Pornim radioul...
ÎNVEȚI » Viata de student
 

Nicolae Cîrstea: Suntem împreună cu d-na profesor Andreea Urda, cadru didactic al Facultății de Drept Al. I. Cuza. Știu că predați și la masterat. Cât de diferit sunt studenții de la masterat față de studenții de la cursurile de licență? Ce evoluții observați în pregătirea lor, în maturizarea lor, din punct de vedere al cunoștințelor acumulate?


Andreea Urda: Este o diferență mai ales datorită faptului că pe master el deja se specializează pe un domeniu pe care-l găsește mai atractiv.

Dacă în facultate a fost nevoit sau i-a făcut plăcere – depinde cum apreciază – să acopere toate ramurile, și de privat, și de public, aici el se poate deja specializa. Dacă a avut o plăcere mai mare să abordeze partea de Drept european, se va orienta spre masterul de Drept european ș.a.m.d. Fie că merge pe științe penale sau dorește să studieze la criminalistică sau la Dreptul afacerilor. Și aici va avea o arie curriculară orientată spre specializarea pe care el o dorește. Deci o dată, deja, se vine în întâmpinarea lui cu un anumit pachet de materii pentru care el să arate o atracție mai deosebită, pe de o parte.

Pe de altă parte, se simte și o maturizare profesională, pentru că mare parte dintre ei au trecut deja printr-un examen sau urmează să treacă printr-un examen de intrare în profesie, și atunci cu certitudine au altă abordare a ceea ce învață. Și este și o maturizare prin prisma faptului că au trecut deja printr-un examen de licență, un examen important din viața lor și se simte, fără doar și poate, această evoluție.



Îți mai recomandăm:

În săptămâna 30 noiembrie -6 decembrie sunt ultimele ateliere din an în care ne vor susține antreprenori, traineri, psihologi și coachi care ne vor îndruma și impulsiona să ne dăm Demisia (Cu sau fără cap). Citește mai mult

* * *

Sunt mai multe lucruri pe care tinerii pot sa le faca pentru a reduce stresul din perioada examenelor. In primul rand, ei nu trebuie sa-si nege sentimentele pe care le traiesc acum. Învață acum cum să înveți!


Scrierea la tastatura este rapida. Scrisul de mana este lenta. Insa tocmai de aceea scrisul de mana este mai bun atunci cand este vorba despre invatare.

Psihologul Pam A. Mueller de la Universitatea Princeton si Daniel M. Oppenheimer de la Universitatea din California au realizat un studiu legat de greseala imensa pe care o fac studentii atunci cand iau notite pe laptop.

Si alte cercetari au demonstrat ca nu este prea bine pentru procesul de invatare ca studentii sa ia notite pe laptop din cauza faptului ca exista atat de multe lucruri pe net care le pot distrage atentia. 


Îți mai recomandăm:

Daca esti la fel ca multi dintre studenti, probabil ca scrii totul pe tastatura calculatorului sau al smartphonului, atat IM-uri, mesaje text, updaturi pe Facebook, cursuri, emailuri la profesori – orice. Citește mai mult

* * *

In primul rand, dormi - Daca te privezi de cele sase – sapte ore de somn, de care organismul tau are nevoie, pot aparea instabilitati ale functionarii normale ale creierului. Învață acum cum să înveți!


Cum luăm notițe inteligent?


Publicat în Buletindemehedinti.ro

Iată căteva mici ponturi legate de modul în care poți să iei notițe într-un mod inteligent în timpul unui curs.

S-ar putea, în primă fază, să te panichezi, să te pierzi, să ai impresia că nu vei putea ajunge niciodată să ții pasul cu ceea ce spune profesorul și asta pentru că profesorul universitar vorbește, prezintă, povestește, dar nu dictează.

Este extrem de important să acorzi atenție anumitor semne voluntare sau involuntare ale profesorului. Atunci când acesta vorbește mai tare și pune accentul pe anumite cuvinte sau enunțuri, fii sigur că acel lucru trebuie scris în caietul de notițe.


Îți mai recomandăm:

Învățarea eficientă începe cu atenția în sala de curs.  Acasă, planifică ce ai să înveți; recapitulează săptămânal ce ai învățat, precum și la terminarea unui capitol sau mai multora. Citește mai mult

* * *

Mulţi studenţi folosesc markere colorate pentru a evidenţia anumite porţiuni din text, dar studiul condus de prof. Dunlovsky - publicat în Psychological Science in the Public Interest - a dus la concluzia că evidenţierea unor fraze cu markerul fluorescent poate îngreuna învăţarea. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe