Pornim radioul...
ÎNVEȚI » Bacalaureat
 

Dintre cei 131.176 de candidaţi înscrişi la proba orală de limba română din sesiunea iunie-iulie a bacalaureatului, s-au prezentat 128.162 absolvenţi de clasa a XII-a, iar trei au fost eliminaţi. Din totalul celor prezenţi, 87.905 (67,01%) au obţinut calificativul "experimentat", 28.238 (21,53%), calificativul "avansat", iar 12.016 (9,16%), calificativul "mediu", precizează MEN, într-un comunicat remis luni seară.

Potrivit MEN, rezultatele se înscriu "în aceeaşi linie cu a ultimilor patru ani, cu o creştere uşoară, în medie cu 5%, faţă de 2013, 2012, 2011 şi cu o creştere de 10% faţă de 2010".                    


Îți mai recomandăm:

Peste 58 la sută dintre absolvenţii de liceu au obţinut, la proba de evaluare a competenţelor digitale de la bacalaureat, calificativele de utilizator experimentat şi utilizator avansat, potrivit datelor centralizate de Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN). Citește mai mult

* * *

Capacitatea de a învăța cât mai repede, de a înțelege cât mai bine și mai rapid, dar și de a reține cât mai mult timp ceea ce ai învățat, este una din abilitățile esențiale ale oricărui om de succes. Învață acum cum să înveți!


Cele mai bune alimente pentru memorie sunt, în general, cele care conţin grăsimi sănătoase, precum peşte gras sau nucile şi seminţele.

Printre cele mai bune alimente pentru memorie se numără fructele de pădure, bogate în antioxidanţi. De exemplu, afinele au capacitatea de a ne proteja creierul împotriva procesului de oxidare a celulelor din cauza stresului.

Încă un aliment deosebit de important pentru îmbunătăţirea memoriei este peştele gras, deoarece carnea acestuia este bogată în grăsimi de tipul Omega-3.


Îți mai recomandăm:

Iată o serie de alimente recomandate pentru o memorie bună!Nuci - Alături de alunele de pădure, fistic, alune sau seminţe de floarea-sorealui, acestea trebuie consumate în stare crudă pentru a beneficia de toate calităţile lor nutriţionale. Citește mai mult

* * *

Ți-ai mobilizat încrederea în tine, ai dorința de învățare, acum concentrează-ți atenția. Caută să îți trezești și să îți menții interesul pentru ceea ce înveți. Învață acum cum să înveți!


Ai sesiune? Nutriţioniştii îţi spun ce să mănânci pentru o memorie bună. Perioada examenelor constituie un stres pentru majoritatea elevilor şi studenţilor. Oboseala şi nervii cauzaţi de volumul mare de informaţii care trebuie acumulat îţi pot da sănătatea peste cap.

Pentru o memorie bună este recomandat să consumaţi fructe, dintre care amintim bananele. Alimentatia zilnica trebuie sa contina fulgi de cereale cu lapte sau iaurt, smochine, fructe uscate, peste si multe salate pentru a avea o memorie buna, scrie ZiaruldeIasi.


Îți mai recomandăm:

Nutriţionistul Cristina Bogdan îţi spune ce să mănânci ca să faci faţă în perioada examenelor. Mananca regulat si echilibrat. Este foarte important ca in perioada examenelor sa mananci alimente care sa iti dea energie pe tot parcursul zilei. Citește mai mult

* * *

Să-ți închizi telefonul, să ieși de pe Facebook și să stai în casă vreo trei săptămâni sunt măsuri care dau rezultate. "Primul gând că ar trebui să mă apuc de licență a venit în vacanța de iarnă, care e mereu prea scurtă, așa că mi-a trecut repede. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe