Pornim radioul...
ÎNVEȚI » Viata de student
 

Nicolae Cîrstea: Suntem împreună cu d-na profesor Andreea Urda, cadru didactic al Facultății de Drept Al. I. Cuza. Știu că predați și la masterat. Cât de diferit sunt studenții de la masterat față de studenții de la cursurile de licență? Ce evoluții observați în pregătirea lor, în maturizarea lor, din punct de vedere al cunoștințelor acumulate?


Andreea Urda: Este o diferență mai ales datorită faptului că pe master el deja se specializează pe un domeniu pe care-l găsește mai atractiv.

Dacă în facultate a fost nevoit sau i-a făcut plăcere – depinde cum apreciază – să acopere toate ramurile, și de privat, și de public, aici el se poate deja specializa. Dacă a avut o plăcere mai mare să abordeze partea de Drept european, se va orienta spre masterul de Drept european ș.a.m.d. Fie că merge pe științe penale sau dorește să studieze la criminalistică sau la Dreptul afacerilor. Și aici va avea o arie curriculară orientată spre specializarea pe care el o dorește. Deci o dată, deja, se vine în întâmpinarea lui cu un anumit pachet de materii pentru care el să arate o atracție mai deosebită, pe de o parte.

Pe de altă parte, se simte și o maturizare profesională, pentru că mare parte dintre ei au trecut deja printr-un examen sau urmează să treacă printr-un examen de intrare în profesie, și atunci cu certitudine au altă abordare a ceea ce învață. Și este și o maturizare prin prisma faptului că au trecut deja printr-un examen de licență, un examen important din viața lor și se simte, fără doar și poate, această evoluție.



Îți mai recomandăm:

În săptămâna 30 noiembrie -6 decembrie sunt ultimele ateliere din an în care ne vor susține antreprenori, traineri, psihologi și coachi care ne vor îndruma și impulsiona să ne dăm Demisia (Cu sau fără cap). Citește mai mult

* * *

1) Învăţatul (extrem de) determinat Studiile spun că nu e bine să înveţi totul o dată. Este recomandat să reciteşti constant, să faci mici teste de-a lungul săptămânii, dar şi mai important. Învață acum cum să înveți!


Cercetările au demonstrat faptul că vocabularul este cel mai potrivit instrument pentru definirea competenţelor şi a succeselor la examene, potrivit experţilor citaţi de publicaţia "The Telegraph". Cum optimizăm acest proces? Cum putem învăţa mai multe într-un timp mult mai scurt?

Desene pentru a reţine cuvintele grele sau plate "Mems" sau memento-urile sunt dispozitive vizuale care ajută la memorare formând o legătură vie între forma cuvântului şi sensul acestuia. De exemplu, în încercarea noastră de a reţine "caber", care înseamnă "a se potrivi" în limba spaniolă, este necesar un memento.

Îți mai recomandăm:

Chiar dacă ai o memorie bună, întotdeauna sunt utile câteva trucuri pentru a creşte şi mai mult viteza cu care înveţi.  Prima regulă pentru reuşită este să citeşti întotdeauna întregul material pe care trebuie să-l înveţi. Citește mai mult

* * *

Învățarea eficientă începe cu atenția în sala de curs.  Acasă, planifică ce ai să înveți; recapitulează săptămânal ce ai învățat, precum și la terminarea unui capitol sau mai multora. Învață acum cum să înveți!


Vrem o minte care să nu ne trădeze când avem mai mare nevoie de ea? Există meniuri care o pot stimula!
 
Regulile pentru păstrarea creierului în formă sunt: Să nu sărim peste cele trei mese principale.
 
Să nu sărim peste somn, iar dacă se poate, programul de dormit să fie între 6 și 8 ore pe noapte la un om adult și să se încadreze mereu între aceleași ore;
 
Să facem zilnic exerciții fizice sau mișcare: înot, ciclism, alergări, aerobic, flotări, genuflexiuni, abdomene sau măcar mers pe jos jumătate de oră pe zi. Dacă le efectuam seara, să lăsăm câteva ore între ele și mersul la culcare.

Îți mai recomandăm:

Oamenii de stiinta britanici de la Colegiul Universitar „King" recomanda persoanelor care au probleme cu memoria sa consume, de cel putin cinci ori pe saptamana, peste gras (somon, macrou, hering, ton). Citește mai mult

* * *

In cartea "Make It Stick" se spune raspicat: in majoritatea sistemelor de invatamant din lume, invatarea este abordata prost. Repetitia iar si iar, sublinierea ideilor principale, recitirea, toate acestea sunt ineficiente. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe