Pornim radioul...
Noi, membrii Consiliului General al CNATDCU (Consiliul National pentru Atestarea Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare), intrunit astazi, 29 iunie 2012,

- Luand nota de ordinul de ministru publicat in Monitorul Oficial, in timpul desfasurarii sedintei, privind revocarea Consiliului General si abrogarea regulamentului CNATDCU, in scopul subordonarii activitatii acestui consiliu, precum si a comisiilor de specialitate organului executiv,
- Avand in vedere tentativa de blocare a activitatii CNATDCU cu privire la cazuri grave de incalcare a unor norme elementare de etica si integritate academica, cu referinta speciala la plagiat in teze de doctorat,
- Avand in vedere misiunea si obiectivele cu care a fost legal investit CNATDCU, in scopul cresterii performantelor stiintifice si academice,


Ne declaram indignarea si protestam vehement fata de modul arbitrar si nemotivat in care am fost revocati, precizand ca aceasta s-a produs:

- in absenta unei evaluari, oricat de sumare, a activitatilor si responsabilitatilor cu care am fost legal investiti,
- in lipsa totala de responsabilitate fata de problemele efective ale invatamantului superior si cercetarii din Romania in incercarea nedisimulata de a promova mediocritatea,
- prin macularea grava a criteriilor si practicilor de evaluare profesionala,
prin maniera nedemna care ne-a fost incalcata demnitatea umana si profesionala cu ignorarea celor mai elementare principii ale libertatii academice.

Dorim sa precizam ca membrii acestui consiliu nu fac politica, nu sunt remunerati pentru aceasta activitate, iar demersul nostru nu are conotatie politica. Ne exprimam insa ingrijorarea fata de acest stil autoritar si arbitrar de a conduce scoala superioara si cercetarea romaneasca. Afirmam, de asemenea, ca politica nu are ce cauta in evaluarea academica si dezavuam amestecul politicului.

Invitam colegii din universitati si institute de cercetare sa se solidarizeze si sa actioneze in mod energic pentru a stavili abuzurile si practicile de restaurare a mediocritatii si a arbitrariului in scoala si cercetarea romaneasca.

Stiinta si cultura romaneasca au nevoie de exigenta si rigoare pentru a deveni competitive international si nu putem realiza acest scop decat prin afirmarea consecventa a principiilor academice si prin eliminarea confuziei de valoare.

Consideram ca intreaga comunitate academica trebuie sa reactioneze si sa condamne aceste abuzuri. Altfel, riscam sa distrugem si bruma de valoare care a mai ramas in universitatea si cercetarea romaneasca.

Va invitam sa semnati invitatia noastra la solidarizare!

Membri ai Consiliului General al CNATDCU prezenti in data de 29 iunie 2012,

Marius ANDRUH, Academia Romana; Universitatea din Bucuresti
Dorel BANABIC, Academia Romana; Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca
Lucian PINTILIE, Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Materialelor - INCDFM Bucuresti
Lazar VLASCEANU, Universitatea din Bucuresti
Viorel BARBU, Academia Romana; Universitatea "AI. I. Cuza" din lasi
Dragos Mihael CIUPARU, Universitatea "Petrol - Gaze" din Ploiesti
Liviu MARSAVINA, Universitatea "Politehnica" din Timisoara
Sergiu NEDEVSCHI, Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca
Cristian OARA, Universitatea "Politehnica" din Bucuresti
Octavian POPESCU, Academia Romana, lnstitutul de Biologie Bucuresti; Universitatea "Babes-Bolyai" din Cluj-Napoca
Marian PREDA, Universitatea din Bucuresti
Carmen SOCACIU, Universitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara din Cluj-Napoca
Florin STAMATIAN, UMF CLUJ - Membru al Academiei de studii medicale

Îți mai recomandăm:

La 18 iunie 2012, editia online a revistei Nature a publicat stirea ca Victor Ponta, „prim-ministrul Romaniei, a fost acuzat ca ar fi copiat sectiuni mari ale tezei sale de doctorat in drept din 2003 din publicatii anterioare, fara sa puna referinte exacte”. Citește mai mult

* * *

Atât pentru examene cât și pentru a crește calitatea noastră studenți studiul reprezintă cu siguranța cea mai importantă etapă în acumularea informațiilor. Învață acum cum să înveți!


Ponturi pentru imbunatatirea memoriei


Publicat în Ziare.com

Psihologii americani sunt de parere ca cel mai important lucru pentru imbunatatirea memoriei este sa acordam o mai mare importanta prioritatilor si sa nu ne pierdem in detalii.

Atentia este principala modalitate prin care lucrurile importante pot fi retinute mult mai bine. Poti sa iti faci o lista a prioritatilor, iar lucrurilor care conteaza cel mai mult pentru tine le poti acorda o atentie mai mare, prin realizarea de modalitati eficiente pentru indeplinirea lor.


Îți mai recomandăm:

Memoria poate fi de mai multe feluri: vizuală, auditivă, auditivă digitală și kinestezică. Aceasta corespunde unui anumit tip de a învăța, la care ar trebui să ne adaptăm. Citește mai mult

* * *

Cand vine vorba de un examen, trebuie sa luam in seama doua aspecte. Pregatirea tehnica sau academica este unul dintre ele. Daca invatam cu rigurozitate, vom avea increderea necesara pentru a infrange anxietatea dinaintea examenelor. Învață acum cum să înveți!


Cum (și de ce) să îți creezi hărți mentale


Publicat în Blog.grile-rezidentiat.ro

Salutare! Poate vin destul de târziu cu articolul ăsta, având în vedere că mai ai doar câteva luni până la sesiune/rezidențiat. Dar sunt convins că ce urmează să citești o să îți fie de folos de acum încolo, inclusiv când vine vorba de recapitulare, și mai ales dacă ești genul care „gândește în scris”.

Titlul cel mai „corect” ar fi fost „Un mod de a-ți lua notițe”, doar că ar fi fost incomplet. Asta pentru că ce îți voi descrie în continuare e mai mult de atât – e unul din cele mai eficiente moduri în care îți poți pune gândurile în ordine.

Fără alte introduceri, să începem!

CE SUNT ALEA “HĂRȚI MENTALE” ȘI DE CE AR TREBUI SĂ MĂ INTERESEZE?

Păi, foarte simplu. Ai scris vreodată la școală după dictare, doar ca să îți dai seama la sfârșitul orei că nu ai rămas cu absolut nimic? Ai încercat vreodată să pui la punct un rezumat, doar ca la final să observi cum nu ai făcut altceva decât să transcrii dintr-o parte în alta, fără să reții ceva în mod deosebit?

(Te rog, fă-mi pe plac și răspunde-mi cu „da”.)

Da? Perfect! Fix aici îți sar în ajutor hărțile mentale (Mind Map-urile). Ele sunt o tehnică super utilă, care îmbunătățește retenția, ilustrează legăturile dintre idei (te ajută să vezi mai bine imaginea de ansamblu) și te stimulează să gândești creativ.


Îți mai recomandăm:

Mind map, sau harta mentala este un instrument care ne ajuta sa structuram, organizam, memoram, sa aranjam si sa invatam informatii intr-un mod organizat. Citește mai mult

* * *

Atât pentru examene cât și pentru a crește calitatea noastră studenți studiul reprezintă cu siguranța cea mai importantă etapă în acumularea informațiilor. Învață acum cum să înveți!