Pornim radioul...
ÎNVEȚI » Dezvoltare personala
 

Disonanţa cognitivă denumeşte un aspect care ţine de mecanismul gândirii, o incoerenţă interioară, o dizarmonie, un dezacord cu sine, un dezechilibru al personalităţii, care apare atunci când o persoană face ceva ce nu ar vrea să facă, acest fapt generând o ruptură între ideile, convingerile, dorinţele sale, pe de o parte, şi acţiunile deja împlinite, adică devenite trecut, de neschimbat, pe de altă parte.

Nenumărate situaţii de viaţă, de la cele minore, cotidiene, la cele importante, cu impact asupra destinului, demonstrează că, din diverse motive, mulţi oameni aleg comportamentul versatil, cameleonic, ca o soluţie aparent mai “uşoară”, poate chiar convenabilă, pe moment, iau decizii contextuale, şi nu din convingere, scindarea între procesele mentale şi comportament putând căpăta, în timp, accente dramatice, care vulnerabilizează personalitatea, atitudinile, gândirea, armonia cu sine şi relaţiile cu ceilalţi.


Îți mai recomandăm:

Am fost o catastrofă de student: am chiulit în draci, am avut nenumărate restanțe și, în nemernicia mea, am reușit să și aprofundez un an… Facultatea s-a dovedit a fi departe de așteptările pe care, evident, eu singură mi le-am creat. Citește mai mult

* * *

Dupa ce am stabilit cum sa te organizezi si care este ora la care trebuie sa te trezesti dimineata, dar mai ales la ce ora sa fii in pat, pentru ca si maine este o noua zi de invatat, acum trecem la procedura efectiva de lucru, respectiv: notitele. Învață acum cum să înveți!


Există numeroase tehnici de a lucra concentrat. Am ales două, care sunt printre cele mai simple de folosit. Ambele se bazează pe ideea de a lucra pe o singură sarcină pentru o anumită perioadă de timp, apoi sa facem o pauză în care creierul se relaxează.

Tehnica Pomodoro – se bazează pe concentrarea efortului asupra unei sarcini, timp de 25 de minute. Extrem de simplă, ea este utilă mai ales dacă nu ești obișnuit să lucrezi concentrat pe o singură sarcină. Ce ai de făcut, pe scurt: iți concentrezi atenția 25 de minute pe o singură sarcină; faci 5 minute pauză; reiei ciclul.

Îți mai recomandăm:

A fi distras și a procrastina sunt două din cele mai comune obstacole pe care studenții le întâlnesc. De fapt, foarte mulți afirmă că au probleme cu procrastinarea și că le-ar plăcea să se poată concentra mai bine. Citește mai mult

* * *

1) Învăţatul (extrem de) determinat Studiile spun că nu e bine să înveţi totul o dată. Este recomandat să reciteşti constant, să faci mici teste de-a lungul săptămânii, dar şi mai important. Învață acum cum să înveți!


Creierul uman poate jongla cu mai mult de doua sarcini in acelasi timp.

Fals: De fapt, creierul trece de la o sarcina la alta. Din cauza ca miscarea aceasta necesita timp, multi-tasking-ul nu este o modalitate eficace pentru a-ti face treaba.

Cu cat folosit mai mult creierul uman cu atat devine mai puternic.

Adevarat: Pentru a avea un creier puternic este nevoie de exercitii. Invatarea unor abilitati noi sau executia unor sarcini mentale intaresc conexiunile dintre celulele creierului. Curiozitatea sporeste ascutimea mintii.


Îți mai recomandăm:

E dimineața și aș putea să-mi odihnesc creierul și să-mi consolidez memoriile într-una dintre ultimele etape de somn REM (rapid eye movement, cea mai profundă etapă a somnului uman). Citește mai mult

* * *

In primul rand, dormi - Daca te privezi de cele sase – sapte ore de somn, de care organismul tau are nevoie, pot aparea instabilitati ale functionarii normale ale creierului. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe