Pornim radioul...
EVENIMENTE » Conferinta
 
Scientific Organization of Medical Students (SOMS) din București organizează în perioada 30 martie – 2 aprilie 2017, a II-a ediție a MEDICS (Medical International Conference for Students), primul congres internațional din București adresat studenților mediciniști.

SOMS este o organizație non-guvernamentală în cadrul Universității de Medicină și Farmacie „Carol Davila” ce reunește studenții implicați în cercetarea științifică medicală. Anul 2017 este unul special pentru SOMS deoarece se împlinesc 30 de ani de la înființare, evenimentele de anul acesta reunindu-se sub deviza „SOMS 30”.

În cadrul MEDICS 2016 a avut loc prima conferință dedicată studenților ținută de un câștigător al premiului Nobel pentru Medicină sau Fiziologie în București - Sir Tim Hunt. Cele 81 de evenimente știintifice au reunit oameni din 40 de țări și au fost posibile datorită implicării a peste 700 de participanți și a peste 100 de medici - devenind astfel congresul medical cu cele mai multe workshopuri în program din Europa. Prima ediție a MEDICS a fost acreditată de către Colegiul Medicilor din România cu 24 de puncte EMC (Educație Medicală Continuă).

Pentru MEDICS 2017, s-a pregatit un model nou de distribuire a locurilor la evenimente: se poate rezerva un loc la workshop-ul dorit pe măsură ce acestea sunt anunțate pe site. Procedura a fost optimizată pentru a-i permite fiecărui participant să își personalizeze experiența.

 
Anul acesta vor susține conferințe și workshop-uri medici români, printre care și cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie “Carol Davila”, instituția parteneră. Pentru seria de Keynote Lecture, vor fi prezenți și invitați din străinătate:
 
Ankur Pandya – Comandant de Escadrilă Royal Air Force, NHS, UK
Chirurg plastician cu o carieră impresionantă, Ankur Pandya va discuta despre ce înseamnă să practici medicina în zone de conflict și cum trebuie să reacționezi atunci când lucrezi în imediata vecinătate a unei linii de front.
 
Nicole Shilkofski – Conf. Univ. Doctor, Pediatrie și Anestezie și Terapie Intensivă la Universitatea Johns Hopkins, SUA
Nicole Shilkofski a lucrat împreună cu American Heart Association la publicarea ultimei ediții a ghidului de resuscitare pediatrică și va prezenta intregul proces de revizuire.
 
Petra Reinke – Prof. Univ. Doctor, Nefrologie și Terapie Intensivă, Spitalul Universitar Charité Berlin, Germania
Medic nefrolog specializat în imunologia transplantului, Petra Reinke își desfășoară activitatea de cercetare în cadrul Centrului Berlin-Brandenburg pentru Terapii Regenerative, unde studiază procesele ce au loc într-un organism în timpul și după transplant.
 
Domenico Scopelliti – Prof. Univ. Doctor, Chirurgie buco-maxilo-facială, Universitatea La Sapienza, Roma, Italia
Chirurg buco-maxilo-facial experimentat, specializat în tratamentul malformațiilor cranio-faciale, Domenico Scopelliti va vorbi despre ultimele misiunile umanitare la care a participat și modul în care i-au modificat viața profesională.
 
Isabelle Simoneau – Asist. Univ. Doctor, Anestezie și Terapie Intensivă, Universitatea din Arizona, SUA
Isabelle Simoneau este medic anestezist pediatru, și va vorbi despre oxigenarea prin membrană extracorporeală pe secțiile pediatrice de terapie intensivă și cum trebuie selectate cazurile pentru a obține beneficii maxime.
 
Conny Kopp-Scheinpflug - Universitatea Ludwig Maximilians, Munich, Germania
Conny Kopp-Scheinpflug va prezenta activitatea laboratorului de neurostiințe pe care îl coordonează și va discuta mecanismele moleculare ale reacției la stres.
 
Pentru informații suplimentare, vă rugăm să accesați site-ul oficial al congresului MEDICS www.soms-medics.com sau pagina oficială de Facebook http://www.facebook.com/somsmedics.

Îți mai recomandăm:

Scientific Organisation of Medical Students (SOMS) va organiza o nouă ediție a Medical International Conference for Students. Evenimentul se va desfășura la Auditorium Pallady și la alte locații partenere congresului și va reuni și în acest an peste 800 de participanți ce vor avea posibilitatea să participe la numeroase workshop-uri și conferințe pe teme de actualitate, ținute de invitați veniți atât din țară cât și din străinătate, profesioniști în domeniile lor de activitate. Citește mai mult

* * *

Dacă pentru unii dintre noi învăţatul este floare la ureche, pentru alţii, reţinerea anumitor informaţii înseamnă timp pierdut şi stres. Persoanele care învaţă repede au anumite caracteristici care îi diferenţiază de ceilalţi. Învață acum cum să înveți!


Ce mâncăm în timpul examenelor


Publicat în Jurnalul National
Alimentaţia adecvată îmbunătăţeşte capacitatea de concentrare şi memoria.

Nucile - Sunt un adevărat miracol pentru creier. Acest fruc ajută la îmunătăţirea capacităţii de acumulare a cunoştinţelor şi este pavăză pentru celulele nervoase datorită marii cantităţi de antioxidanţi.

Fructele de pădure sunt o altă sursă bogată în antioxidanţi, ajută în lupta cu stresul, îmbunătăţesc capacitatea de concentrare şi memoria. Afinele şi coacăzele împiedică pierderea memoriei pe termen scurt.


Îți mai recomandăm:

Iată o serie de alimente recomandate pentru o memorie bună!Nuci - Alături de alunele de pădure, fistic, alune sau seminţe de floarea-sorealui, acestea trebuie consumate în stare crudă pentru a beneficia de toate calităţile lor nutriţionale. Citește mai mult

* * *

Învățarea eficientă începe cu atenția în sala de curs.  Acasă, planifică ce ai să înveți; recapitulează săptămânal ce ai învățat, precum și la terminarea unui capitol sau mai multora. Învață acum cum să înveți!


Impartirea perioadelor de timp dedicate studiului in intervale mai scurte se pare ca ar functiona mai bine decat un maraton de invatare.

Asimilarea informatiei in ultima clipa ar putea ajuta la trecerea unui examen, de pilda, insa nu este o metoda potrivita pentru cei care doresc sa retina informatiile pe termen lung.

O alta strategie de invatat care s-a dovedit a fi eficienta este evaluarea periodica. Multi elevi sau studenti folosesc bucati de hartie pe care isi noteaza cuvinte-cheie, iar aceasta este o forma raspandita de autoevaluare.

Îți mai recomandăm:

Impartirea perioadelor de timp dedicate studiului in intervale mai scurte se pare ca ar functiona mai bine decat un maraton de invatare.  O alta strategie de invatat care s-a dovedit a fi eficienta este evaluarea periodica. Citește mai mult

* * *

Impartirea perioadelor de timp dedicate studiului in intervale mai scurte se pare ca ar functiona mai bine decat un maraton de invatare. Asimilarea informatiei in ultima clipa ar putea ajuta la trecerea unui examen, de pilda, insa nu este o metoda potrivita pentru cei care doresc sa retina informatiile pe termen lung. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe