Pornim radioul...

Pentru mulți dintre noi, călătoriile pe tărâmuri exotice reprezintă un țel îndepărtat, fie din rațiuni financiare, fie din cauza timpului limitat. Sunt de lăudat, deci, persoanele care au pornit de la pasiunea pentru descoperirea locurilor și civilizațiilor noi spre a-și clădi o carieră de succes.

Răzvan Pascu este unul dintre acei oameni. Un om complex. Se poate lăuda cu faptul că, ajuns la 29 de ani, a văzut o lume întreagă, s-a format în două multinaționale și a fondat propria agenție de Marketing, Events & PR exclusiv pentru afaceri din Travel & Lifestyle. Activitatea de Consultant Marketing Turistic la Travel Communication Romania presupune lucru alături de companiile din industria de Travel. Și nu orice companii. Printre clienții Travel Communication se numără companiile KLM România, Happy Tour, Air France, Oficiul de Turism al Austriei, Biroul de Turism al Germaniei, Atout France, agenția Business Travel etc.

“Mă bucur că mă număr printre persoanele care reușesc să își ducă pasiunile la un nivel superior
și să le transforme în afaceri reușite”

Până să ajungi aici, ai trăit experiențe care te-au modelat ca om.
Care este parcursul tău educațional și profesional?

De când mă știu am fost pasionat de geografie, de locuri și culturi indepărtate și la fel de mult, eram pasionat de antreprenoriat. Veneam cu tot felul de idei pentru a strânge bani de buzunar, iar lucrul acesta m-a ajutat foarte mult mai târziu, la maturitate, să mă îndepărtez oarecum de tipicul “job de 8 ore” și să încerc întotdeauna să fac mai mult și să îmi doresc mai mult.

Blogul RazvanPascu.ro a apărut la un an după ce am terminat Masteratul în Comunicare, când aveam un job stabil de 8 ore pe zi la ING, dar mă plictiseam teribil în restul timpului. Așa am început să îmi umplu orele de după program cu articole, cu crearea blogului și mai apoi cu dezvoltarea paginii de Facebook. Totul a crescut organic și în timp.

Pornind de la solicitările companiilor cu care lucrăm pe blog, acum doi ani am pus bazele Travel Communication Romania – o agenție de PR dedicată industriei turismului și ospitalității din România, care în prezent are în portofoliu jucători importanți, cum ar fi Air France KLM, Oficiile de turism ale Austriei, Franței și Germaniei, Business Travel, Pescariu Sports&SPA etc.

Cu ce te ocupi mai exact și cum arată o zi obișnuită la locul de muncă?
Ce presupune un proiect sau taskurile la care lucrezi?

Zilele mele nu seamănă una cu cealaltă. Am multe întâlniri, 2-3 ore le petrec pe Facebook și pe blog și alte câteva ore la birou pe proiectele pe care le am în desfășurare sau la diverse evenimente la care particip. Am destul de puțin timp pentru relaxare, dar recuperez în cele câteva luni pe an în care sunt plecat din țară în diverse călătorii. În activitatea de birou, mare parte timp îmi este ocupată de strategii și idei de comunicare pentru clienții Travel Communication.

Povestește-ne care a fost cea mai importantă realizare a ta pe plan profesional. Și cea mai mare dezamăgire?

Cea mai importantă realizare pe plan profesional a fost aceea că am reușit să construiesc un brand și o companie de la zero, totul din pasiune. Mă bucur că mă număr printre persoanele care reușesc să își ducă pasiunile la un nivel superior și să le transforme în afaceri reușite. O altă realizare importantă pentru mine este titlul de “Consultantul în Turism al anului”, câștigat în urmă cu câteva săptămâni. Cel mai mare regret este acela că de multe ori pasiunea și business-ul te țin departe de cei dragi și de familie.

“Din fiecare loc am rămas cu prieteni, cu amintiri frumoase sau cu experiențe utile și sunt ferm convins că oamenii sunt suma lucrurilor și experiențelor cu care se intersectează”

Ai schimba ceva la parcursul tău profesional dacă ți s-ar oferi posibilitatea?

Nu aș schimba nimic. Din fiecare loc am rămas cu prieteni, cu amintiri frumoase sau cu experiențe utile și sunt ferm convins că oamenii sunt suma lucrurilor și experiențelor cu care se intersectează.

Care sunt avantajele si dezavantajele jobului tău?

Travel Communication Romania este un business în creștere, motiv pentru care ne adaptăm echipa și procedurile în funcție de proiectele și clienții noștri. Acum inovăm, ne mărim echipa și ne adaptăm clienților noștri. Tot mai mulți clienți extra-turism află (prin recomandări) despre noi și își doresc să lucrăm împreună. Principalul avantaj este acela că lucrez în domeniul care mă pasionează și reușesc să fac un business din asta. În egală măsura, lucrul acesta se poate transforma într-un dezavantaj, deoarece în momentul în care intervin responsabilități de business, nu se mai poate vorbi de pasiune 100% în ceea ce faci.

De unde afli ultimele noutăți din aria ta de activitate?
Care sunt cele mai relevante surse de informare pentru tine în acest sens?

Sunt foarte activ în Social Media, fie de la noi din țară, fie din afară, și urmăresc ceea ce se publică despre turism, dar în egală măsură urmăresc toate publicațiile din zona de business și de turism. Totodată, merg la evenimentele de turism, comunicare și PR pentru informații proaspete din piață sau la târguri de turism în străinătate pentru trenduri din industrie.

Ce aptitudini ar trebui sa posede un aspirant la o carieră în acest domeniu?
Care e principala calitate a unui angajat în domeniul acesta?

Indiferent că vorbim despre turism sau despre comunicare, un potențial angajat ar trebui să posede un mix de creativitate, sociabilitate, capacitate de analiză și sinteză și, nu în ultimul rând… să scrie bine. Și cel mai important, să fie muncitor.

Care ar fi cel mai important sfat pe care l-ai oferi tinerilor aflați la început de drum în ceea ce privește cariera?

Să nu fie leneși. În timpul facultății să se implice în asociații studențesti, să facă proiecte și să aibă mici job-uri. Dacă nu sunt foarte hotărâți asupra activității lor viitoare, ideal ar fi să încerce mai multe departamente, mai multe potențiale profesii și să își dea seama ce li se potrivește mai bine. Să trateze orice colaborare cu profesionalism, indiferent că este job sau internship, pentru că niciodată nu se știe de unde vin oportunitățile.

Îți mulțumim pentru timpul acordat. Succes în continuare!


Îți mai recomandăm:

Facebook. Aproape toți îl folosim și mulți suntem aproape dependenți de elVânzarea. Absolut toți vindem ceva și absolut tuturor ne e vândut ceva. Citește mai mult

* * *

Acum te întrebi la ce mă refer în titlu. Eu mă refer la nopțile albe dinaintea predării unui proiect. Mai demult credeam că nimeni nu face asta, că nu aș putea să lucrez noaptea, dar studenția m-a convins că atunci când trebuie să fii productiv. Învață acum cum să înveți!


Sesiune fără stresiune


Publicat în StudentIQ.ro

Dacă vrei să faci față mai ușor sesiunii și să fii în formă maximă la examene, susține-ți creierul și oferă-i un impuls de energie cu MemoPlus.

Special conceput pentru elevi și studenți, MemoPlus este benefic în procesul de învățare deoarece te ajută să te concentrezi, să memorezi și să înveți mai ușor datorită substanțelor active, precum Ginkgo biloba, cafeină, vitamina B6 și Magneziu.

Este un produs ce respectă standardele GMP (standardul GMP înseamnă că a fost verificat și îndeplinește toate normele calității, de la ingrediente la înregistrarea produsului) - adică nu trebuie să-ți faci griji că ar avea efecte adverse, bineînțeles, atât timp cât respecți doza recomandată de o singură capsulă pe zi.

Pentru cei mai activi, există MemoPlus Energizer - îmbogățit cu taurină (un aminoacid esențial care se regăsește în mod natural în creier, mușchi, inimă și sânge). În perioadele de stres sau efort fizic intens se elimină cantități mari de taurină, produsul fiind recomandat mai ales băieților care, pe lângă efortul intelectual, desfășoară și activități fizice solicitante, precum mersul la sală sau sporturi de performanță.

Anul acesta MemoPlus este invitat la sărbătoarea aniversară de 20 de ani de activitate Walmark – liderul regional în categoria suplimentelor alimentare sub a cărui umbrelă se află MemoPlus. Mesajul central al petrecerii este „de 20 de ani, Walmark te ajută să devii cea mai bună versiune a ta”.


Îți mai recomandăm:

Memoria este un muschi si trebuie antrenata. . . distractiv!!! Joaca acum PAIRS University si incearca sa identifici corect cele 15 perechi de imagini de la fiecare nivel. Citește mai mult

* * *

Încă se confundă foarte mult învăţarea cu memorarea de date şi informaţii despre un subiect sau altul. Există mai multe explicaţii pentru această practică foarte ineficientă! Din punct de vedere istoric, până nu de mult, până în urmă cu aprx. Învață acum cum să înveți!


According to research by Chris Bird at the University of Sussex, all it requires is a few seconds of your time and a bit of imagination.

Bird recently asked some students to lie in a brain scanner and view a series of short clips from YouTube (involving, for example, neighbours playing practical jokes on each other).

It turned out that simply describing the event to themselves massively improved their chances of remembering it accurately a week or so later: on average, they were able to remember twice as many details.


Îți mai recomandăm:

When we meet Joshua Foer, his memory is "nothing special. " A year later, he is able to memorize the order of a shuffled deck of cards in less than two minutes and the names of 99 people he's just met. Citește mai mult

* * *

Cea mai uşoară metodă de memorare a informaţiei este fotografierea ei vizuală, aceasta fiind una dintre cele mai frecvent folosite tehnici de învăţare rapidă pentru examen. Învață acum cum să înveți!