Pornim radioul...

Pentru mulți dintre noi, călătoriile pe tărâmuri exotice reprezintă un țel îndepărtat, fie din rațiuni financiare, fie din cauza timpului limitat. Sunt de lăudat, deci, persoanele care au pornit de la pasiunea pentru descoperirea locurilor și civilizațiilor noi spre a-și clădi o carieră de succes.

Răzvan Pascu este unul dintre acei oameni. Un om complex. Se poate lăuda cu faptul că, ajuns la 29 de ani, a văzut o lume întreagă, s-a format în două multinaționale și a fondat propria agenție de Marketing, Events & PR exclusiv pentru afaceri din Travel & Lifestyle. Activitatea de Consultant Marketing Turistic la Travel Communication Romania presupune lucru alături de companiile din industria de Travel. Și nu orice companii. Printre clienții Travel Communication se numără companiile KLM România, Happy Tour, Air France, Oficiul de Turism al Austriei, Biroul de Turism al Germaniei, Atout France, agenția Business Travel etc.

“Mă bucur că mă număr printre persoanele care reușesc să își ducă pasiunile la un nivel superior
și să le transforme în afaceri reușite”

Până să ajungi aici, ai trăit experiențe care te-au modelat ca om.
Care este parcursul tău educațional și profesional?

De când mă știu am fost pasionat de geografie, de locuri și culturi indepărtate și la fel de mult, eram pasionat de antreprenoriat. Veneam cu tot felul de idei pentru a strânge bani de buzunar, iar lucrul acesta m-a ajutat foarte mult mai târziu, la maturitate, să mă îndepărtez oarecum de tipicul “job de 8 ore” și să încerc întotdeauna să fac mai mult și să îmi doresc mai mult.

Blogul RazvanPascu.ro a apărut la un an după ce am terminat Masteratul în Comunicare, când aveam un job stabil de 8 ore pe zi la ING, dar mă plictiseam teribil în restul timpului. Așa am început să îmi umplu orele de după program cu articole, cu crearea blogului și mai apoi cu dezvoltarea paginii de Facebook. Totul a crescut organic și în timp.

Pornind de la solicitările companiilor cu care lucrăm pe blog, acum doi ani am pus bazele Travel Communication Romania – o agenție de PR dedicată industriei turismului și ospitalității din România, care în prezent are în portofoliu jucători importanți, cum ar fi Air France KLM, Oficiile de turism ale Austriei, Franței și Germaniei, Business Travel, Pescariu Sports&SPA etc.

Cu ce te ocupi mai exact și cum arată o zi obișnuită la locul de muncă?
Ce presupune un proiect sau taskurile la care lucrezi?

Zilele mele nu seamănă una cu cealaltă. Am multe întâlniri, 2-3 ore le petrec pe Facebook și pe blog și alte câteva ore la birou pe proiectele pe care le am în desfășurare sau la diverse evenimente la care particip. Am destul de puțin timp pentru relaxare, dar recuperez în cele câteva luni pe an în care sunt plecat din țară în diverse călătorii. În activitatea de birou, mare parte timp îmi este ocupată de strategii și idei de comunicare pentru clienții Travel Communication.

Povestește-ne care a fost cea mai importantă realizare a ta pe plan profesional. Și cea mai mare dezamăgire?

Cea mai importantă realizare pe plan profesional a fost aceea că am reușit să construiesc un brand și o companie de la zero, totul din pasiune. Mă bucur că mă număr printre persoanele care reușesc să își ducă pasiunile la un nivel superior și să le transforme în afaceri reușite. O altă realizare importantă pentru mine este titlul de “Consultantul în Turism al anului”, câștigat în urmă cu câteva săptămâni. Cel mai mare regret este acela că de multe ori pasiunea și business-ul te țin departe de cei dragi și de familie.

“Din fiecare loc am rămas cu prieteni, cu amintiri frumoase sau cu experiențe utile și sunt ferm convins că oamenii sunt suma lucrurilor și experiențelor cu care se intersectează”

Ai schimba ceva la parcursul tău profesional dacă ți s-ar oferi posibilitatea?

Nu aș schimba nimic. Din fiecare loc am rămas cu prieteni, cu amintiri frumoase sau cu experiențe utile și sunt ferm convins că oamenii sunt suma lucrurilor și experiențelor cu care se intersectează.

Care sunt avantajele si dezavantajele jobului tău?

Travel Communication Romania este un business în creștere, motiv pentru care ne adaptăm echipa și procedurile în funcție de proiectele și clienții noștri. Acum inovăm, ne mărim echipa și ne adaptăm clienților noștri. Tot mai mulți clienți extra-turism află (prin recomandări) despre noi și își doresc să lucrăm împreună. Principalul avantaj este acela că lucrez în domeniul care mă pasionează și reușesc să fac un business din asta. În egală măsura, lucrul acesta se poate transforma într-un dezavantaj, deoarece în momentul în care intervin responsabilități de business, nu se mai poate vorbi de pasiune 100% în ceea ce faci.

De unde afli ultimele noutăți din aria ta de activitate?
Care sunt cele mai relevante surse de informare pentru tine în acest sens?

Sunt foarte activ în Social Media, fie de la noi din țară, fie din afară, și urmăresc ceea ce se publică despre turism, dar în egală măsură urmăresc toate publicațiile din zona de business și de turism. Totodată, merg la evenimentele de turism, comunicare și PR pentru informații proaspete din piață sau la târguri de turism în străinătate pentru trenduri din industrie.

Ce aptitudini ar trebui sa posede un aspirant la o carieră în acest domeniu?
Care e principala calitate a unui angajat în domeniul acesta?

Indiferent că vorbim despre turism sau despre comunicare, un potențial angajat ar trebui să posede un mix de creativitate, sociabilitate, capacitate de analiză și sinteză și, nu în ultimul rând… să scrie bine. Și cel mai important, să fie muncitor.

Care ar fi cel mai important sfat pe care l-ai oferi tinerilor aflați la început de drum în ceea ce privește cariera?

Să nu fie leneși. În timpul facultății să se implice în asociații studențesti, să facă proiecte și să aibă mici job-uri. Dacă nu sunt foarte hotărâți asupra activității lor viitoare, ideal ar fi să încerce mai multe departamente, mai multe potențiale profesii și să își dea seama ce li se potrivește mai bine. Să trateze orice colaborare cu profesionalism, indiferent că este job sau internship, pentru că niciodată nu se știe de unde vin oportunitățile.

Îți mulțumim pentru timpul acordat. Succes în continuare!


Îți mai recomandăm:

Facebook. Aproape toți îl folosim și mulți suntem aproape dependenți de elVânzarea. Absolut toți vindem ceva și absolut tuturor ne e vândut ceva. Citește mai mult

* * *

Iată câteva trucuri care te vor ajuta să reţii majoritatea informaţiilor din cărţile pe care le citeşti:1. Citeşte inclusiv prima pagină, cu titlul şi numele autorului, cuprinsul şi prefaţa. Învață acum cum să înveți!


Trucuri să memorezi uşor


Publicat în Clicksanatate.ro
Chiar dacă ai o memorie bună, întotdeauna sunt utile câteva trucuri pentru a creşte şi mai mult viteza cu care înveţi

Prima regulă pentru reuşită este să citeşti întotdeauna întregul material pe care trebuie să-l înveţi.

Atunci când ai de învăţat o cantitate mare de informaţie să o împarţi în calupuri egale. După ce ai terminat de citit respectivele pasaje, fă pauze.

Nu memora mecanic! Ca să ţii minte ceea ce înveţi trebuie să memorezi logic.

Îți mai recomandăm:

1. Păcălește-ți creierul!Dacă informațiile pe care urmează să le asimilezi ți se par plictisitoare, convinge-ți creierul că sunt foarte importante, chiar vitale!2. Citește mai mult

* * *

Nothing beats a curious mind. How curious are you? Don’t take things on face value. Go deeper into how things work. Question most things. Be genuinely interested in new subjects. Învață acum cum să înveți!


Majoritatea oamenilor care nu dorm suficient nu sunt capabili sa recunoasca modul in care le este afectata sanatatea mentala. Multi cred ca somnul este un lux, un mic rasfat.

Ei admit totusi ca se simt mai bine atunci cand dorm bine o noapte intreaga si ca se simt mai rau atunci cand nu o fac. De fapt, nu este nici un secret ca somnul imbunatateste memoria si puterea de invatare si intelegere.

Lipsa excesiva de somn poate afecta performanta in munca, relatiile sociale si duce la probleme psihice, precum anxietatea sau depresia.

Îți mai recomandăm:

Din cauza stilului actual de viata, problemele de somn au devenit o „epidemie” la nivel mondial, afectand pana la 45% din populatie. Lipsa unui somn de calitate are un impact negativ asupra atentiei, memoriei si invataturii si ne face mult mai vulnerabili la accidente. Citește mai mult

* * *

Iată ce trebuie să faceți pentru a reține cu ușurință cursurile: Primul pas este să sintetizați materialul pe care îl aveți de învățat și alcătuiți rezumate; Alternați studiul la o materie preferată cu cel la una mai puțin plăcută. Învață acum cum să înveți!