Pornim radioul...

Pentru mulți dintre noi, călătoriile pe tărâmuri exotice reprezintă un țel îndepărtat, fie din rațiuni financiare, fie din cauza timpului limitat. Sunt de lăudat, deci, persoanele care au pornit de la pasiunea pentru descoperirea locurilor și civilizațiilor noi spre a-și clădi o carieră de succes.

Răzvan Pascu este unul dintre acei oameni. Un om complex. Se poate lăuda cu faptul că, ajuns la 29 de ani, a văzut o lume întreagă, s-a format în două multinaționale și a fondat propria agenție de Marketing, Events & PR exclusiv pentru afaceri din Travel & Lifestyle. Activitatea de Consultant Marketing Turistic la Travel Communication Romania presupune lucru alături de companiile din industria de Travel. Și nu orice companii. Printre clienții Travel Communication se numără companiile KLM România, Happy Tour, Air France, Oficiul de Turism al Austriei, Biroul de Turism al Germaniei, Atout France, agenția Business Travel etc.

“Mă bucur că mă număr printre persoanele care reușesc să își ducă pasiunile la un nivel superior
și să le transforme în afaceri reușite”

Până să ajungi aici, ai trăit experiențe care te-au modelat ca om.
Care este parcursul tău educațional și profesional?

De când mă știu am fost pasionat de geografie, de locuri și culturi indepărtate și la fel de mult, eram pasionat de antreprenoriat. Veneam cu tot felul de idei pentru a strânge bani de buzunar, iar lucrul acesta m-a ajutat foarte mult mai târziu, la maturitate, să mă îndepărtez oarecum de tipicul “job de 8 ore” și să încerc întotdeauna să fac mai mult și să îmi doresc mai mult.

Blogul RazvanPascu.ro a apărut la un an după ce am terminat Masteratul în Comunicare, când aveam un job stabil de 8 ore pe zi la ING, dar mă plictiseam teribil în restul timpului. Așa am început să îmi umplu orele de după program cu articole, cu crearea blogului și mai apoi cu dezvoltarea paginii de Facebook. Totul a crescut organic și în timp.

Pornind de la solicitările companiilor cu care lucrăm pe blog, acum doi ani am pus bazele Travel Communication Romania – o agenție de PR dedicată industriei turismului și ospitalității din România, care în prezent are în portofoliu jucători importanți, cum ar fi Air France KLM, Oficiile de turism ale Austriei, Franței și Germaniei, Business Travel, Pescariu Sports&SPA etc.

Cu ce te ocupi mai exact și cum arată o zi obișnuită la locul de muncă?
Ce presupune un proiect sau taskurile la care lucrezi?

Zilele mele nu seamănă una cu cealaltă. Am multe întâlniri, 2-3 ore le petrec pe Facebook și pe blog și alte câteva ore la birou pe proiectele pe care le am în desfășurare sau la diverse evenimente la care particip. Am destul de puțin timp pentru relaxare, dar recuperez în cele câteva luni pe an în care sunt plecat din țară în diverse călătorii. În activitatea de birou, mare parte timp îmi este ocupată de strategii și idei de comunicare pentru clienții Travel Communication.

Povestește-ne care a fost cea mai importantă realizare a ta pe plan profesional. Și cea mai mare dezamăgire?

Cea mai importantă realizare pe plan profesional a fost aceea că am reușit să construiesc un brand și o companie de la zero, totul din pasiune. Mă bucur că mă număr printre persoanele care reușesc să își ducă pasiunile la un nivel superior și să le transforme în afaceri reușite. O altă realizare importantă pentru mine este titlul de “Consultantul în Turism al anului”, câștigat în urmă cu câteva săptămâni. Cel mai mare regret este acela că de multe ori pasiunea și business-ul te țin departe de cei dragi și de familie.

“Din fiecare loc am rămas cu prieteni, cu amintiri frumoase sau cu experiențe utile și sunt ferm convins că oamenii sunt suma lucrurilor și experiențelor cu care se intersectează”

Ai schimba ceva la parcursul tău profesional dacă ți s-ar oferi posibilitatea?

Nu aș schimba nimic. Din fiecare loc am rămas cu prieteni, cu amintiri frumoase sau cu experiențe utile și sunt ferm convins că oamenii sunt suma lucrurilor și experiențelor cu care se intersectează.

Care sunt avantajele si dezavantajele jobului tău?

Travel Communication Romania este un business în creștere, motiv pentru care ne adaptăm echipa și procedurile în funcție de proiectele și clienții noștri. Acum inovăm, ne mărim echipa și ne adaptăm clienților noștri. Tot mai mulți clienți extra-turism află (prin recomandări) despre noi și își doresc să lucrăm împreună. Principalul avantaj este acela că lucrez în domeniul care mă pasionează și reușesc să fac un business din asta. În egală măsura, lucrul acesta se poate transforma într-un dezavantaj, deoarece în momentul în care intervin responsabilități de business, nu se mai poate vorbi de pasiune 100% în ceea ce faci.

De unde afli ultimele noutăți din aria ta de activitate?
Care sunt cele mai relevante surse de informare pentru tine în acest sens?

Sunt foarte activ în Social Media, fie de la noi din țară, fie din afară, și urmăresc ceea ce se publică despre turism, dar în egală măsură urmăresc toate publicațiile din zona de business și de turism. Totodată, merg la evenimentele de turism, comunicare și PR pentru informații proaspete din piață sau la târguri de turism în străinătate pentru trenduri din industrie.

Ce aptitudini ar trebui sa posede un aspirant la o carieră în acest domeniu?
Care e principala calitate a unui angajat în domeniul acesta?

Indiferent că vorbim despre turism sau despre comunicare, un potențial angajat ar trebui să posede un mix de creativitate, sociabilitate, capacitate de analiză și sinteză și, nu în ultimul rând… să scrie bine. Și cel mai important, să fie muncitor.

Care ar fi cel mai important sfat pe care l-ai oferi tinerilor aflați la început de drum în ceea ce privește cariera?

Să nu fie leneși. În timpul facultății să se implice în asociații studențesti, să facă proiecte și să aibă mici job-uri. Dacă nu sunt foarte hotărâți asupra activității lor viitoare, ideal ar fi să încerce mai multe departamente, mai multe potențiale profesii și să își dea seama ce li se potrivește mai bine. Să trateze orice colaborare cu profesionalism, indiferent că este job sau internship, pentru că niciodată nu se știe de unde vin oportunitățile.

Îți mulțumim pentru timpul acordat. Succes în continuare!


Îți mai recomandăm:

Facebook. Aproape toți îl folosim și mulți suntem aproape dependenți de elVânzarea. Absolut toți vindem ceva și absolut tuturor ne e vândut ceva. Citește mai mult

* * *

In cartea "Make It Stick" se spune raspicat: in majoritatea sistemelor de invatamant din lume, invatarea este abordata prost. Repetitia iar si iar, sublinierea ideilor principale, recitirea, toate acestea sunt ineficiente. Învață acum cum să înveți!


De la alimentatie, programul incarcat, pana la felul in care dormi sau medicamentele pe care le iei, memoria poate fi afectata in diverse moduri.

Vitamina B12 se afla in stransa legatura cu memoria. Aceasta se afla si in produsele lactate, iar lipsa ei duce la o scadere a puterii de concentrare.

Depresia duce la scaderea nivelului de serotonina si norepinefrina din creier, astfel incat memoria este afectata.


Prin imbunatatirea stilului de viata, atat in ceea ce priveste alimentatia, cat si programul fizic, vei reusi sa scapi de aceaste probleme.


Îți mai recomandăm:

Potrivit cercetatorilor, un tratament de doi ani de zile cu vitamina B12 si acid folic poate face minuni pentru memorie. "Vitaminele au un rol important in sustinerea sanatatii mentale a persoanelor in varsta si sustin buna functionare a sistemului cognitiv", a marturisit Janine Walker, cercetatori la Universitatea Nationala din Australia. Citește mai mult

* * *

Nu te rezuma să reciteşti notiţele! Cei care citesc de mai multe ori textele nu le vor reţine mai bine decât cei care le citesc o singură dată. Învață acum cum să înveți!


Planta cu cele mai recunoscute beneficii în privința memoriei este salvia. O cură îndelungată cu ceai de salvie te ajută să îți îmbunătățești memoria.
 
O altă variantă ar fi ceaiul de păducel, la fel de bun atunci când vrei să îți perfecționezi memoria. Pentru a vedea efectele se recomandă a se consuma câte o cană cu ceai seara, timp de o lună.
 
De asemenea, 25 de picături de tinctură de anghinare într-o cană cu ceai de orice tip se soldează cu mărirea capacității de concentrare, combaterea oboselii mentale și revigorarea simțurilor.

Îți mai recomandăm:

Ginkgo biloba ajută memoria de scurtă durată. Această plantă stimulează oxigenarea creierului şi, deci, activitatea celulară cerebrală. Se foloseşte sub formă de infuzie (o cană de ceai pe zi, dintr-unul sau două plicuri la o ceaşcă) sau sub formă de tinctură (câte 30-40 de picături de trei-cinci ori pe zi, cu 30 de minute înainte de masă). Citește mai mult

* * *

1. Walk Before An ExamIt’s been proven that exercise can boost your memory and brain power. Research conducted by Dr. Chuck Hillman of the University of Illinois shows that about 20 minutes exercise before an exam improve performance. Învață acum cum să înveți!