Alianta Nationala a Organizatiilor Studentesti din Romania
(ANOSR)

ANOSR isi propune realizarea urmatoarelor obiective: a) reprezentarea tuturor studentilor din Romania, indiferent de sex, nationalitate, religie, orientare sexuala, preferinta politica sau conditie economica, in raport cu actorii centrali din mediul educational romanesc, prin mijloace specifice: actiuni cu caracter social-sindical, educational si proiecte de tineret; (b) promovarea si apararea demnitatii si intereselor studentilor din Romania, dezvoltarea autonomiei si autodeterminarii universitare, participarea la elaborarea si imbunatatirea programei de invatamant si a legislatiei Invatamantului Superior din Romania, prin reprezentanti competenti, actionarea in apararea libertatilor democratice si drepturilor omului.

Credit foto Facebook ANOSR

BOARD

CONTACT

Calea Plevnei nr. 61, camera 12-13, codul postal 010223, Bucuresti, email

ANOSR » ANOSR
 

Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR), federație națională din care face parte și Organizația Studenților din Univrsitatea de Vest din Timișoara (OSUT), anunță azi intrarea în grevă japoneză, ca avertisment pentru Parlamentul României și Ministerul Educației și Cercetării Științifice să facă demersurile necesare pentru schimbarea legii educației și creșterea participării studenților la alegerile de rectori. Studenții din mai multe centre universitare vor purta banderole albe, inscripționate cu „25%”, pentru a atrage atenția că vocea lor trebuie să conteze atunci când sunt aleși cei care conduc și dau direcțiile în universități.

Principalele centre universitare din țară vor intra azi în grevă japoneză, susținând solicitarea ANOSR de a asigura participarea studenților în procent de 25% din totalul electoratului în alegerile pentru rectori. Solicitarea ANOSR vine în urma analizei modului în care au fost respectate drepturile studenților în universități în ultimii 3 ani de zile și a atenției pe care au acordat-o universitățile în serviciile studențești și în investițiile pentru îmbunătățirea vieții sociale a acestora. Studenții sunt nemulțumiți de faptul că nu sunt consultați referitor la informațiile de multe ori învechite din cursurile pe care le primesc, că nu s-au mai făcut investiții în construirea de cămine și cantine noi, că nu au mai crescut bursele de câțiva ani de zile, că bursele sociale nu acoperă nici jumătate din cheltuielile minime de cazare și masă sau că universitățile percep o serie de taxe din ce în ce mai mari, undele dintre ele fiind chiar ilegale.

Studenții consideră că principala cauză a acestei situații o reprezintă faptul că vocea lor nu mai contează atunci când se aleg rectorii din universități, cei care propun strategiile și dau direcțiile în universități. Dacă până în 2011 aceștia participau în procent de 25% din totalul electoratului la alegerile pentru rectori, odată cu noua lege a educației s-a schimbat procedura de alegere a acestora, iar aceștia nu mai reprezintă decât aproximativ 10% din electorat în majoritatea cazurilor.

ANOSR a lansat și o scrisoare de susținere adresată tuturor membrilor comunităților academice și reprezentanților societății civile prin care îi îndeamnă să solidarizeze cu demersul lor.
Principale universități în care se va desășura greva japoneză sunt: Universitatea din București, Academia de Studii Economice din București, Universitatea Politehnica din București, Universitatea Maritimă din Constanța, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, Universitatea „A.I.Cuza” Iași, Universitatea Babeș-Boylai din Cluj-Napoca, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Univesitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca, Universitatea de Vest din Timișoara, Universitatea Politehnică Timișoara.

„Anul universitar 2015-2016 e cel în care se vor alege din nou cei care vor conduce universitățile în următorii 4 ani, iar noi, studenții, nu contăm mai deloc în acest proces. Deși în universitate studenții sunt aproximativ 90% din membrii comunității academice, iar cadrele didactice doar 10%, atunci când vine vorba de alegerea rectorului lucrurile stau exact invers. Rectorul dă tonul schimbărilor în universitate, iar atunci când studenții nu contează la alegeri, majoritatea schimbărilor vor fi pentru binele cadrelor didactice și nu ale studenților. Greva japoneză de azi e doar un avertisment pentru Parlamentul și Guvernul României că vrem ca legea educației să se schimbe în cel mai scurt timp posibil, iar dacă în următoarele două săptămâni nu vedem acțiuni concrete în acest sens ne vom întoarce din vacanță pregătiți să facem tot ce ne stă în putință pentru a arăta că universitățile trebuie să fie pentru studenți, nu invers.” – Cristi POPESCU, președinte ANOSR

„Opinia studenților trebuie să fie luată în seamă într-un mod corespunzător. Nu e normal ca doar 5% din numărul total de voturi pentru alegerea rectorului dintr-o universitate să fie ale studenților și ei să nu poată influența decizia aproape deloc. Studenții au probleme, interese și nevoi specifice, despre care conducerile universităților trebuie să țină cont într-un mod corespunzător. Până în 2011 studenții participau în procesul de alegere al rectorilor într-o pondere de 25% din totalul electoratului, iar conform Curții Europene a Drepturilor Omului un drept câștigat nu poate fi restrâns, ci doar extins, astfel că e obligatoriu să ne redobândim acest drept.” – Vlad D. CHERECHEȘ, președinte OSUT


Îți mai recomandăm:

* * *

Nu de putine ori ai vrut sa faci o schimbare in modul cum te organizezi. Cine nu vrea asta? Cu totii ne dorim ca atunci cand invatam, chiar sa invatam, iar cand ne distram, sa ne distram din toata inima. Învață acum cum să înveți!


Ingenius 2015- Proiect de advertising


Publicat în Ingenius.aser.ro

Ingenius, unul dintre cele mai noi proiecte ale Asociaţiei Studenţilor Economişti din România (ASER), aterizează şi anul acesta pe meleaguri studenţeşti şi revine în atenţia tinerilor pasionaţi de publicitate care au o sete nebună de cunoştinţe în domeniu şi de experienţe practice, dornici să plece într-o aventură publicitară. Proiectul îndrăzneţ de advertising, cunoscut sub numele de Ingenius, este destinat studenților care înţeleg importanţa experienţei şi a abilităţilor în domeniul advertisingului încă din timpul facultăţii. Pasionată de publicitate şi creativă din fire, echipa Ingenius a pregătit un proiect care să dea şansa tinerilor învăţăcei să poată înţelege mai bine atribuțiile unui om din domeniu. Ingenius îi pune faţă în faţă cu mediul publicitar actual, îi ghidează pentru un parcurs cât mai uşor şi le oferă şansa la final să simtă pe pielea lor satisfacţia unei experienţe complete în domeniu.

Proiectul se desfăşoară pe perioada a 6 săptămâni (4 aprilie-14 mai) în care participanţii vor porni într-o cursă incitantă în descoperirea tainelor advertisingului. În aventura lor, vor avea parte atât de sesiuni teoretice cât şi practice, susţinute în cadrul câtorva dintre cele mai populare agenţii de specialitate.

Pentru cei care vor să ştie mai multe despre cum se scrie un copy care să atragă publicul, cum să realizeze un afiş demn de un adevărat grafician sau să ştie care sunt paşii de urmat în realizarea unei campanii de comunicare ca la carte, Ingenius îi invită să ia parte la trainingurile şi workshopurile pregătite special pentru ei.

Prima parte a proiectului se constituie într-o conferinţă de deschidere, unde Sorin Psatta, director de comunicare integrată la Graffiti BBDO, Costin Radu, Managing Partner la The Geeks şi Alex Cernătescu, CEO la Infinit Solutions îi aşteaptă pe toţi cei interesaţi de advertising să descopere care sunt tendinţele în materie de publicitate şi să afle noutăţi despre targetarea extremă, guerilla marketing, sau social media.

A doua parte se va desfăşura sub forma a două traininguri ce îi vor pregăti pe participanţi prin formarea unei baze de cunoştinţe generale în advertising, dar le va dezvălui şi care sunt paşii pentru o campanie de comunicare reuşită.

În continuare, participanţii se vor reîntâlni în cadrul unor workshopuri ce le va stimula cu siguranţă creativitatea şi simţul publicistic. Cele 5 întâlniri tematice se vor desfăşura în perioada 22-28 aprilie şi vor fi pe următoarele subiecte: Strategie: între clasic şi neconvenţional, unde le vor fi explicate strategiile şi tehnicile din spatele unei campanii publicitare, Tehnici de Copywriting, care va consta într-o serie de Tips&Tricks-uri pentru realizarea unor copy-uri cât mai reuşite. Grafica publicitară, Digital şi Social Media şi Inovaţie în Advertising sunt următoarele workshopuri ce vor explica pe rând detaliile care fac un design să fie aparte, despre secretele din culisele comunicării în mediul online, dar şi despre câteva forme isteţe şi creative de comunicare.

Pregătiţi cu rucsacul de publicitar în spate, participanţii Ingenius se vor confrunta cu ultima etapă a proiectului, realizarea unei campanii publicitare. După ce vor face cunoştinţă cu brieful primit de la un client real, cei 21 de curajoşi vor gândi în echipe cele mai tari campanii, ca la final acestea să fie prezentate în faţa unui juriu format din specialisti din agenţiile de publicitate.

Dacă am stârnit exploratorul publicitar din tine, echipează-te cu forţe creative proaspete, fă-ţi rezervele de cunoştinţe în advertising şi urcă la bordul Ingenius printr-un simplu click la adresa ingenius.aser.ro până la data de 31 martie. Te aşteptăm în aventură!

Mai multe informații pe pagina de Facebook.


Îți mai recomandăm:

* * *

Potrivit cercetătorilor, cei mai mulţi studenţi greşesc pentru că vor să înveţe recitind notiţe şi texte din manuale.  Nu te rezuma să reciteşti notiţele! Cei care citesc de mai multe ori textele nu le vor reţine mai bine decât cei care le citesc o singură dată. Învață acum cum să înveți!


Reprezentanţii Asociaţiei Societatea Studenţilor Universităţii Bucureşti (SSUB) au depus marţi o plângere penală la Parchetul de pe lângă Judecătoria sectorului 2, împotriva conducerii Universităţii din Bucureşti, pentru multiple nereguli, susţin ei, printre care vânzarea ilegală a locurilor din cămine.

Preşedintele Asociaţiei SSUB, George Velcea, si delegatia SSUB, au depus marţi, un denunţ la Parchetul de pe lângă Judecătoria sectorului 2, împotriva conducerii Universităţii din Bucureşti pentru multiple nereguli, susţin reprezentanţii SSUB.


Îți mai recomandăm:

Doi studenti ai Universitatii din Bucuresti au lasat cartea la o parte si, în schimbul diverselor beneficii au ajuns instrumentele unor profesori dornici de manipulare, control şi cenzura. Citește mai mult

* * *

Dacă vrei să faci față mai ușor sesiunii și să fii în formă maximă la examene, susține-ți creierul și oferă-i un impuls de energie cu MemoPlus. Învață acum cum să înveți!