Asociatia Studentilor la Comunicare Bucuresti
(ASC-UB Bucuresti)

Asociatia Studentilor la Comunicare - Universitatea din Bucuresti (ASC-UB) este principalul for reprezentativ al studentilor Facultatii de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, din cadrul Universitatii din Bucuresti. ASC-UB fost fondata in primavara anului 2012, de catre Florentina Crusitu si Claudia Corbu, studente ale facultatii. Principalul scop este acela de a reprezenta interesele celor care urmeaza cursurile institutiei de invatamant mentionate mai sus. Pe langa acest lucru, ASC-UB isi propune sa faca tot mai multe lucruri practice, care sa ajute studentii in dezvoltarea carierei lor si, de ce nu, in gasirea unui job.

CONTACT

email

ASC-UB BUCURESTI » ASC-UB Bucuresti
 

InternZone, șansa studenților de a se angaja 

Publicat în Asociația Studenților ...

Asociația Studenților la Comunicare - Universitatea din București organizeză pe 3 aprilie prima
ediție a târgului de internhsipuri InternZone, eveniment dedicat studenților de la facultățile de
jurnalism și științele comunicării, cu țintă directă către Facultatea de Jurnalism și Științele
Comunicării din cadrul Universității din București.

Reprezentanți ai Adevărul, BeWhere, Ringier, Cariere, România TV, Independența, Rador,
Centrul pentru Studii Complexe, Graffiti PR, Kaleidoscope Proximity și Graffiti BBDO se
numără printre companiile care oferă stagii de practică în jurnalism, PR și advertising, unele
dintre ele oferind posibilitatea de angajare. Studenții trebuie doar să aibă CV-urile la ei.

„Ne-am gândit să îi ajutăm pe studenți să pătrundă mai ușor pe piața muncii. Cu ajutorul
InternZone vrem să îi punem pe tineri față în față cu angajatorii, viitorii lor colegi de breaslă.
Sperăm să fim de un real ajutor și târgul să devină tradiție”, a spus Florentina Crușitu,
președintele ASC-UB.

InternZone va avea loc la sediul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din București, în
data de 3 aprilie, între orele 10 și 16.

ASC-UB este principalul for reprezentativ al studenților Facultății de jurnalism și Științele
Comunicării, UB. Asociația a fost fondată în martie 2013, are ca scop reprezentarea intereselor
studenților facultății și contribuția activă la dezvoltarea lor profesională și se implică activ în
rezolvarea problemelor celor pe care îi reprezintă.

Mai multe informații găsiți pe pagina evenimentului.
https://www.facebook.com/events/271382623044175/


Acest articol este un rezumat. Citește articolul complet  Publicat în Asociația Studenților la Comunicare. Sunteți autorul articolului?


Îți mai recomandăm:

81% dintre studenţii la jurnalism şi comunicare s-ar reorienta profesional, arată un studiu făcut de Asociaţia Studenţilor la Comunicare din cadrul Universităţii din Bucureşti. Citește mai mult

* * *

Primul lucru: gestionează-ţi eficient timpul. OK, ai cursurile, ai un anumit număr de zile pentru învăţat; ce faci? Fă-ţi un plan de bătaie, un program de învăţat. Învață acum cum să înveți!


VIP România este o organizație formată exclusiv din studenți, care le oferă acestora cadrul necesar pentru ca ei să se dezvolte pe diverse domenii, alături de oameni cu care împărtășesc aceeași pasiune, și să învețe prin organizarea de proiecte și prin contactul direct cu specialiști.

De peste 15 ani de implicare în domeniul educației, VIP a organizat o serie de proiecte pentru studenți interesați de diverse domenii, oferindu-le șansa de a testa varianta activității și studiului extrașcolar. O educație puternică se bazează pe armonia dintre teoretic și practic, iar VIP asigură contextul favorabil învățării practice, dar completează, în același timp, și cunoștințele teoretice.

Am stat de vorbă cu echipa VIP, de la care am aflat ce implică activitatea de voluntariat și, practic, cât de frumoasă e viața de voluntar.

”Ne provocăm constant, ne descoperim pe noi prin intermediul oamenilor cu care ne înconjurăm,
visăm mare și ne punem inițiativele în practică”

Să începem cu prezentările. Cine alcătuiește echipa VIP România?

VIP România are în componența ei peste 100 de membri activi reprezentați de studenți de la universitățile din București, respectiv Cluj. Aceștia își dezvoltă pasiunile în cadrul celor patru comunități nișate: Business Club – pentru pasionații de antreprenoriat, Econosofia – pentru tinerii interesați de devoltarea mediului economic românesc, International Affairs – comunitatea tinerilor pasionați de diversitate culturală și relații internaționale și Leadership Development – locul studenților pasionați de leadership, care cred în impactul unor organizații axate pe învățare. Pe lângă studenții care sunt în prezent activi în organizație, avem peste 600 de alumni, oameni care au activat în VIP și s-au retras, foarte mulți dintre ei continuând să fie aproape de noi.

Ce înseamnă VIP România pentru voi?

VIP este pentru noi cel mai bun cadru de dezvoltare personală și profesională. Este locul care ne dă încrederea că generațiile tinere au un rol foarte mare în schimbarea în bine a societății. Ne provocăm constant, ne descoperim pe noi prin intermediul oamenilor cu care ne înconjurăm, visăm mare și ne punem inițiativele în practică. Aici am crescut în comunitățile și departamentele organizației, am învățat atât lucruri pe partea de hardskills cât și pe cea de softskills, ne-am făcut prieteni și am organizat proiecte demne de organizație.

Care este scopul principal al asociației?

Noi credem cu tărie în schimbare și in impactul pe care orice inițiativă, cât de mică, îl poate avea. Și cum oamenii sunt principalul motoraș al schimbării, vrem să dezvoltăm acei tineri excepționali care au potențialul de a face lucrurile să se întâmple, oamenii care să pună pasiune în ceea ce fac și să aibă un impact în viața celor din jurul lor. Prin tot ce facem, prin toate proiectele si inițiativele noastre, vrem să transformăm potențialul în exceptional, împreună.

”După un an de VIP ajungi să înțelegi într-adevăr cum funcționează o echipă, cum te poți adapta la stiluri diferite de lucru și cum poți aduce plus valoare proiectului în care te implici, oricare ar fi el”

Care este proiectul care vă este cel mai de suflet, dintre toate pe care le-ați întreprins?
Și care a avut cel mai răsunător succes?

VIP România înseamnă 15 ani de proiecte pentru studenți. Fiecare din cele patru comunități dezvoltă proiecte specifice, astfel că ne mândrim cu proiecte de tradiție precum Investment School, Studentul Anului, Impact Marketing School, Good to Go, Personal Development School, dar și cu proiecte mai tinere, dar cu impact: Risk Management, The Diplomatic Agenda, Global Research Summer School, Onlined, Obiectiv sau Visual Playground. Pentru că fiecare dintre ele implică munca și dedicarea membrilor nostri, toate ne sunt în egală măsură de dragi. De la an la an, ne bucurăm să vedem că reușim să oferim oportunități de dezvoltare cât mai diverse studenților și că proiectele noastre au success, generând, la rândul lor, comunități de oameni pasionați.

Care a fost cel mai mare obstacol pe care l-ați întâmpinat ca echipă și ca proiect și cum l-ați depășit?

Spuneam și mai devreme cum VIP-ul vine cu foarte multe provocări care ne scot din zona noastră de confort și ne ajută să devenim o versiune mai bună a noastră cu fiecare zi. Lucrul în echipă este la baza activității noastre, astfel că mai mereu întâmpinăm situații noi, din care să învățăm. Tocmai de aceea nu le-am numi obstacole, ci oportunități de a crește, de a afla lucruri noi despre noi și despre ceilalți, de a construi. După un an de VIP ajungi să înțelegi într-adevăr cum funcționează o echipă, cum te poți adapta la stiluri diferite de lucru și cum poți aduce plus valoare proiectului în care te implici, oricare ar fi el.

Cât timp alocați zilnic asociației VIP România? Este acesta un full-time job?
Cum ați descrie o ”zi de lucru”?

Pe principiul cât dai, atât primești, fiecare dintre noi este liber să aloce cât timp crede că este necesar. Desigur, există perioade aglomerate, cum este cea a organizării proiectelor și a desfășurării propriu-zise a acestora, în care se întâmplă să trecem de zi și să lucrăm chiar și noaptea. Pentru fiecare, ziua de lucru este diferită, tocmai în ideea că în VIP există autonomie. Lucrăm de unde putem și ne terminăm task-urile așa cum consideră fiecare că este util. Important e să ne bucurăm de experiență și să ne personalizăm cât mai mult procesul de învățare în interiorul organizației, în funcție de ceea ce ni se potrivește.

Din ce medii profesionale provin membrii echipei VIP România?

Din punctul acesta de vedere, dacă ar fi să folosim un cuvânt prin care să descriem VIP-ul, acesta ar fi diversitate. Organizația însumează cele patru comunități, care an de an atrag tineri pasionați de cele patru arii de interes: antreprenoriat, economie, relații internaționale și leadership. În principiu, membrii noștri studiază la facultățile de profil, motiv pentru care ne propunem să fim cât mai prezenți în toate universitățile mari din București și din Cluj. Chiar dacă provin din medii profesionale foarte diverse, interacțiunile din cadrul organizației îi ajută să se dezvolte într-un mod accelerat, fiind conectați la o varietate de domenii.

Care sunt oportunitățile profesionale pe care le oferiți tinerilor care își doresc o carieră în zona ONG-urilor?

Structura organizatională a VIP-ului le permite membrilor noștri să își asume, de la an la an, cât mai multe responsabilități, în funcție de interesul lor. Astfel, după un an în care fac parte dintr-o echipă de proiect și acumulează experiență, studenții noștri pot deveni project manageri sau coordonatori ai unei comunități sau ai unui departament din cadrul organizației. De asemenea, noi punem foarte mult accentul pe inițiativele interne, astfel că orice idee este încurajată. Pe lângă planul de dezvoltare intern, membrii noștri au acces la numeroase oportunități externe, oferite de alumnii și partenerii noștri.

Cum arată candidatul ideal la un job/internship/voluntariat în cadrul VIP România?

Cel mai important pentru noi este să vedem potențialul și dorința de dezvoltare a studenților care își doresc să devină membri ai organizației. Pentru că voluntariatul implică de fapt o motivație intrinsecă foarte puternică, urmărim să atragem tineri care ne împărtășesc valorile și vor să aducă o schimbare.

Ne puteți oferi povestea de succes a unui internship/voluntariat pe care l-a făcut cineva în cadrul organizației?

Un om de VIP cu care ne mândrim este Alexandra Chiru, cea care anul trecut a dus organizația și pe alte meleaguri, fiind fondatorul Voluntari pentru Idei și Proiecte Cluj. După 4 ani plini petrecuți în cadrul VIP, Alexandra a găsit un nou mod de a se provoca pe sine, dorind foarte mult să crească și mai mult impactul organizației. Acum, la un an de la extindere, VIP Cluj are o echipă proprie care își propune să dezvolte proiecte noi și relevante și pentru studenții din Cluj.

Care sunt cele mai importante sfaturi pe care le-ați oferi celor ce urmează să lucreze alături voi în cadrul Asociației?

Sfatul pe care fiecare dintre noi l-a primit atunci când a intrat în organizație și care se perpetuează de-a lungul anilor este – ia tot ce poți din VIP. Pentru că domeniile sunt diverse, resursele sunt foarte multe și depinde numai de noi cât decidem să luăm.

Cum credeți că puteți dezvolta proiectul VIP România?
Ce planuri de viitor aveți?

Pentru început, în anul anterior am înființat prima filială VIP, la Cluj. Planul nostru este să continuăm să dezvoltăm studenții cu potențial din București și Cluj și poate pe viitor să ne extindem și mai mult.


Îți mai recomandăm:

Dăm startul celei de-a treia ediții gratuite Visual Playground, sponzorizată de Grolsch, care se va desfășura între 12-25 mai. Proiectul va fi structurat pe două săpămâni de training-uri și workshop-uri - pe teme din design, ilustrație sau lettering. Citește mai mult

* * *

Dacă pentru unii dintre noi învăţatul este floare la ureche, pentru alţii, reţinerea anumitor informaţii înseamnă timp pierdut şi stres. Persoanele care învaţă repede au anumite caracteristici care îi diferenţiază de ceilalţi. Învață acum cum să înveți!


Organizația Studenților din Universitatea de Vest din Timișoara vă invită miercuri, 22 octombrie 2014, de la ora 22:00, în Heaven the Club, la Balul Bobocilor UVT 2014, eveniment ce va pune în valoare cultura autohtonă și talentul celor 18 candidați pentru titlul de Miss și Mister UVT.

Balul Bobocilor de anul acesta are ca temă basmul românesc, fapt care îi va da un caracter inedit din mai multe puncte de vedere, atât vestimentare, cât și în ceea ce privește felul probelor. Fiecărei perechi i-a fost repartizat un basm românesc pe care să îl pună în scenă într-un mod cât mai sugestiv și prin care să scoată în evidență povestea, eroii și alte aspecte specifice lumii fantastice a basmelor. Ne vom întâlni cu personaje ca Harap-Alb, Prâslea cel Voinic, Făt-Frumos cu Părul de Aur, Zâna Munților și alți mulți prinți și prințese din cele mai cunoscute poveşti românești, care vor încerca să ne încânte cu prezența lor scenică și diferitele talente pe care le au.

Până în seara balului se desfășoară, de asemenea, și un concurs de popularitate, în urma căruia va fi desemnat cel mai vestit „prinț” și cea mai vestită „prințesă” a Universității de Vest din Timișoara. Cei 18 concurenți trebuie să își convingă toți prietenii să îi voteze, dând un like pozei lor pe pagina de Facebook OSUT Timișoara. Cel și cea care vor strânge cele mai multe voturi, vor primi titlul de Miss și Mister Popularitate.

Fiecare bilet achiziționat aduce și şansa de a participa la tombola organizată în seara balului. Astfel, la intrare fiecare oaspete va primi un talon pe care îl va completa. Premiile tombolei vor fi oferite de sponsorii: AVON, Clinique Beauty & Spa, Sebastan Roncea și PTK Modeling. Extragerea taloanelor norocoase va avea loc la finalul balului.

„Ca în fiecare an, OSUT pregăteşte pentru boboci cel mai important eveniment al acestei toamne şi al începutului de an universitar, Balul Bobocilor. Pentru că toate activităţile OSUT încearcă să transmită şi un mesaj educativ societăţii, anul acesta propunem o reîntoarcere la valorile tradiţionale şi o redescoperire a basmelor populare româneşti, încercând să dăm o replică globalizării tot mai alerte pe care o traversează societatea actuală, mesaj care sperăm să ajungă la colegii noștri și să le inspire dorința de a schimba ceva.” - Vlad D. Cherecheş, preşedinte OSUT


Și cum orice poveste se încheie cu o petrecere, au fost invitați doi „crai” vestiți pentru a ne încânta auzul, anume Adrian Sînă (ex. Akcent) și Mike F (ex. Fratziman). Așadar, având toate premisele unui bal de poveste, vă invităm miercuri, 22 octombrie, de la ora 22:00 în Heaven the Club, pentru o seară minunată alături de noi.



Îți mai recomandăm:

Organizatia Studentilor din Universitatea de Vest din Timisoara - OSUT invita studentiidin anul I de la Universitatea de Vest din Timisoara sa se inscrie pana duminica, 6octombrie, pentu Miss si Mister Balul Bobocilor UVT 2013, preselectiile avand loc pe 7octombrie. Citește mai mult

* * *

Sunt câteva elemente care te pot ajuta să te motivezi în sesiunea de examene. În primul rând nu te descuraja singur.  Propune-ţi să fii mai organizat şi să îţi fie clar tot ceea ce ai de făcut sau de învăţat şi atunci  haosul din mintea ta se transformă în ordine. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe