Pornim radioul...

Companiile se confruntă din ce în ce mai mult cu probleme organizatorice care afectează bunul mers al activității. Un studiu efectuat de specialiștii în HR de la WorkTack, la care au participat reprezentanți ai organizațiilor care utilizează rețeaua de socializare internă și task management worktack.com, a relevat o serie de obiceiuri neproductive ale angajaților.

Social media poate fi o piedică în calea productivității

Una dintre probleme constă în accesarea site-urilor de socializare (Facebook, LinkedIN etc) și a altor site-uri care nu au vreo legătură cu activitatea de serviciu. Trăind în era comunicării și a informației și având acces ușor la internet, fie pe laptop, telefon, tablete sau alte gadget-uri, angajații pur și simplu ”uită” să lucreze și preferă să se concentreze pe activități personale, în detrimentul celor profesionale. Un status nou pe Facebook, un Like, un Share, un Tweet nou, o fotografie pin-uită pe Pinterest sau reblogată pe Tumblr și uite așa timpul alocat activităților de lucru scade dramatic.

În medie, un angajat pierde în jur de 1,7 ore (dintr-un program de lucru de 8,5 ore) pe zi, pe internet, conform unui studiu al celor de la Salary.com, efectuat pe un eșantion de 2057 de respondenți. Discuțiile cu prietenii sau membrii familiei, vizionarea filmulețelor sau a diverselor fotografii care circulă online, cumpărăturile online, cititul presei și jocurile sunt principalele distracții la locul de muncă pentru mai mult de 40% din salariații care au acces la internet la locul de muncă.

Când le place angajaților cel mai mult să piardă vremea

Un detaliu important care a reieșit din studiul Salary a fost acela al zilelor în care se muncește, în medie, cel mai puțin.

Doar 3% din respondenți au ales marțea ca fiind ziua lor de lucru cu cele mai multe activități extra-job (ba mai mult, marți, între orele 9.00-11.00 se lucrează cel mai intens, în medie, la orice companie). În ceea ce privește ziua preferată de angajați pentru activități ce nu au legătură cu obiectul jobului lor, vineri a fost selectată de 43% din totalul de respondenți. Nu e nicio mirare că aceștia aleg ziua de dinainte de weekend pentru a o lăsa mai moale, la fel cum nu e de mirare că lunea este a doua în top, din totalul de cinci zile lucrătoare. Urmează zilele de miercuri, cu 9%, iar joi, cu 6%, este penultima în clasament.

Raportându-ne la orele în care angajații irosesc timpul, intervalul orar 15.00-17.00 este ales cu precădere de cei care se ocupă cu orice altceva decât cu activitățile pentru care sunt plătiți. Astfel, 27% din participanții la studiu au mărturisit că atunci caută cel mai mult să-și ocupe timpul cu altceva decât cu munca efectivă.

Organizarea deficitară și tradiționalele pauze dese afectează procesul de muncă

Organizarea precară a salariaților este o altă problemă pe capul angajatorilor. Conform participanților la studiul WorkTack, fie sunt neglijate sau amânate nejustificat unele task-uri importante, fie sunt fușărite sau realizate în grabă, din pricina timpului limitat. Cert e că managerii companiilor întâmpină reale dificultăți când încearcă să îmbunătățească organizarea activităților zilnice de lucru.

Întârzierile sunt și ele la ordinea zilei. Practic, managerii s-au obișnuit ca angajații lor să se prezinte la lucru respectând ”regula” sfertului academic. În plus, obișnuita cafea de dimineață taie în jur de 30 de minute din timpul dedicat lucrului, iar dacă adăugăm în ecuație și pauzele de țigară, reiese că foarte mulți salariați muncesc în jur de 90 de minute mai puțin, zilnic, decât ar trebui în mod normal. Iar vineri, de obicei, e ”zi scurtă”, așadar programul se încheie deseori cu o oră mai repede.

”Toate aceste probleme pot fi remediate cu ajutorul unei unelte care să eficientizeze procesul de lucru și să îmbunătățească organizarea muncii la nivel intern, de companie. Socializarea e extrem de importantă pentru orice angajat, iar pentru ca aceasta să nu devină o problemă la nivel de companie, este în beneficiul tuturor dacă se realizează la nivel intern. Astfel, angajații unei societăți sunt mai bine angrenați în realitatea de zi cu zi a companiei, lucrează mai eficient și se apropie de ceilalți colegi prin munca pe care o depun. Acesta e scenariul care convine tuturor directorilor de companie: angajați apropiați unii de ceilalți, aflați în permanentă legătură și excelent organizați”, a declarat Alex Ramadan, PR la WorkTack.

Angajații români muncesc, totuși, foarte mult. Sau, cel puțin, petrec multe ore la locul de muncă, iar asta conform specialiștilor în domeniul resurselor umane. Institutul francez Coe-Rexecode a stabilit că România (cu 2099 ore) și Grecia (cu 2010 ore) sunt cele două state membre ale Uniunii Europene unde numărul de ore lucrate de angajații cu normă întreagă a depășit în 2013 pragul de 2000 de ore lucrate. Nu ni se spune și cât de eficient s-a lucrat în tot acel timp. Cert este că o mai bună organizare a procesului de muncă ar scurta numărul de ore lucrate și ar aduce rezultate mai bune la nivel instituțional.

WorkTack.com este prima rețea de socializare privată dezvoltată în România, dedicată companiilor de toate mărimile, indiferent de numărul de angajați. Fiind utilizată la nivel intern, aplicația vine în sprijinul organizațiilor care caută să-și îmbunătățească activitatea și totodată modul de abordare a acesteia.


Îți mai recomandăm:

Acomodarea proaspeţilor absolvenţi cu noul statut de angajat poate fi, uneori, un proces de durată, pe care nu toţi angajatorii sunt dispuşi să şi-l asume. Citește mai mult

* * *

Cu două săptămâni înainte de primul examen îmi dau seama că ar fi fost „bini di tăt” dacă aș fi mers la toate cursurile și seminariile și, mai bine, dacă aș fi învățat de la începutul semestrului. Învață acum cum să înveți!


Strategii pentru o memorie brici


Publicat în Ziare.com

1. Asocierea unui cuvant cu o imagine

De preferat ar fi sa iti alegi imagini iesite din comun pentru a-ti ramane mai usor in minte.

 

2. Fragmentarea

Un sir mai lung de cifre poate fi memorat mai usor si cu mai multa acuratete daca este fragmentat. Bucatile mai mici sunt mai usor de tinut minte decat un sir de cifre interminabil.

 

3. Crearea unor personalitati pentru numere

Aceasta tehnica era folosita de marele fizician Albert Einstein. El asocia celor zece cifre cate o personalitate, reusind astfel sa-si aminteasca siruri lungi de cifre (spre exemplu, saptele era un barbat cu mustata).


Îți mai recomandăm:

Asocierea - Crearea unor asocieri intre ceva ce vrei sa-ti amintesti si o imagine care are legatura cu acel ceva te poate ajuta sa nu mai uiti, mai ales atunci cand ai mai multe lucruri de tinut minte. Citește mai mult

* * *

Sesiunea poate fi uneori extrem de stresanta pentru tine, cu atat mai mult cu cat ai in fata sutele de pagini pe care trebuie sa le pregatesti pentru examene si nu stii exact cum si ce sa faci mai intai. Învață acum cum să înveți!


Consumul de nuci stimulează concentrarea


Publicat în Stiridecluj.ro

Persoanele care consumă nuci se concentrează mai bine și au o capacitate crescută de prelucrare a informațiilor, sustin oamenii de stiinta americani de la University of California, Los Angeles (UCLA).

Acestea sunt concluziile unui studiu condus de Lenore Arab de la Scoala de Medicina "David Geffen", UCLA, care a constatat ca functiile cognitive sunt in mod constant mai bune la participantii care au consumat nuci, indiferent de varsta, sex sau etnie.


Îți mai recomandăm:

Scientific Organisation of Medical Students (SOMS) va organiza o nouă ediție a Medical International Conference for Students. Evenimentul se va desfășura la Auditorium Pallady și la alte locații partenere congresului și va reuni și în acest an peste 800 de participanți ce vor avea posibilitatea să participe la numeroase workshop-uri și conferințe pe teme de actualitate, ținute de invitați veniți atât din țară cât și din străinătate, profesioniști în domeniile lor de activitate. Citește mai mult

* * *

Relaxing music for studying that helps concentration, memory and focus for long reading and relaxing. . Învață acum cum să înveți!