Alianta Nationala a Organizatiilor Studentesti din Romania
(ANOSR)

ANOSR isi propune realizarea urmatoarelor obiective: a) reprezentarea tuturor studentilor din Romania, indiferent de sex, nationalitate, religie, orientare sexuala, preferinta politica sau conditie economica, in raport cu actorii centrali din mediul educational romanesc, prin mijloace specifice: actiuni cu caracter social-sindical, educational si proiecte de tineret; (b) promovarea si apararea demnitatii si intereselor studentilor din Romania, dezvoltarea autonomiei si autodeterminarii universitare, participarea la elaborarea si imbunatatirea programei de invatamant si a legislatiei Invatamantului Superior din Romania, prin reprezentanti competenti, actionarea in apararea libertatilor democratice si drepturilor omului.

Credit foto Facebook ANOSR

BOARD

CONTACT

Calea Plevnei nr. 61, camera 12-13, codul postal 010223, Bucuresti, email

ANOSR » ANOSR
 
Dezastrul din mediul universitar și lipsa de respect cu care au fost tratați studenții în ceea ce privește deciziile din sistemul de învățământ superior, a determinat Alianța Națională a Organzațiilor Studențești din România (ANOSR), federație națională studențească din care face parte și Organizația Studenților din Universitatea de Vest din Timișoara (OSUT) să înceapă azi o serie de ocupări în câteva din universitățile importante din țară. Studenții sunt nemulțumiți de faptul că opiniile lor nu mai sunt ascultate în universități, că subfinanțarea educației a produs efecte catastrofele asupra calității și relevanței studiilor universitare și că taxele din universități au devenit insuportabile pentru studenți, rata de abandon universitar ajungând la 40%.

Primele universități care în acest moment sunt ocupate de organizații studențești sunt Universitatea de Vest din Timișoara, Universitatea Maritimă din Constanța și Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați. Studenții s-au baricadat în amfiteatre, dezbat problemele sistemului universitar românesc și refuză să părăsească universitățile până când revendicările lor nu vor fi acceptate. ANOSR face apel la studenții din toată țara să se alăture mișcărilor de occupy începute azi în cele 3 universități, pregătind în acest moment acțiuni similare în alte centre din țară.

Lista de revendicări a studenților cuprinde:

Creșterea finanțării educației și asumarea reală de către Parlamentul și Guvernul României a alocării a 6% din PIB pentru Educație, așa cum prevede legea;

Includerea studenților în proporție de 25% din electori în alegerea rectorilor, a decanilor și includerea acestora în aceeași proporție în Consiliile Departamentelor din facultăți – locul în care se iau decizii cu privire la curricula și planurile de învățământ;

Creșterea investițiilor în servicii pentru studenți: creșterea burselor, în special a burselor sociale, investiții în construcții de noi cămine și cantine și investiții în repararea și modernizarea celor existente;

Implementarea reală a unui învățământ centrat pe student, profesorii nemaifiind simpli oratori a unor cursuri prăfuite de timp, ci cei care creează medii de învățare pentru studenți pentru ca aceștia să dobândească abilități și competențe, învățând cum să folosescă informațiile de la curs, nu doar să le reproducă;  

Reforma curriculară din universități, pentru a face programele de învățământ relevante pentru piața muncii și pentru nevoile și interesele studenților de azi;

Implicarea studenților în toate procesele de asiguare a calității, la nivel intern și extern, atât la evaluari ale instituțiilor de învățământ superior, cât și în evaluări ale programelor de studii;

Respectarea de universități și Ministerul Educației și Cercetării Științifice a „Statutului Studentului”, care conține toate drepturile și obligațiile studenților, și depunerea de eforturi pentru sancționarea universităților care încalcă flagrant drepturile studenților;

Respectarea dreptului la liberă exprimare a studenților de către universități și Ministerul Educației și Cercetării Științifice, prin asumarea rolului de cultivator al spiritului critic în rândul noilor generații, în contextul în care tot mai mulți studenți care au curajul să spună problemele din universități sau mediul universitar românesc sunt sancționați.

Mai multe detalii pe osut.ro sau Facebook.


Îți mai recomandăm:

În toate marile centre universitare studenţii organizează consultări ca să stabilească ce formă vor lua protestele lor de acum înainte. Timişoara, Cluj, Bucureşti şi Iaşi sunt patru mari centre universitare unde studenţii stau şi în weekend în sălile de curs, revoltaţi că Ministerul Educaţiei nu ia nicio măsură pentru ca ei să poată fi reprezentaţi în proporţie de 25% la alegerea rectorilor. Citește mai mult

* * *

Nu de putine ori ai vrut sa faci o schimbare in modul cum te organizezi. Cine nu vrea asta? Cu totii ne dorim ca atunci cand invatam, chiar sa invatam, iar cand ne distram, sa ne distram din toata inima. Învață acum cum să înveți!


Organizația Studenților din Universitatea de Vest din Timișoara vă invită miercuri, 22 octombrie 2014, de la ora 22:00, în Heaven the Club, la Balul Bobocilor UVT 2014, eveniment ce va pune în valoare cultura autohtonă și talentul celor 18 candidați pentru titlul de Miss și Mister UVT.

Balul Bobocilor de anul acesta are ca temă basmul românesc, fapt care îi va da un caracter inedit din mai multe puncte de vedere, atât vestimentare, cât și în ceea ce privește felul probelor. Fiecărei perechi i-a fost repartizat un basm românesc pe care să îl pună în scenă într-un mod cât mai sugestiv și prin care să scoată în evidență povestea, eroii și alte aspecte specifice lumii fantastice a basmelor. Ne vom întâlni cu personaje ca Harap-Alb, Prâslea cel Voinic, Făt-Frumos cu Părul de Aur, Zâna Munților și alți mulți prinți și prințese din cele mai cunoscute poveşti românești, care vor încerca să ne încânte cu prezența lor scenică și diferitele talente pe care le au.

Până în seara balului se desfășoară, de asemenea, și un concurs de popularitate, în urma căruia va fi desemnat cel mai vestit „prinț” și cea mai vestită „prințesă” a Universității de Vest din Timișoara. Cei 18 concurenți trebuie să își convingă toți prietenii să îi voteze, dând un like pozei lor pe pagina de Facebook OSUT Timișoara. Cel și cea care vor strânge cele mai multe voturi, vor primi titlul de Miss și Mister Popularitate.

Fiecare bilet achiziționat aduce și şansa de a participa la tombola organizată în seara balului. Astfel, la intrare fiecare oaspete va primi un talon pe care îl va completa. Premiile tombolei vor fi oferite de sponsorii: AVON, Clinique Beauty & Spa, Sebastan Roncea și PTK Modeling. Extragerea taloanelor norocoase va avea loc la finalul balului.

„Ca în fiecare an, OSUT pregăteşte pentru boboci cel mai important eveniment al acestei toamne şi al începutului de an universitar, Balul Bobocilor. Pentru că toate activităţile OSUT încearcă să transmită şi un mesaj educativ societăţii, anul acesta propunem o reîntoarcere la valorile tradiţionale şi o redescoperire a basmelor populare româneşti, încercând să dăm o replică globalizării tot mai alerte pe care o traversează societatea actuală, mesaj care sperăm să ajungă la colegii noștri și să le inspire dorința de a schimba ceva.” - Vlad D. Cherecheş, preşedinte OSUT


Și cum orice poveste se încheie cu o petrecere, au fost invitați doi „crai” vestiți pentru a ne încânta auzul, anume Adrian Sînă (ex. Akcent) și Mike F (ex. Fratziman). Așadar, având toate premisele unui bal de poveste, vă invităm miercuri, 22 octombrie, de la ora 22:00 în Heaven the Club, pentru o seară minunată alături de noi.



Îți mai recomandăm:

Organizatia Studentilor din Universitatea de Vest din Timisoara - OSUT invita studentiidin anul I de la Universitatea de Vest din Timisoara sa se inscrie pana duminica, 6octombrie, pentu Miss si Mister Balul Bobocilor UVT 2013, preselectiile avand loc pe 7octombrie. Citește mai mult

* * *

Iată 7 plante foarte eficiente pentru susținerea capacității de concentrare și combaterea emoțiilor excesive: - Valeriană, Hamei, Talpa gâștei, Melisă – stabilizează emoțiile (sentimentele de teamă, neliniște, anxietate); diminuează hiperstimularea sistemului nervos central; ajută la dobândirea și menținerea stării de calm în situații de criză. Învață acum cum să înveți!


Be PROUD. Make up your brain!


Publicat în Bosromania.ro

"Proud" este un proiect marca BOS România, care, din anul 2007, răspunde nevoii tinerilor de a fi la curent cu domenii precum PR, Advertising și Marketing.

Promovăm educația non-formală și ne dorim să ajutăm la dezvoltarea cunoștințelor studenților pentru o viitoare carieră în comunicare. În acest sens, facilităm accesul pasionaților de comunicare la informații și la contactele de care noi dispunem.

Aflați la ediția a zecea, ne dorim un Proud “altfel”, un Proud “ieșit din tipar”. Tema aleasă este “Manipulare în advertising?” și își dorește să aducă mai aproape de studenți procesul care stă în spatele construirii unei campanii publicitare de succes. Proiectul se va desfășura pe parcursul a trei zile, 19-21 mai, sub forma unor traininguri și workshopuri.

Din motive logistice, BOS România a fost nevoită să introducă o taxă de participare la concurs. Taxa este de 15 lei pentru training și de 25 de lei pentru întregul eveniment (training+workshop).

„Branding the brain” este prima zi a proiectului, în care vom afla despre Marketing experiențial și Online consumer behavior în prima parte a zilei, dar și despre Cei 3 N: NLP, Neuromarketing, Comunicare NonVerbală în cea de-a doua. La finalul zilei, vom avea posibilitatea sa aflăm mai multe insight-uri publicitare direct de la Andrei Aradits într-un Q&A.


Cea de-a doua zi este “Ad to your brain” și își propune să ne vorbeasca despre Tehnicile de advertising: între manipulare și persuasiune. Folosindu-ne de informațiile din training, vom trece în revistă câteva campanii publicitare pe care le vom supune unei analize.

Ultima zi va fi încărcată de energie. “Trending the brain” urmărește Marile tendințe în publicitate și ni le aduce la lumină. Pentru ca am vrut să facem lucrurile mai fun, am ales ca proiectul să se incheie cu un treasure hunt al campaniilor publicitare.

Pentru că am vrut să facem lucrurile și cu profesionalism, tot în ultima zi, vom avea și un premiu de oferit; studenții care se remarcă pe parcursul celor trei zile vor fi premiați cu câte un internship. DDB România, Geometry Global, GraffityPR și McCann vă premiază unicitatea și perseverența!

Credem în dezvoltare personală, profesionalism și autenticitate. Vă invităm să descoperiți împreună cu noi insight-urile din spatele unui brand.

Te poți înscrie la eveniment până pe 19 mai, folosind formularul de aici.






Îți mai recomandăm:

Pentru a doua oara in ultimii trei ani, o echipa de studenti a Facultatii de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, Universitatea din Bucuresti, se afla in top 3 la Concursul European de Campanii Publicitare Ad Venture. Citește mai mult

* * *

1. Respiră adânc şi realizează că totul este doar în capul tău Relaxează-te înainte să te apuci de scris. Inspiră aer adânc în piept, în timp ce ai mâinile pe bancă şi corpul relaxat. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe