Uniunea Studentilor Academiei de Studii Economice Bucuresti
(USASE Bucuresti)

Uniunea Studentilor Academiei de Studii Economice din Bucuresti (USASE) este organizatia studenteasca ce reprezinta interesele comune ale tuturor studentilor, de la nivelul diverselor formatii, programe sau cicluri de studiu ale Academiei de Studii Economice din Bucuresti (ASE Bucuresti) si se implica in dezvoltarea lor personala si profesionala.

Printre valorile USASE se regasesc spiritul de initiativa, implicarea activa, voluntariatul, creativitatea, comunicarea, entuziasmul, devotamentul, solidaritatea, integritatea, profesionalismul si pasiunea.

CONTACT

email

USASE BUCURESTI » USASE Bucuresti
 
În perioada 11 – 25 august 2013 se va desfăşura școala internaţională de vară Bucharest Summer University, un program educaţional internaţional, aflat la cea de-a 9-a ediţie, ce îşi propune dezvoltarea perspectivelor participanţilor prin dialog şi dezbateri cu specialişti atât din mediul academic, cât şi din mediul de afaceri.

Ediţia din acest an abordează tema "Information and Governance in the Future Global Economy" şi îşi propune să îi familiarizeze pe participanţii, studenți la ciclurile licență, masterat sau doctorat,  din diferite țări de pe tot mapamondul cu conceptele fundamentale din domeniu.

Detalii online, Facebook si Twitter.



Îți mai recomandăm:

Şcoala internaţională de vară este un eveniment organizat de Academia de Studii Economice din Bucureşti şi Uniunea Studenţilor Academiei de Studii Economice din Bucureşti, şi va avea loc în perioada 10 -24 august 2014. Citește mai mult

* * *

Cu toate ca voi credeti ca invatati pe branci, nu e chiar asa. Daca vreti sa fiti cu sinceri cu adevarat cu voi, luati o foaie de hartie si cronometrati cam cat invatati. Învață acum cum să înveți!


VIP România este o organizație formată exclusiv din studenți, care le oferă acestora cadrul necesar pentru ca ei să se dezvolte pe diverse domenii, alături de oameni cu care împărtășesc aceeași pasiune, și să învețe prin organizarea de proiecte și prin contactul direct cu specialiști.

De peste 15 ani de implicare în domeniul educației, VIP a organizat o serie de proiecte pentru studenți interesați de diverse domenii, oferindu-le șansa de a testa varianta activității și studiului extrașcolar. O educație puternică se bazează pe armonia dintre teoretic și practic, iar VIP asigură contextul favorabil învățării practice, dar completează, în același timp, și cunoștințele teoretice.

Am stat de vorbă cu echipa VIP, de la care am aflat ce implică activitatea de voluntariat și, practic, cât de frumoasă e viața de voluntar.

”Ne provocăm constant, ne descoperim pe noi prin intermediul oamenilor cu care ne înconjurăm,
visăm mare și ne punem inițiativele în practică”

Să începem cu prezentările. Cine alcătuiește echipa VIP România?

VIP România are în componența ei peste 100 de membri activi reprezentați de studenți de la universitățile din București, respectiv Cluj. Aceștia își dezvoltă pasiunile în cadrul celor patru comunități nișate: Business Club – pentru pasionații de antreprenoriat, Econosofia – pentru tinerii interesați de devoltarea mediului economic românesc, International Affairs – comunitatea tinerilor pasionați de diversitate culturală și relații internaționale și Leadership Development – locul studenților pasionați de leadership, care cred în impactul unor organizații axate pe învățare. Pe lângă studenții care sunt în prezent activi în organizație, avem peste 600 de alumni, oameni care au activat în VIP și s-au retras, foarte mulți dintre ei continuând să fie aproape de noi.

Ce înseamnă VIP România pentru voi?

VIP este pentru noi cel mai bun cadru de dezvoltare personală și profesională. Este locul care ne dă încrederea că generațiile tinere au un rol foarte mare în schimbarea în bine a societății. Ne provocăm constant, ne descoperim pe noi prin intermediul oamenilor cu care ne înconjurăm, visăm mare și ne punem inițiativele în practică. Aici am crescut în comunitățile și departamentele organizației, am învățat atât lucruri pe partea de hardskills cât și pe cea de softskills, ne-am făcut prieteni și am organizat proiecte demne de organizație.

Care este scopul principal al asociației?

Noi credem cu tărie în schimbare și in impactul pe care orice inițiativă, cât de mică, îl poate avea. Și cum oamenii sunt principalul motoraș al schimbării, vrem să dezvoltăm acei tineri excepționali care au potențialul de a face lucrurile să se întâmple, oamenii care să pună pasiune în ceea ce fac și să aibă un impact în viața celor din jurul lor. Prin tot ce facem, prin toate proiectele si inițiativele noastre, vrem să transformăm potențialul în exceptional, împreună.

”După un an de VIP ajungi să înțelegi într-adevăr cum funcționează o echipă, cum te poți adapta la stiluri diferite de lucru și cum poți aduce plus valoare proiectului în care te implici, oricare ar fi el”

Care este proiectul care vă este cel mai de suflet, dintre toate pe care le-ați întreprins?
Și care a avut cel mai răsunător succes?

VIP România înseamnă 15 ani de proiecte pentru studenți. Fiecare din cele patru comunități dezvoltă proiecte specifice, astfel că ne mândrim cu proiecte de tradiție precum Investment School, Studentul Anului, Impact Marketing School, Good to Go, Personal Development School, dar și cu proiecte mai tinere, dar cu impact: Risk Management, The Diplomatic Agenda, Global Research Summer School, Onlined, Obiectiv sau Visual Playground. Pentru că fiecare dintre ele implică munca și dedicarea membrilor nostri, toate ne sunt în egală măsură de dragi. De la an la an, ne bucurăm să vedem că reușim să oferim oportunități de dezvoltare cât mai diverse studenților și că proiectele noastre au success, generând, la rândul lor, comunități de oameni pasionați.

Care a fost cel mai mare obstacol pe care l-ați întâmpinat ca echipă și ca proiect și cum l-ați depășit?

Spuneam și mai devreme cum VIP-ul vine cu foarte multe provocări care ne scot din zona noastră de confort și ne ajută să devenim o versiune mai bună a noastră cu fiecare zi. Lucrul în echipă este la baza activității noastre, astfel că mai mereu întâmpinăm situații noi, din care să învățăm. Tocmai de aceea nu le-am numi obstacole, ci oportunități de a crește, de a afla lucruri noi despre noi și despre ceilalți, de a construi. După un an de VIP ajungi să înțelegi într-adevăr cum funcționează o echipă, cum te poți adapta la stiluri diferite de lucru și cum poți aduce plus valoare proiectului în care te implici, oricare ar fi el.

Cât timp alocați zilnic asociației VIP România? Este acesta un full-time job?
Cum ați descrie o ”zi de lucru”?

Pe principiul cât dai, atât primești, fiecare dintre noi este liber să aloce cât timp crede că este necesar. Desigur, există perioade aglomerate, cum este cea a organizării proiectelor și a desfășurării propriu-zise a acestora, în care se întâmplă să trecem de zi și să lucrăm chiar și noaptea. Pentru fiecare, ziua de lucru este diferită, tocmai în ideea că în VIP există autonomie. Lucrăm de unde putem și ne terminăm task-urile așa cum consideră fiecare că este util. Important e să ne bucurăm de experiență și să ne personalizăm cât mai mult procesul de învățare în interiorul organizației, în funcție de ceea ce ni se potrivește.

Din ce medii profesionale provin membrii echipei VIP România?

Din punctul acesta de vedere, dacă ar fi să folosim un cuvânt prin care să descriem VIP-ul, acesta ar fi diversitate. Organizația însumează cele patru comunități, care an de an atrag tineri pasionați de cele patru arii de interes: antreprenoriat, economie, relații internaționale și leadership. În principiu, membrii noștri studiază la facultățile de profil, motiv pentru care ne propunem să fim cât mai prezenți în toate universitățile mari din București și din Cluj. Chiar dacă provin din medii profesionale foarte diverse, interacțiunile din cadrul organizației îi ajută să se dezvolte într-un mod accelerat, fiind conectați la o varietate de domenii.

Care sunt oportunitățile profesionale pe care le oferiți tinerilor care își doresc o carieră în zona ONG-urilor?

Structura organizatională a VIP-ului le permite membrilor noștri să își asume, de la an la an, cât mai multe responsabilități, în funcție de interesul lor. Astfel, după un an în care fac parte dintr-o echipă de proiect și acumulează experiență, studenții noștri pot deveni project manageri sau coordonatori ai unei comunități sau ai unui departament din cadrul organizației. De asemenea, noi punem foarte mult accentul pe inițiativele interne, astfel că orice idee este încurajată. Pe lângă planul de dezvoltare intern, membrii noștri au acces la numeroase oportunități externe, oferite de alumnii și partenerii noștri.

Cum arată candidatul ideal la un job/internship/voluntariat în cadrul VIP România?

Cel mai important pentru noi este să vedem potențialul și dorința de dezvoltare a studenților care își doresc să devină membri ai organizației. Pentru că voluntariatul implică de fapt o motivație intrinsecă foarte puternică, urmărim să atragem tineri care ne împărtășesc valorile și vor să aducă o schimbare.

Ne puteți oferi povestea de succes a unui internship/voluntariat pe care l-a făcut cineva în cadrul organizației?

Un om de VIP cu care ne mândrim este Alexandra Chiru, cea care anul trecut a dus organizația și pe alte meleaguri, fiind fondatorul Voluntari pentru Idei și Proiecte Cluj. După 4 ani plini petrecuți în cadrul VIP, Alexandra a găsit un nou mod de a se provoca pe sine, dorind foarte mult să crească și mai mult impactul organizației. Acum, la un an de la extindere, VIP Cluj are o echipă proprie care își propune să dezvolte proiecte noi și relevante și pentru studenții din Cluj.

Care sunt cele mai importante sfaturi pe care le-ați oferi celor ce urmează să lucreze alături voi în cadrul Asociației?

Sfatul pe care fiecare dintre noi l-a primit atunci când a intrat în organizație și care se perpetuează de-a lungul anilor este – ia tot ce poți din VIP. Pentru că domeniile sunt diverse, resursele sunt foarte multe și depinde numai de noi cât decidem să luăm.

Cum credeți că puteți dezvolta proiectul VIP România?
Ce planuri de viitor aveți?

Pentru început, în anul anterior am înființat prima filială VIP, la Cluj. Planul nostru este să continuăm să dezvoltăm studenții cu potențial din București și Cluj și poate pe viitor să ne extindem și mai mult.


Îți mai recomandăm:

Dăm startul celei de-a treia ediții gratuite Visual Playground, sponzorizată de Grolsch, care se va desfășura între 12-25 mai. Proiectul va fi structurat pe două săpămâni de training-uri și workshop-uri - pe teme din design, ilustrație sau lettering. Citește mai mult

* * *

Ești în plină sesiune și nu poți învăța în cămin? Chiar dacă stai într-un cămin gălăgios, există soluții ca să poți fi în formă la examene! Și eu stau într-un cămin, și eu sunt în sesiune… fiind în anul I, și cu încă 3 persoane în cameră, la început credeam că nu voi putea învăța dar. Învață acum cum să înveți!


In 2013, CNSC se afla la cea de-a 10-a editie. "Este o editie speciala pentru noi, asa ca ne-am dorit sa aducem un suflu nou evenimentului", a declarat Andreea Boldeiu, Project Manager al CNSC.

"Am decis sa schimbam putin structura, astfel incat fiecare conferinta sa fie urmata de un studiu de caz. In felul acesta, participantii au ocazia sa primeasca si mai multe exemple care sa completeze lucrurile discutate in cadrul conferintelor", a completat Andreea.

Prima conferinta, "Introducere in Brand Experience", ii are ca invitati pe Adrian Paculea (Division Director, Mercury 360), Marian Costache (Managing Partner, Mvcom). Ei le vor oferi participantilor informatiile necesare pentru a intelege ce presupune experienta de brand, cum a aparut si de ce este important ca brandurile sa foloseasca strategii si tehnici de brand experience. Dupa urmeaza studiul de caz Absolut Vodka, care va fi sustinut de Nicoleta Dumitrascu (Brand Manager White Spirits, Pernod Ricard Romania). Timp de o ora si jumatate participantii vor intra in laboratorul Absolut Vodka pentru a afla care sunt mecanismele din spatele campaniilor pe care brandul le-a dezvoltat in ultima vreme.

In cea de-a doua conferinta, speakerii invitati, Andrei Lascut (Brand Manager Grolsch, SabMiller), Mihaela Bourceanu (Account Director, G2 Romania) si Anton Gherca (Senior Strategic Planner, Atelier Sapte) vor aduce in discutie tehnicile si strategiile prin care sunt create experientele de brand in outdoor, precum si avantajele si dezavantajele acestui mediu. Aceasta conferinta va fi urmata de studiul de caz Grolsch, sutinut de Andrei Lascut (Brand Manager Grolsch, SabMiller), in cadrul caruia vor fi exemplificate conferinta introductiva modalitatile prin care Grolsch a reusit sa creeze experiente memorabile atat in mediul online, cat si in offline.

"Tactici si strategii de brand experience in mediul online", cea de a treia conferinta a evenimentului, va avea loc pe 19 aprilie si ii va aduce in atentia participantilor pe Ionut Andrei (Head of Digital, Propaganda), Anca Predus (Brand Communication Director, iLeo) si Dragos Musat (Digital Director, Propaganda). Acestia vor analiza impactul experientelor de brand din mediul online asupra consumatorului, diferenta dintre experientele create in mediul online si offline, cat si costurile generate de o astfel de campanie. Dupa aceasta conferinta va urma studiul de caz PEGAS. Prin acesta se va exemplifica modul in care mediile online si offline se completeaza pentru a crea consumatorului o experienta de brand inedita. Studiul de caz va fi sustinut de Andrei Botescu (Sociolog, PEGAS) si de catre un reprezentant al agentiei de comunicare Publicis.

In cadrul ultimei conferinte, "Concluzii si previziuni in brand experience", vor fi aduse in discutie previziunile despre evolutia campaniilor de brand experience, dar si perspectivele consumatorilor si ale companiilor asupra acestui concept in contextul romanesc. Invitatii acestei conferinte sunt Ioana Mucenic (Visionary Managing Partner, pastel), Roxana Memetea (Managing Partner DDB Romania) si Dan Petre (Board Member, IAA Romanian Chapter; Conf. Univ.dr. SNSPA; Managing Partner, D&D Research). Conferinta va fi urmata de studiul de caz pastel, sustinut de Ioana Mucenic (Visionary Managing Partner, pastel). Ziua se va incheia cu o petrecere aniversara CNSC, care va avea loc in Fire Club incepand cu ora 21:00.

Special pentru cei care vin in Bucuresti pentru CNSC, organizatorii le pot pune la dispozitie trei nopti de cazare la Umbrella Hostel. Oferta special realizata pentru studenti este de 35 RON/noapte si include mic dejun. Taxa de cazare poate fi achitata prin transfer bancar in contul PRIME Romania.

Partener in cadrul acestui eveniment este si Studentiq.ro

Congresul National al Studentilor la Comunicare este un eveniment marca PRIME Romania. Aflat la ce-a de-a 10-a editie, evenimentul a devenit, treptat, unul din cele mai importante si cunoscute evenimente ale asociatiei datorita caracterului informal pe care il adopta. CNSC ofera studentilor oportunitatea de a interactiona cu cei mai buni specialisti, de a intreba, de a discuta si de a primi raspunsuri cu privire la cele mai interesante subiecte din domeniul comunicarii.

PRIME Romania este singura asociatie de relatii publice si comunicare din tara. Experienta PRIME inseamna comunicare strategica, o echipa unita si 16 ani de evenimente pentru studentii pasionati de comunicare. PRIME este o organizatie prezenta in mai multe tari europene printre care: Romania, Slovenia, Italia si Spania. Asociatia studenteasca PRIME Romania are sediul central in Bucuresti si doua filiale nationale in Brasov si Iasi.         





Îți mai recomandăm:

PRIME Romania a organizat, intre 18 si 20 aprilie 2013, editia aniversara a Congresului National al Studentilor la Comunicare, cu tema "Brand Experience", in sala Mircea Eliade de la Biblioteca Nationala a Romaniei. Citește mai mult

* * *

1. Enervează-te constructiv! Cu alte cuvinte, motivează-te! Gândește-te la sesiune ca la un meci personal, la care trebuie să ieși învingător. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe