Pornim radioul...
ÎNVEȚI » Memorie si nutritie
 

Creierul are necesități specifice în momentele de efort cognitiv intens și prelungit. Pentru nevoi punctuale și pe termen scurt se pot consuma suplimente alimentare de la farmacie dar acestea nu reprezintă o opțiune pe termen lung și desigur nu se compară cu alimentele sănătoase consumate în stare naturală. Iată de ce, singura sursă sustenabilă o reprezintă alimentația inteligentă care ne poate oferi toti nutrienții de care avem nevoie. Mai jos o listă cu alimente benefice pentru creier (și foarte accesibile de altfel) pe care le putem consuma în perioada examenelor pentru a conferi creierului suportul nutritiv de care are nevoie pentru o bună funcționare:

Fructele

Fructele de pădure conţin antioxidanţi care îmbunătăţesc atât memoria, cât şi coordonarea motorie. James A. Joseph, specialist în neuroştiinţe susţine că “antioxidanţii din fructele de pădure contraatacă stresul oxidativ, funcţionând ca un agent antiinflamator”. Fructele cele mai bogate în vitamine şi minerale esenţiale pentru celulele nervoase sunt: afinele, murele, pepenele, zmeură, căpşunele, ananasul, citricele, kiwi şi merele.


O precizare aparte merită făcută pentru fructele de pădure care, consumate în combinaţie cu nuci sau avocado fac ca membranele celulelor cerebrale să rămână „flexibile”. De asemenea, această combinaţie poate preveni apariţia bolilor neurodegenerative.


Îți mai recomandăm:

Pestele gras (somonul, sardinele, heringul) contine acizi grasi omega 3, substante care protejeaza creierul. Totodata, acizii omega 3 cresc nivelul serotoninei, hormonul care iti da o stare de bine. Citește mai mult

* * *

Do you really believe that watching a lecturer read hundreds of PowerPoint slides is making you smarter? Overreliance on slides has contributed to the absurd belief that expecting and requiring students to read books, attend classes, take notes and do homework is unreasonable. Învață acum cum să înveți!


According to research by Chris Bird at the University of Sussex, all it requires is a few seconds of your time and a bit of imagination.

Bird recently asked some students to lie in a brain scanner and view a series of short clips from YouTube (involving, for example, neighbours playing practical jokes on each other).

It turned out that simply describing the event to themselves massively improved their chances of remembering it accurately a week or so later: on average, they were able to remember twice as many details.


Îți mai recomandăm:

What is the easiest way to learn? David Robson meets a group of scientists and memory champions competing to find techniques that make facts stick. . Citește mai mult

* * *

1. Respiră adânc şi realizează că totul este doar în capul tău Relaxează-te înainte să te apuci de scris. Inspiră aer adânc în piept, în timp ce ai mâinile pe bancă şi corpul relaxat. Învață acum cum să înveți!


Câte cuvinte ești capabil să citești pe minut? Majoritatea oamenilor pot citi între 150 și 300 de cuvinte/minut, cu o capacitate de asimilare de 0,3-0,4% a informației. Cam puțin, așa-i? Tehnicile de citire rapidă te pot ajuta să îți îmbunătățești performanțele în citit și asimilat.

Ce înseamnă să citești eficient?

1. rapiditate în citire

2. selectare eficientă a informației

3. asimilarea informației relevante




Îți mai recomandăm:

Cea mai mare greşeală pe care o fac studenţii este că ei trebuie să se oprească şi să înţeleagă fiecare cuvânt pe care-l citesc. Atunci când citeşti cuvânt cu cuvânt, cazi în capcana cuvintelor şi puterea ta de înţelegere se diminuează. Citește mai mult

* * *

Fă legătura tot timpul între cunoștințele învățate anterior și cele pe care le înveți în prezent. Folosește aceste legături pentru a face comparații, analize, sinteze. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe