Pornim radioul...
PLAGIAT » Plagiat
 

Ministerul Educaţiei vrea să lanseze din 1 ianuarie 2016 un soft naţional antiplagiat care să fie folosit de toate cele 186 de şcoli doctorale din cadrul universităţilor româneşti, atât de stat, cât şi private.

Însă, potrivit declaraţiilor ministrului Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, softul va fi folosit doar pentru tezele de doctorat care vor fi prezentate după 1 ianuarie 2016, ceea ce înseamnă că tezele suspectate de plagiat până la această dată nu vor fi trecute prin acest soft.

Sarcina este ca de acum să se respecte toate regulile, să fie foarte transparent procesul de evaluare.


Îți mai recomandăm:

Universitatea de Vest Timisoara a cumparat un program care, conectat la Internet, poate scoate in evidenta pasajele „imprumutate" din lucrarile de doctorat sau de masterat. Citește mai mult

* * *

Nu te rezuma să reciteşti notiţele! Cei care repetă lectura au tendinţa să considere că deja au înţeles, au învăţat informaţia şi mai sunt la fel de atenţi ca prima dată când citesc. Învață acum cum să înveți!


Ponturi pentru imbunatatirea memoriei


Publicat în Ziare.com

Psihologii americani sunt de parere ca cel mai important lucru pentru imbunatatirea memoriei este sa acordam o mai mare importanta prioritatilor si sa nu ne pierdem in detalii.

Atentia este principala modalitate prin care lucrurile importante pot fi retinute mult mai bine. Poti sa iti faci o lista a prioritatilor, iar lucrurilor care conteaza cel mai mult pentru tine le poti acorda o atentie mai mare, prin realizarea de modalitati eficiente pentru indeplinirea lor.


Îți mai recomandăm:

Memoria poate fi de mai multe feluri: vizuală, auditivă, auditivă digitală și kinestezică. Aceasta corespunde unui anumit tip de a învăța, la care ar trebui să ne adaptăm. Citește mai mult

* * *

Deşi evoluţia tehnologiei este importantă şi pentru tineri, în domeniul educaţiei se pare că tot pixul şi caietul de hârtie sunt mai eficiente. Învață acum cum să înveți!


Memoria este unul dintre cele mai fascinante procese psihice cognitiv complexe, prin intermediul caruia indivizii intiparesc, stocheaza si reactualizeaza informatiile din experienta lor anterioara.

Pentru ca elevul sa poata rezolva o problema de matematica el trebuie sa aiba stocate in memorie atat cunostinte declarative (Teorema lui Pitagora, etc.) cat si cunostinte procedurale, adica strategiile de rezolvare ale problemei- conditiile de aplicare ale teoremei sau formulelor si modalitatile de utilizare a lor in problema data.


Îți mai recomandăm:

Omul memorează 10% din ceea ce citește, 20% din ceea ce aude, 30% din ceea ce vede, 50% din ceea ce vede și aude în același timp, 80% din ceea ce spune și 90% din ceea ce spune și face în același timp. Citește mai mult

* * *

Deşi evoluţia tehnologiei este importantă şi pentru tineri, în domeniul educaţiei se pare că tot pixul şi caietul de hârtie sunt mai eficiente. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe