Pornim radioul...
ÎNVEȚI » Memorie si nutritie
 
Studentii care sunt mereu pusi pe memorat trebuie sa tina cont si de alimentatie. Aceasta ii ajuta in momentele de tensiune, cand sunt presati de timp si trebuie sa invete zeci de pagini in scurt timp.

Lactatele şi legumele - Pentru că îndepărtează senzaţia de oboseală şi măreşte capacitatea de concentrare, vitamina C ar trebui să nu lipsească din alimentaţia ta. Ca să o dobândeşti, mănâncă cereale integrale sau citrice. Legumele cu frunze verzi şi alunele, nucile, afinele ori migdale sunt bogate în antioxidanţi, reduc nivelul colesterolului şi încetinesc deteriorarea funcţiilor cognitive.

Îți mai recomandăm:

Iată o serie de alimente recomandate pentru o memorie bună!Nuci - Alături de alunele de pădure, fistic, alune sau seminţe de floarea-sorealui, acestea trebuie consumate în stare crudă pentru a beneficia de toate calităţile lor nutriţionale. Citește mai mult

* * *

Studenții care își iau notițe folosind laptopul țin minte mai puține informații și înțeleg mai superficial lecțiile, în comparație cu cei care își scriu de mână notele de curs, arată un studiu recent citat de Science American. Învață acum cum să înveți!


Scrierea la tastatura este rapida. Scrisul de mana este lenta. Insa tocmai de aceea scrisul de mana este mai bun atunci cand este vorba despre invatare.

Psihologul Pam A. Mueller de la Universitatea Princeton si Daniel M. Oppenheimer de la Universitatea din California au realizat un studiu legat de greseala imensa pe care o fac studentii atunci cand iau notite pe laptop.

Si alte cercetari au demonstrat ca nu este prea bine pentru procesul de invatare ca studentii sa ia notite pe laptop din cauza faptului ca exista atat de multe lucruri pe net care le pot distrage atentia. 


Îți mai recomandăm:

Daca esti la fel ca multi dintre studenti, probabil ca scrii totul pe tastatura calculatorului sau al smartphonului, atat IM-uri, mesaje text, updaturi pe Facebook, cursuri, emailuri la profesori – orice. Citește mai mult

* * *

We can improve our powers of concentration by finding clever ways to eliminate distractions, hacking our workflows, or working on our mindsets.  Invest in your sleep. Învață acum cum să înveți!


Trucuri pentru îmbunătățirea memoriei


Publicat în Viataverdeviu.ro

Un stil de viata sanatos poate sprijini sanatatea creierului tau si chiar incuraja creierul sa dezvolte noi neuroni, un proces cunoscut ca neuroplasticitate.

Factorii stilului de viata care ar putea imbunatati memoria si incuraja neurogeneza includ exercitiile fizice, mâncatul corect si somnul adecvat.

Alte trucuri de memorie includ evitarea multitaskingului, invatarea unei noi abilitati si jucarea de jocuri de strategie si inteligenta (brain games) pentru a te ajuta sa iti reamintesti informatii.


Îți mai recomandăm:

O memorie buna depinde in special de sanatatea si de vitalitatea creierului. Exista foarte multe lucruri pe care le-ai putea face pentru imbunatatirea memoriei, fie ca inveti pentru un examen, ai inceput sa studiezi o noua limba straina sau pur si simplu vrei sa-ti antrenezi gandirea pentru a o mentine in forma. Citește mai mult

* * *

Câte cuvinte ești capabil să citești pe minut? Majoritatea oamenilor pot citi între 150 și 300 de cuvinte/minut, cu o capacitate de asimilare de 0,3-0,4% a informației. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe