Federatia Asociatiilor Studentilor Farmacisti din Romania
(FASFR)

Federatia Asociatiilor Studentilor Farmacisti din Romania (FASFR) reprezinta studentii farmacisti din Romania prin intermediul celor 8 asociatii locale membre: Societatea Studentilor in Farmacie Bucuresti (SSF Bucuresti); Organizatia Studentilor Farmacisti Cluj-Napoca (OSF Cluj-Napoca); Organizatia Studentilor Farmacisti Craiova (OSF Craiova); Organizatia Studentilor Farmacisti Sibiu (OSF Sibiu); Societatea Studentilor Farmacisti Iasi (SSF Iasi); Asociatia Studentilor Farmacisti Oradea (ASF Oradea); Asociatia Studentilor Farmacisti Targu-Mures (ASF Targu-Mures); Liga Studentilor Farmacisti Timisoara (LSF Timisoara) si o organizatie membra colaboratoare din Chisinau (Asociatia Studentilor Farmacisti din Republica Moldova - ASFRM).

FASFR reprezinta singura structura la nivel national pentru studentii farmacisti, care a facilitat comunicarea intre centrele din tara, cu realizarea a numeroase proiecte de succes.

De o deosebita importanta pentru desfasurarea activitatii Federatiei este sprijinul oferit de structurile superioare, atat din tara, precum Colegiul Farmacistilor din Romania, Universitatile de Medicina si Farmacie din tara, Ministerul Educatiei si Cercetarii, Ministerul Sanatatii, cat si din strainatate, in calitate de membri EPSA (European Pharmaceutical Students’ Association) si IPSF (International Pharmaceutical Students’ Federation).

Viziunea 
FASFR s-a format din dorinta studentilor de a aduce o schimbare pozitiva in societate prin proiecte cu impact asupra societatii. In prezent, suntem ghidati de viziunea noastra: ,,Impreuna facem viitorul studentilor farmacisti mai bun!“.

Misiunea
Misiunea FASFR este impartita in 3 directii mari, fiecare aducandu-ne mai aproape de viziune si fiecare acopera o nevoie a noastra, a studentilor farmacisti. Astfel vom dezvolta fiecare directie in parte, cu obiective strategice bine definite pentru fiecare mandat:

Sa imbunatatim sanatatea populatiei
- educarea publicului cu privire la patologiile contemporane si promovarea preventiei;
- incurajarea si dezvoltarea colaborarii interprofesionale in sistemul medical.


Dezvoltarea profesionala si personala a studentilor farmacisti
- facilitarea accesului la resurse de invatare si dezvoltare pentru membrii asociatiilor locale, dependent de nevoile lor;
- implicarea in constientizarea drumului profesional de catre studentii farmacisti;
- facilitarea accesului studentilor la experientele internationale profesionale si studentesti;
- sustinerea continua a educatiei non-formale pentru studentii farmacisti;
- cresterea constanta a calitatii evenimentelor FASFR;
- conectarea studentilor din Romania cu scopul de a crea o comunitate unita in domeniul farmaceutic.

Dezvoltarea educatiei farmaceutice

- implicarea activa in schimbarea si imbunatatirea curriculei si a sistemului educational farmaceutic prin colaborarea cu autoritatile nationale si companiile farmaceutice;
- asigurarea recunoasterii programelor de practica oferite de FASFR, de catre universitati;
- implicarea in uniformizarea si cresterea calitatii practicii de vara la nivel national prin colaborarea cu universitati si companii;
- promovarea rolului de farmacist in societate;
- dezvoltarea rolului de farmacist clinician.

BOARD

CONTACT

Piata Eftimie Murgu nr. 1, camera 06, Timisoara, email

FASFR » LSTGM Tg. Mures
 

"Victor" este un robot virtual creat de studenţii de la Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie din Târgu Mureş pentru Congresului Internaţional pentru Studenţi, Tineri Medici şi Farmacişti Marisiensis International Scientific Congress.

"Victor" este live tot timpul, este disponibil pe Facebook, vorbeşte numai în engleză şi răspunde la orice întrebare legată de congres.

La Congresul Internaţional pentru Studenţi, Tineri Medici şi Farmacişti "Marisiensis" participă peste 1.300 de studenţi din ţară şi din străinătate.


Îți mai recomandăm:

Câştigătoare la categoria Studentul anului în România a fost Ioana Marcela Brînzac, medic rezident pediatrie, absolventă a Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie din Târgu Mureş. Citește mai mult

* * *

Adam Ruben’s tongue-in-cheek column about the common difficulties and frustrations of reading a scientific paper broadly resonated among Science Careers readers. Învață acum cum să înveți!


Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR), federație națională din care face parte și Organizația Studenților din Univrsitatea de Vest din Timișoara (OSUT), anunță azi intrarea în grevă japoneză, ca avertisment pentru Parlamentul României și Ministerul Educației și Cercetării Științifice să facă demersurile necesare pentru schimbarea legii educației și creșterea participării studenților la alegerile de rectori. Studenții din mai multe centre universitare vor purta banderole albe, inscripționate cu „25%”, pentru a atrage atenția că vocea lor trebuie să conteze atunci când sunt aleși cei care conduc și dau direcțiile în universități.

Principalele centre universitare din țară vor intra azi în grevă japoneză, susținând solicitarea ANOSR de a asigura participarea studenților în procent de 25% din totalul electoratului în alegerile pentru rectori. Solicitarea ANOSR vine în urma analizei modului în care au fost respectate drepturile studenților în universități în ultimii 3 ani de zile și a atenției pe care au acordat-o universitățile în serviciile studențești și în investițiile pentru îmbunătățirea vieții sociale a acestora. Studenții sunt nemulțumiți de faptul că nu sunt consultați referitor la informațiile de multe ori învechite din cursurile pe care le primesc, că nu s-au mai făcut investiții în construirea de cămine și cantine noi, că nu au mai crescut bursele de câțiva ani de zile, că bursele sociale nu acoperă nici jumătate din cheltuielile minime de cazare și masă sau că universitățile percep o serie de taxe din ce în ce mai mari, undele dintre ele fiind chiar ilegale.

Studenții consideră că principala cauză a acestei situații o reprezintă faptul că vocea lor nu mai contează atunci când se aleg rectorii din universități, cei care propun strategiile și dau direcțiile în universități. Dacă până în 2011 aceștia participau în procent de 25% din totalul electoratului la alegerile pentru rectori, odată cu noua lege a educației s-a schimbat procedura de alegere a acestora, iar aceștia nu mai reprezintă decât aproximativ 10% din electorat în majoritatea cazurilor.

ANOSR a lansat și o scrisoare de susținere adresată tuturor membrilor comunităților academice și reprezentanților societății civile prin care îi îndeamnă să solidarizeze cu demersul lor.
Principale universități în care se va desășura greva japoneză sunt: Universitatea din București, Academia de Studii Economice din București, Universitatea Politehnica din București, Universitatea Maritimă din Constanța, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, Universitatea „A.I.Cuza” Iași, Universitatea Babeș-Boylai din Cluj-Napoca, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Univesitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca, Universitatea de Vest din Timișoara, Universitatea Politehnică Timișoara.

„Anul universitar 2015-2016 e cel în care se vor alege din nou cei care vor conduce universitățile în următorii 4 ani, iar noi, studenții, nu contăm mai deloc în acest proces. Deși în universitate studenții sunt aproximativ 90% din membrii comunității academice, iar cadrele didactice doar 10%, atunci când vine vorba de alegerea rectorului lucrurile stau exact invers. Rectorul dă tonul schimbărilor în universitate, iar atunci când studenții nu contează la alegeri, majoritatea schimbărilor vor fi pentru binele cadrelor didactice și nu ale studenților. Greva japoneză de azi e doar un avertisment pentru Parlamentul și Guvernul României că vrem ca legea educației să se schimbe în cel mai scurt timp posibil, iar dacă în următoarele două săptămâni nu vedem acțiuni concrete în acest sens ne vom întoarce din vacanță pregătiți să facem tot ce ne stă în putință pentru a arăta că universitățile trebuie să fie pentru studenți, nu invers.” – Cristi POPESCU, președinte ANOSR

„Opinia studenților trebuie să fie luată în seamă într-un mod corespunzător. Nu e normal ca doar 5% din numărul total de voturi pentru alegerea rectorului dintr-o universitate să fie ale studenților și ei să nu poată influența decizia aproape deloc. Studenții au probleme, interese și nevoi specifice, despre care conducerile universităților trebuie să țină cont într-un mod corespunzător. Până în 2011 studenții participau în procesul de alegere al rectorilor într-o pondere de 25% din totalul electoratului, iar conform Curții Europene a Drepturilor Omului un drept câștigat nu poate fi restrâns, ci doar extins, astfel că e obligatoriu să ne redobândim acest drept.” – Vlad D. CHERECHEȘ, președinte OSUT


Îți mai recomandăm:

* * *

Iată câteva exerciții de relaxându-se exerciții pentru a te simți încrezător în ziua examenului. Cheia de contact: respirația. Majoritatea oamenilor recurg la respirația toracică, ceea ce provoacă tensiuni. Învață acum cum să înveți!


Ce a însemnat PR&Ad Fair 2013?


Publicat în Capital.ro
Ediția cu numărul cinci PR&Ad Fair, ce s-a desfășurat între 4 și 5 aprilie 2013 la Biblioteca Centrală Universitară "Carol I", s-a bucurat de prezența unui număr de 23 agenții și aproximativ 800 de participanți.

Conferința și workshop-urile au venit în completarea târgului, ajutând studenții să înțeleagă cât de importantă este experiența pentru a fi deveni un profesionist în domeniu. Feedback-ul a fost pozitiv, atât agențiile, cât și studenții fiind mulțumiți de rezultatele târgului, asigurându-ne că vor participa și anul următor.

Îți mai recomandăm:

Produsul sau imaginea? PR-ul sau continutul? Care este ordinea, dar mai ales care este importanta celor doua aspecte? Despre ce înseamnă perspectiva studențească asupra unei cariere în comunicarea în România discutăm cu Anca Pintilii, coordonatorul PR&Ad Fair, singurul târg de joburi şi internship-uri în domeniul Relaţiilor Publice şi Advertising-ului din România. Citește mai mult

* * *

Simți că ești pe atât de productiv pe cât ai putea fi?Însă hai mai întâi să discutăm despre a fi eficient, pentru că nu vreau să cazi în capcană – de regulă, atunci când vor să învețe mai bine, studenții pur și simplu petrec mai mult timp cu cartea deschisă, întind deadline-urile și fac multitasking. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe