Pornim radioul...

Pentru mulți dintre noi, călătoriile pe tărâmuri exotice reprezintă un țel îndepărtat, fie din rațiuni financiare, fie din cauza timpului limitat. Sunt de lăudat, deci, persoanele care au pornit de la pasiunea pentru descoperirea locurilor și civilizațiilor noi spre a-și clădi o carieră de succes.

Răzvan Pascu este unul dintre acei oameni. Un om complex. Se poate lăuda cu faptul că, ajuns la 29 de ani, a văzut o lume întreagă, s-a format în două multinaționale și a fondat propria agenție de Marketing, Events & PR exclusiv pentru afaceri din Travel & Lifestyle. Activitatea de Consultant Marketing Turistic la Travel Communication Romania presupune lucru alături de companiile din industria de Travel. Și nu orice companii. Printre clienții Travel Communication se numără companiile KLM România, Happy Tour, Air France, Oficiul de Turism al Austriei, Biroul de Turism al Germaniei, Atout France, agenția Business Travel etc.

“Mă bucur că mă număr printre persoanele care reușesc să își ducă pasiunile la un nivel superior
și să le transforme în afaceri reușite”

Până să ajungi aici, ai trăit experiențe care te-au modelat ca om.
Care este parcursul tău educațional și profesional?

De când mă știu am fost pasionat de geografie, de locuri și culturi indepărtate și la fel de mult, eram pasionat de antreprenoriat. Veneam cu tot felul de idei pentru a strânge bani de buzunar, iar lucrul acesta m-a ajutat foarte mult mai târziu, la maturitate, să mă îndepărtez oarecum de tipicul “job de 8 ore” și să încerc întotdeauna să fac mai mult și să îmi doresc mai mult.

Blogul RazvanPascu.ro a apărut la un an după ce am terminat Masteratul în Comunicare, când aveam un job stabil de 8 ore pe zi la ING, dar mă plictiseam teribil în restul timpului. Așa am început să îmi umplu orele de după program cu articole, cu crearea blogului și mai apoi cu dezvoltarea paginii de Facebook. Totul a crescut organic și în timp.

Pornind de la solicitările companiilor cu care lucrăm pe blog, acum doi ani am pus bazele Travel Communication Romania – o agenție de PR dedicată industriei turismului și ospitalității din România, care în prezent are în portofoliu jucători importanți, cum ar fi Air France KLM, Oficiile de turism ale Austriei, Franței și Germaniei, Business Travel, Pescariu Sports&SPA etc.

Cu ce te ocupi mai exact și cum arată o zi obișnuită la locul de muncă?
Ce presupune un proiect sau taskurile la care lucrezi?

Zilele mele nu seamănă una cu cealaltă. Am multe întâlniri, 2-3 ore le petrec pe Facebook și pe blog și alte câteva ore la birou pe proiectele pe care le am în desfășurare sau la diverse evenimente la care particip. Am destul de puțin timp pentru relaxare, dar recuperez în cele câteva luni pe an în care sunt plecat din țară în diverse călătorii. În activitatea de birou, mare parte timp îmi este ocupată de strategii și idei de comunicare pentru clienții Travel Communication.

Povestește-ne care a fost cea mai importantă realizare a ta pe plan profesional. Și cea mai mare dezamăgire?

Cea mai importantă realizare pe plan profesional a fost aceea că am reușit să construiesc un brand și o companie de la zero, totul din pasiune. Mă bucur că mă număr printre persoanele care reușesc să își ducă pasiunile la un nivel superior și să le transforme în afaceri reușite. O altă realizare importantă pentru mine este titlul de “Consultantul în Turism al anului”, câștigat în urmă cu câteva săptămâni. Cel mai mare regret este acela că de multe ori pasiunea și business-ul te țin departe de cei dragi și de familie.

“Din fiecare loc am rămas cu prieteni, cu amintiri frumoase sau cu experiențe utile și sunt ferm convins că oamenii sunt suma lucrurilor și experiențelor cu care se intersectează”

Ai schimba ceva la parcursul tău profesional dacă ți s-ar oferi posibilitatea?

Nu aș schimba nimic. Din fiecare loc am rămas cu prieteni, cu amintiri frumoase sau cu experiențe utile și sunt ferm convins că oamenii sunt suma lucrurilor și experiențelor cu care se intersectează.

Care sunt avantajele si dezavantajele jobului tău?

Travel Communication Romania este un business în creștere, motiv pentru care ne adaptăm echipa și procedurile în funcție de proiectele și clienții noștri. Acum inovăm, ne mărim echipa și ne adaptăm clienților noștri. Tot mai mulți clienți extra-turism află (prin recomandări) despre noi și își doresc să lucrăm împreună. Principalul avantaj este acela că lucrez în domeniul care mă pasionează și reușesc să fac un business din asta. În egală măsura, lucrul acesta se poate transforma într-un dezavantaj, deoarece în momentul în care intervin responsabilități de business, nu se mai poate vorbi de pasiune 100% în ceea ce faci.

De unde afli ultimele noutăți din aria ta de activitate?
Care sunt cele mai relevante surse de informare pentru tine în acest sens?

Sunt foarte activ în Social Media, fie de la noi din țară, fie din afară, și urmăresc ceea ce se publică despre turism, dar în egală măsură urmăresc toate publicațiile din zona de business și de turism. Totodată, merg la evenimentele de turism, comunicare și PR pentru informații proaspete din piață sau la târguri de turism în străinătate pentru trenduri din industrie.

Ce aptitudini ar trebui sa posede un aspirant la o carieră în acest domeniu?
Care e principala calitate a unui angajat în domeniul acesta?

Indiferent că vorbim despre turism sau despre comunicare, un potențial angajat ar trebui să posede un mix de creativitate, sociabilitate, capacitate de analiză și sinteză și, nu în ultimul rând… să scrie bine. Și cel mai important, să fie muncitor.

Care ar fi cel mai important sfat pe care l-ai oferi tinerilor aflați la început de drum în ceea ce privește cariera?

Să nu fie leneși. În timpul facultății să se implice în asociații studențesti, să facă proiecte și să aibă mici job-uri. Dacă nu sunt foarte hotărâți asupra activității lor viitoare, ideal ar fi să încerce mai multe departamente, mai multe potențiale profesii și să își dea seama ce li se potrivește mai bine. Să trateze orice colaborare cu profesionalism, indiferent că este job sau internship, pentru că niciodată nu se știe de unde vin oportunitățile.

Îți mulțumim pentru timpul acordat. Succes în continuare!


Îți mai recomandăm:

Facebook. Aproape toți îl folosim și mulți suntem aproape dependenți de elVânzarea. Absolut toți vindem ceva și absolut tuturor ne e vândut ceva. Citește mai mult

* * *

Impartirea perioadelor de timp dedicate studiului in intervale mai scurte se pare ca ar functiona mai bine decat un maraton de invatare.  O alta strategie de invatat care s-a dovedit a fi eficienta este evaluarea periodica. Învață acum cum să înveți!


Metoda cu povestea o stim de cand suntem mici.  Ideea este sa creezi o poveste care-ti va aminti toate cuvintele din lista.

Spre exemplu avem urmatoarele cuvinte: Sarpe, Camion, Baterie, Roz, Palarie. Povestea o sa sune cam asa: Intr-un sarpe era un camion fara baterie, roz, cu palarie. 

Povestea trebuie sa fie neobisnuita (camion in sarpe, nu invers, caci invers ar fi mai normal).
Trebuie sa vizualizezi povestea (cine nu-si poate imagina un camion roz cu palarie?).
Trebuie sa implice simturi (auzi "sasaitul" sarpelui din poveste?).

Îți mai recomandăm:

Memoria poate fi de mai multe feluri: vizuală, auditivă, auditivă digitală și kinestezică. Aceasta corespunde unui anumit tip de a învăța, la care ar trebui să ne adaptăm. Citește mai mult

* * *

Stiloul este mai eficient decât calculatorul când este vorba de memorarea notiţelor, arată un studiu menţionat de 24heures. ch. Cercetătorii consideră că elevii şi studenţii scriu mai repede pe laptop, dar mai puţin inteligent. Învață acum cum să înveți!


Reguli de respectat pentru o memorie de invidiat


Publicat în Lecturirecenzate.ro

Omul memorează 10% din ceea ce citește, 20% din ceea ce aude, 30% din ceea ce vede, 50% din ceea ce vede și aude în același timp, 80% din ceea ce spune și 90% din ceea ce spune și face în același timp.

Caută întotdeauna explicația elementelor pe care nu le înțelegi, caută pe Google, în dicționare și enciclopedii. Nu învăța ceea ce nu înțelegi, nu învăța atunci când ești obosit, bolnav sau nervos!
 
Asociază memoria cu gândirea! În timpul acțiunii de învățare, fă legături între idei, între cunoștințele noi și cunoștințele vechi.


Îți mai recomandăm:

Capacitatea de a învăța cât mai repede, de a înțelege cât mai bine și mai rapid, dar și de a reține cât mai mult timp ceea ce ai învățat, este una din abilitățile esențiale ale oricărui om de succes. Citește mai mult

* * *

Vreau să vă vorbesc puțin despre importanța admiterii, despre importanța unei baze solide cu care oricine ar trebui să înceapă o asemenea facultate. Învață acum cum să înveți!