, acizii omega 3 cresc nivelul serotoninei, hormonul care iti da o stare de bine. Citește mai mult

* * *

Jordan B. Peterson, psychology professor at the University of Toronto answers:I think (1) you can't do it and (2) you shouldn't try. No one can actually study that much. Învață acum cum să înveți!