Pornim radioul...
EVENIMENTE » Conferinta
 

În prezent, 74.5% dintre tineri declară că utilizează metode alternative de educație online, din dorinţa de a le completa pe cele clasice.

Pentru a analiza rolul vlogging-ului și e-learningului ca metode alternative de educație, Estudent şi Ctrl-D în parteneriat cu Vlog-ul de Marți organizează în 8 aprilie, la Timişoara, conferința Educație în Ctrl. Vlogging: de la divertisment la educație.

De ce caută tinerii metodele alternative de educaţie?

Cheia tendinței spre educația cu instrumente online stă atât în accesibilitate cât și, mai ales, în nevoia tinerilor de a suplini cunoștințele și deprinderile pe care nu și le-au putut însuși din sursele clasice de învățare (fapt menționat de 74.5% dintre respondenți).

Întrebați ”Despre ce subiecte v-ar fi plăcut să înveți în școală, dar nu vi s-au predat?“, majoritatea tinerilor intervievați au menționat lacune ținând de educația practică pentru viață realizată în mod obișnuit nu doar în școală, ci și în familie: dezvoltarea personală (capacitatea de socializare, codul bunelor maniere, îndrumarea spre o carieră, managementul timpului etc.) și educația sexuală. Tinerii au mai menționat și educația financiară, dar și tematici teoretice precum designul și programarea.

Ascensiunea formelor alternative de educație: e-learningul și vlogging-ul

Peste 70% dintre tinerii intervievați declară că e-learningul îi ajută mult în viața personală și profesională de zi cu zi. Majoritatea respondenților (82.6%) spun că au urmat cel puțin un curs online, cele mai populare tematici fiind programarea, limbile străine pe care nu le-au studiat în școală, designul și marketingul.

Tinerii spun că e-learningul îi ajută să descopere subiecte și abordări noi (77.7%), li se pare ușor de accesat și de urmărit (65.7%), e un mod de a-și personaliza experiența de învățare (47.79%), îi motivează să se autoperfecționeze (47.7%) și completează cu succes noțiunile însușite prin învățământul tradițional (45.7%).

Platformele clasice de cursuri online nu sunt singurele instrumente de e-learning pentru tineri, ei menționând că mai folosesc și YouTube, vlogurile, Wikipedia și forumurile. Dintre ei, 87.5% folosesc YouTube ca instrument de învățare, iar 70.4% urmăresc cel puțin un vlogger român și 53.2% - vloggeri străini.

În privința vloggingului, mulți tineri sunt nu numai consumatori de media, ci și creatori: jumătate dintre ei spun că s-au gândit la a-și deschide un vlog propriu. La studiu au luat parte aproximativ 400 de persoane, în majoritate din mediul urban, cu vârste cuprinse între 14 și 35 de ani.

Poate vlogging-ul să devină un instrument relevant pentru educaţie?

În căutarea unui răspuns la această întrebare, conferinţa Educație în Ctrl. Vlogging: de la divertisment la educație își propune o radiografiere a vlogging-ului din România împreună cu creatori de conținut video online, lideri de opinie și reprezentanți ai mediului academic.

Speakerii invitați să dezbată împreună cu participanții această temă sunt: Codin Sebastian Pop şi Ramona Cordoş (Creative Monkeyz), Anne-Marie Chelariu (Vlog-ul de Marţi), Alex Coteţ (Gaftoni) (Sector 7), Matei Psatta (Leo Burnett Group), Coralia Sulea (Conferenţiar Universitatea de Vest Timișoara – Departamentul Psihologie), Ştefan Szakal (antreprenor şi fondator Estudent), Monica Jitariuc (MSLGroup The Practice), Ionuț Bodonea (10Lucruri), Andrei Mihai Crăciun (Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice, Media.EDU), Andrei Ungureanu (Coca-Cola) și Irina Anghel-Enescu (South Eastern European Private Equity and Venture Capital Association).

Conferinţa va fi moderată de Claudiu Teohari – TEO, comediant şi gazda show-ului online Nimic Nou realizat de Sector 7.

Programul conferinței include trei paneluri de discuție în cadrul cărora se vor aborda următoarele subiecte: vlogging-ul în România ca formă de divertisment, e-learning și resurse online pentru educația alternativă și componenta educațională în vlogging.

În încheierea evenimentului, va avea loc o dezbatere pe tema “Este vlogging-ul un instrument relevant pentru educație?” Conferința Educație în Ctrl. Vlogging: de la divertisment la educație va avea loc vineri, 8 aprilie 2016, în sala Europa a Centrului Regional de Afaceri Timișoara (CRAFT).

Mai multe detalii despre eveniment, speakeri şi înscriere puteţi afla de pe site-ul conferinţei sau Facebook.

Acest articol este un rezumat. Citește articolul complet  Publicat în educatieinctrl.ro. Sunteți autorul articolului? Credit foto Facebook


Îți mai recomandăm:

În 4 şi 5 noiembrie 2016, Asociaţia Ctrl-D organizează cea de-a doua ediţie a evenimentului Carieră în Ctrl, la Centrul Regional de Afaceri din Timişoara (CRAFT). Citește mai mult

* * *

Ți-ai mobilizat încrederea în tine, ai dorința de învățare, acum concentrează-ți atenția. Caută să îți trezești și să îți menții interesul pentru ceea ce înveți. Învață acum cum să înveți!


Deși folosim motoarele de căutare pentru a ajunge la informațiile de care avem nevoie, acest lucru nu ne face mai slab pregătiți intelectual, ci schimbă doar modul în care gestionăm informația.

Potrivit oamenilor de ştiinţă, utilizatorii de internet nu mai memorează mare parte din informaţii, ci reţin mai mult locul în care le-au văzut.

Se dezvoltă un nou tip de memorie, care tinde să înlocuiască acel „depozit" de informaţii complexe, susţin cercetătorii de la Universitatea Harvard.

Aşa se face că, ei vor şti exact unde să caute respectivele date, dar nu-şi vor aminti informaţiile în sine.


Îți mai recomandăm:

Imi aduc aminte de primele intalniri cu universitatea: sali de negasit, colegi noi, orar ambiguu si sesiuni stresante. Prima sesiune este cea care te consuma cel mai mult, asculti orice comentariu din partea tuturor, chiar daca sunt zvonuri care nu se adeveresc niciodata si cel mai important: iti aduni zgarie nori de carti din bibliografia fiecarei materii, si chiar in plus pentru ca "da bine" la examen atunci cand scrii in plus fata de toti colegii tai. Citește mai mult

* * *

Iată câteva exerciții de relaxându-se exerciții pentru a te simți încrezător în ziua examenului. Cheia de contact: respirația. Majoritatea oamenilor recurg la respirația toracică, ceea ce provoacă tensiuni. Învață acum cum să înveți!


Cercetările au demonstrat faptul că vocabularul este cel mai potrivit instrument pentru definirea competenţelor şi a succeselor la examene, potrivit experţilor citaţi de publicaţia "The Telegraph". Cum optimizăm acest proces? Cum putem învăţa mai multe într-un timp mult mai scurt?

Desene pentru a reţine cuvintele grele sau plate "Mems" sau memento-urile sunt dispozitive vizuale care ajută la memorare formând o legătură vie între forma cuvântului şi sensul acestuia. De exemplu, în încercarea noastră de a reţine "caber", care înseamnă "a se potrivi" în limba spaniolă, este necesar un memento.

Îți mai recomandăm:

Chiar dacă ai o memorie bună, întotdeauna sunt utile câteva trucuri pentru a creşte şi mai mult viteza cu care înveţi.  Prima regulă pentru reuşită este să citeşti întotdeauna întregul material pe care trebuie să-l înveţi. Citește mai mult

* * *

In primul rand, dormi - Daca te privezi de cele sase – sapte ore de somn, de care organismul tau are nevoie, pot aparea instabilitati ale functionarii normale ale creierului. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe