Pornim radioul...
ÎNVEȚI » Bacalaureat
 
Consilierul şi psihologul Diana Ioaneş de la Colegiul Naţional "George Coşbuc" a explicat că odată ce s-a schimbat modul în care se dă examenul de Bacalaureat, s-au schimbat şi fricile copiilor.

"Probele de oral de la Bac nu mai sunt atât de 'înspăimântătoare' fiindcă nivelul de evaluare este mai scăzut. Le recomand să se relaxeze, să facă ceva plăcut în seara de dinainte de examen, trebuie să se decupleze, altfel devine un haos în capul lor dacă încearcă să mai recapituleze pe ultima sută de metri", i-a sfătuit cosilierul şcolar pe copii.

Îți mai recomandăm:

În cadrul lecţiei video adevarul. ro, profesoara Iulia Pop, care predă Limba Română de la Colegiul Naţional "Sf. Sava" din Capitală, îi sfătuieşte pe elevi să aibă o ţinută relaxată la examen, să nu le fie frică să dialogheze cu membrii comisiei dacă aceştia pun întrebări sau cer detalii. Citește mai mult

* * *

Mulţi studenţi folosesc markere colorate pentru a evidenţia anumite porţiuni din text, dar studiul condus de prof. Dunlovsky - publicat în Psychological Science in the Public Interest - a dus la concluzia că evidenţierea unor fraze cu markerul fluorescent poate îngreuna învăţarea. Învață acum cum să înveți!


Mind map – ce sunt hărțile mentale?


Publicat în Gandeste Pozitiv

Mind map, sau harta mentala este un instrument care ne ajuta sa structuram, organizam, memoram, sa aranjam si sa invatam informatii intr-un mod organizat. Hartile mentale incurajeaza creativitatea si flexibilitatea si te ajuta sa gandesti outside the box.

Practic vorbind, o harta mentala este o diagrama care conecteaza informatia din jurul unui subiect central. Din aceasta cauza, ele mai sunt numite si diagramele paianjen.

Hartile mentale functioneaza pentru ca te ajuta sa eviti gandirea lineara, care te limiteaza, si te deschid catre noi feluri de gandire. Sunt mai realiste, pentru ca majoritatea lucrurilor nu sunt ordonate.


Îți mai recomandăm:

Memoria poate fi de mai multe feluri: vizuală, auditivă, auditivă digitală și kinestezică. Aceasta corespunde unui anumit tip de a învăța, la care ar trebui să ne adaptăm. Citește mai mult

* * *

Atât pentru examene cât și pentru a crește calitatea noastră studenți studiul reprezintă cu siguranța cea mai importantă etapă în acumularea informațiilor. Învață acum cum să înveți!


Se pare că o ciudățenie în felul în care creierul uman procesează informația înseamnă că atunci când o chestie devine rară, uneori o vedem în mai multe locuri ca niciodată.

Gândește-te la „o patrulă de cartier” alcătuită din voluntari care cheamă poliția atunci când văd ceva suspect. Când încep să facă asta pentru prima dată, trag semnalul de alarmă pentru infracțiuni serioase (hărțuiri sau jafuri). Odată cu trecerea timpului, rata hărțuirilor și jafurilor din cartier scade. Ce ar trebui să facă voluntarii în continuare? O posibilitate ar fi să se relaxeze și să nu mai sune la poliție. În schimb, ar începe să vadă lucruri „suspecte” despre care nu le-ar fi păsat atunci când rata era ridicată, precum traversarea printr-un loc nepermis sau hoinăreala în timpul nopții.
 

Îți mai recomandăm:

De aproape un an documentez programul Teach for Romania (TfR), care plasează pentru doi ani tineri bine pregătiţi (cu experienţă profesională diversă sau recent absolvenţi) în școli din comunităţi dezavantajate, izolate sau din zone rurale, acolo unde profesorii nu se înghesuie. Citește mai mult

* * *

Totul porneste de la atitudine Antrenati-va creierul sa fie intr-o permanenta stare de curiozitate, de a dori sa intelegeti lucrurile dincolo de propria perceptie de a reflecta si extrage lectii din orice. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe