Pornim radioul...
ÎNVEȚI » Sfaturi cariera
 

Ce să nu spui în timpul unui interviu 

Publicat în Cariereonline.ro

1. "Cred că …" Această afirmaţie arată doar auto-îndoială - şi nu poţi risca asta într-un interviu. E de preferat folosim ceva mai încrezator, cum ar fi "din experiența mea..."

2. "Să fiu sincer…" Dacă începi o frază aşa, e posibil ca interlocutorul să creadă că nu ai fost sincer în restul interviului.

3. "Eu, eu, eu…" Dacă în timpul interviului ne centrăm exclusiv pe propria persoană, asta va reieşi din felul în care răspundem la întrebări.

4. "Angajatorul meu anterior a fost groaznic…" Să vorbeşti de rău pe cineva, indiferent de condiţii, nu e o idee bună, deoarece mereu vei prezenta doar partea ta de poveste, iar cel din faţa ta ştie asta.


Îți mai recomandăm:

În cele mai multe interviuri, prima întrebare este "Ce poţi să-mi spui despre tine?". Cu toate că nu există o variantă unică de răspuns, dacă te referi prea mult la trecut sau dacă eşti prea personal, de exemplu, şansele să obţii jobul pot fi diminuate, avertizează specialiştii. Citește mai mult

* * *

Iată căteva mici ponturi legate de modul în care poți să iei notițe într-un mod inteligent în timpul unui curs. S-ar putea, în primă fază, să te panichezi, să te pierzi, să ai impresia că nu vei putea ajunge niciodată să ții pasul cu ceea ce spune profesorul și asta pentru că profesorul universitar vorbește, prezintă, povestește, dar nu dictează. Învață acum cum să înveți!


Memoria este unul dintre cele mai fascinante procese psihice cognitiv complexe, prin intermediul caruia indivizii intiparesc, stocheaza si reactualizeaza informatiile din experienta lor anterioara.

Pentru ca elevul sa poata rezolva o problema de matematica el trebuie sa aiba stocate in memorie atat cunostinte declarative (Teorema lui Pitagora, etc.) cat si cunostinte procedurale, adica strategiile de rezolvare ale problemei- conditiile de aplicare ale teoremei sau formulelor si modalitatile de utilizare a lor in problema data.


Îți mai recomandăm:

Omul memorează 10% din ceea ce citește, 20% din ceea ce aude, 30% din ceea ce vede, 50% din ceea ce vede și aude în același timp, 80% din ceea ce spune și 90% din ceea ce spune și face în același timp. Citește mai mult

* * *

Te simți din ce în ce mai puțin motivat? Ai nevoie de soluții practice la această problemă universală? Iată ce îți recomandăm!   Fă o înțelegere cu tine însuți. Învață acum cum să înveți!


Un lucru esenţial în învăţare este motivaţia internă şi externă. Mai mult, un program, un plan, o ambianţă plăcută, o atmosferă, o muzică bună pot ajuta foarte mult în procesul de învăţare.

Asociază imagini cuvintelor. Memorează cuvintele-imagini. Repetă-le în minte.

Învaţă prin a face legături cu ceea ce ştiai deja. Ataşează noile informaţii la cele pe care le cunoşteai deja.

Reformularea informaţiilor (de exemplu, traducerea în cazul limbilor străine) este foarte importantă.


Îți mai recomandăm:

Omul memorează 10% din ceea ce citește, 20% din ceea ce aude, 30% din ceea ce vede, 50% din ceea ce vede și aude în același timp, 80% din ceea ce spune și 90% din ceea ce spune și face în același timp. Citește mai mult

* * *

Adam Ruben’s tongue-in-cheek column about the common difficulties and frustrations of reading a scientific paper broadly resonated among Science Careers readers. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe