Pornim radioul...

Doctorat la frecvenţă redusă 

Publicat în Adevarul

Persoanele fizice pot să înfiinţeze universităţi particulare, iar de acum încolo, se vor putea face studii doctorale la facultăţile cu frecvenţă redusă, potrivit unei ordonanţe de urgenţă prin care se modifică Legea Educaţiei.

Ordonanţa de urgenţă care modifică Legea Educaţiei Naţionale (LEN), prevede, printre altele:

  • În cazuri temeinic justificate, Ministerul Educaţiei poate aproba universităţilor un număr suplimentar de locuri, în limita a 10% din capacitatea de şcolarizare stabilită de ARACIS.
  • Programele de studii universitare de doctorat se pot organiza şi la forma de învăţământ cu frecvenţă redusă.

OUG_nr._49_2014_Modificare_LE_2011 by iIoana4n



Îți mai recomandăm:

Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) și Organizația Studenților din Universitatea de Vest din Timșoara (OSUT), în calitate de membră ANOSR, își exprimă public indignarea față de prevederile Ordinului de Urgență nr. Citește mai mult

* * *

Plan Your Time Wisely - Throughout the semester, make an effort to keep up with weekly class readings, lectures and assignments. This will spare you from playing 'catch-up' the week before exams begin. Învață acum cum să înveți!


Ce mâncăm și bem în sesiune


Publicat în Ziarul De Iasi
Alimentația zilnică trebuie să conțină în mod dominant: fulgi de cereale cu lapte sau iaurt, soia, smochine, stafide, curmale, pește, ficat, carne de pui slabă și multe salate de legume proaspete.
 
Se recomandă ca în perioada de sesiune să se bea dimineața, pentru dinamizare, un pahar cu apă amestecată cu o linguriță miere și două linguri suc de lamîie.
 
Despre ananas se spune că are proprietatea de a întări memoria. O banană pe zi reface rapid energia consumată prin efort intelectual. Morcovii sporesc, de asemenea, capacitatea de memorare.

Îți mai recomandăm:

Studentii stiu ce inseamna emotiile, noptile pierdute cu cartile in brate, ceasca de cafea sau paharul de cola. Insa alimentatia zilnica trebuie sa contina in mod dominant: fulgi de cereale (griu, porumb, ovaz) cu lapte sau iaurt, peste, ficat, carne de pui slaba si multe salate de legume proaspete. Citește mai mult

* * *

Petrecem aproape o treime din viata dormind si cu toate astea multi dintre noi neglijeaza importanta pe care somnul o are atat pentru bunastarea fizica, cat si pentru cea psihica. Învață acum cum să înveți!


Un somn odihnitor înaintea unui examen este o recomandare ce merită urmată.

Somnul aproape că dublează şansa de a ne aminti materiale pe care înainte nu le puteam reproduce. Impulsul accesării memoriei după somn sugerează că unele amintiri sunt întărite peste noapte.

Specialiştii i-au învăţat pe participanţii la studiu anumite cuvinte pe care i-au rugat să le repete.

Cei care au dormit 12 ore au fost mai predispuşi să îşi amintească cuvintele inventate, chiar dacă le auziseră şi învăţaseră pentru prima dată.

Îți mai recomandăm:

Creierul consuma foarte multa energie, aproximativ 20% din totalul oxigenului dintr-un inspir este consumat de creier, iar acest consum creste in cazul eforturilor intelectuale. Citește mai mult

* * *

Petrecem aproape o treime din viata dormind si cu toate astea multi dintre noi neglijeaza importanta pe care somnul o are atat pentru bunastarea fizica, cat si pentru cea psihica. Învață acum cum să înveți!