Pornim radioul...
ÎNVEȚI » Sfaturi cariera
 
Potrivit studiului realizat de universitatea Stanford, la care au luat parte 7.804 elevi si studenti, majoritatea celor chestionati nu pot identifica singuri care stiri sunt false in mediul online.

Susceptibilitatea celor chestionati a variat in functie de varsta lor, dar chiar si un numar mare de studenti cu varste mai ridicate au fost pacaliti de relatarile false. Peste doua treimi dintre elevii de gimnaziu nu au inteles de ce sa nu aiba incredere in mesajul unui oficial al unei banci care sustine ca persoanele adulte tinere au nevoie de ajutor financiar, in timp ce 40% dintre liceeni nu au pus la indoiala legatura dintre o poza fara sursa si informatiile atasate acesteia.

O parte a solutiei este o educatie mai buna: studentii sa fie invatati sa verifice sursele, sa puna sub semnul intrebarii motivatiile si sa gandeasca critic. Acest lucru se intampla in unele scoli. Totusi, datele arata responsabilitatile pe care companiile de internet si parintii le au in ce priveste verificarea stirilor false. 

Îți mai recomandăm:

Analfabetismul vizual reprezinta incapacitatea de a intelege sau de a procesa informatii provenite pe cale vizuala. De exemplu, astfel de persoane manifesta incapacitatea de a citi si de a interpreta graficele. Citește mai mult

* * *

Who says you need to wait until you ‘feel like’ doing something in order to start doing it?Look, there are days when not even the most well-intentioned advice from the latest motivational science will do. Învață acum cum să înveți!


Câteva aşa-zise legi ale memoriei


Publicat în E-dimineata.ro
Există legi ce stau la baza dezvoltării capacităţii de memorare care au fost descrise şi aprofundate în cartea „A Guide To Memory Increase”.

Înţelegerea: Scriitorul german, Georg Lichtenberg spunea că oamenii abia îşi amintesc ce au citit, deoarece nu se „chinuie” să înţeleagă. 

Interesul: Dacă nu există un interes real pentru ceea ce vezi, citeşti sau cunoşti, cu siguranţă, datele nu vor rămâne stocate în creier pentru mult timp.

Cunoştinţele anterioare te ajută să faci anumite conexiuni şi astfel să-ţi aminteşti toate aspectele acumulate cu ceva timp în urmă, dar ajută şi la reţinerea aspectelor noi.

Îți mai recomandăm:

Ca student, principala activitate a creierului pe care te bazezi este memoria, care trebuie însă folosită echilibrat, cu pauze şi tehnici care să ajute creierul să înmagazineze corect şi repede informaţiile. Citește mai mult

* * *

Fiecare dintre noi are capacitatea de a invata in diferite moduri. De multe ori pe parcursul vietii am obsesrvat ca asimilam informatii noi fie prin participare activa, fie prin ascultare, fie prin privire. Învață acum cum să înveți!


Un lucru esenţial în învăţare este motivaţia internă şi externă. Mai mult, un program, un plan, o ambianţă plăcută, o atmosferă, o muzică bună pot ajuta foarte mult în procesul de învăţare.

Asociază imagini cuvintelor. Memorează cuvintele-imagini. Repetă-le în minte.

Învaţă prin a face legături cu ceea ce ştiai deja. Ataşează noile informaţii la cele pe care le cunoşteai deja.

Reformularea informaţiilor (de exemplu, traducerea în cazul limbilor străine) este foarte importantă.


Îți mai recomandăm:

Omul memorează 10% din ceea ce citește, 20% din ceea ce aude, 30% din ceea ce vede, 50% din ceea ce vede și aude în același timp, 80% din ceea ce spune și 90% din ceea ce spune și face în același timp. Citește mai mult

* * *

Un studiu olandez arată că persoanele care fac o pauză de exerciţii fizice după 4 ore de studiu pot reţine cu 10% mai multe informaţii noi faţă de acelea care nu fac mişcare deloc sau fac sport imediat după ce au terminat de învăţat. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe