Pornim radioul...
EVENIMENTE » Conferinta
 

În prezent, 74.5% dintre tineri declară că utilizează metode alternative de educație online, din dorinţa de a le completa pe cele clasice.

Pentru a analiza rolul vlogging-ului și e-learningului ca metode alternative de educație, Estudent şi Ctrl-D în parteneriat cu Vlog-ul de Marți organizează în 8 aprilie, la Timişoara, conferința Educație în Ctrl. Vlogging: de la divertisment la educație.

De ce caută tinerii metodele alternative de educaţie?

Cheia tendinței spre educația cu instrumente online stă atât în accesibilitate cât și, mai ales, în nevoia tinerilor de a suplini cunoștințele și deprinderile pe care nu și le-au putut însuși din sursele clasice de învățare (fapt menționat de 74.5% dintre respondenți).

Întrebați ”Despre ce subiecte v-ar fi plăcut să înveți în școală, dar nu vi s-au predat?“, majoritatea tinerilor intervievați au menționat lacune ținând de educația practică pentru viață realizată în mod obișnuit nu doar în școală, ci și în familie: dezvoltarea personală (capacitatea de socializare, codul bunelor maniere, îndrumarea spre o carieră, managementul timpului etc.) și educația sexuală. Tinerii au mai menționat și educația financiară, dar și tematici teoretice precum designul și programarea.

Ascensiunea formelor alternative de educație: e-learningul și vlogging-ul

Peste 70% dintre tinerii intervievați declară că e-learningul îi ajută mult în viața personală și profesională de zi cu zi. Majoritatea respondenților (82.6%) spun că au urmat cel puțin un curs online, cele mai populare tematici fiind programarea, limbile străine pe care nu le-au studiat în școală, designul și marketingul.

Tinerii spun că e-learningul îi ajută să descopere subiecte și abordări noi (77.7%), li se pare ușor de accesat și de urmărit (65.7%), e un mod de a-și personaliza experiența de învățare (47.79%), îi motivează să se autoperfecționeze (47.7%) și completează cu succes noțiunile însușite prin învățământul tradițional (45.7%).

Platformele clasice de cursuri online nu sunt singurele instrumente de e-learning pentru tineri, ei menționând că mai folosesc și YouTube, vlogurile, Wikipedia și forumurile. Dintre ei, 87.5% folosesc YouTube ca instrument de învățare, iar 70.4% urmăresc cel puțin un vlogger român și 53.2% - vloggeri străini.

În privința vloggingului, mulți tineri sunt nu numai consumatori de media, ci și creatori: jumătate dintre ei spun că s-au gândit la a-și deschide un vlog propriu. La studiu au luat parte aproximativ 400 de persoane, în majoritate din mediul urban, cu vârste cuprinse între 14 și 35 de ani.

Poate vlogging-ul să devină un instrument relevant pentru educaţie?

În căutarea unui răspuns la această întrebare, conferinţa Educație în Ctrl. Vlogging: de la divertisment la educație își propune o radiografiere a vlogging-ului din România împreună cu creatori de conținut video online, lideri de opinie și reprezentanți ai mediului academic.

Speakerii invitați să dezbată împreună cu participanții această temă sunt: Codin Sebastian Pop şi Ramona Cordoş (Creative Monkeyz), Anne-Marie Chelariu (Vlog-ul de Marţi), Alex Coteţ (Gaftoni) (Sector 7), Matei Psatta (Leo Burnett Group), Coralia Sulea (Conferenţiar Universitatea de Vest Timișoara – Departamentul Psihologie), Ştefan Szakal (antreprenor şi fondator Estudent), Monica Jitariuc (MSLGroup The Practice), Ionuț Bodonea (10Lucruri), Andrei Mihai Crăciun (Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice, Media.EDU), Andrei Ungureanu (Coca-Cola) și Irina Anghel-Enescu (South Eastern European Private Equity and Venture Capital Association).

Conferinţa va fi moderată de Claudiu Teohari – TEO, comediant şi gazda show-ului online Nimic Nou realizat de Sector 7.

Programul conferinței include trei paneluri de discuție în cadrul cărora se vor aborda următoarele subiecte: vlogging-ul în România ca formă de divertisment, e-learning și resurse online pentru educația alternativă și componenta educațională în vlogging.

În încheierea evenimentului, va avea loc o dezbatere pe tema “Este vlogging-ul un instrument relevant pentru educație?” Conferința Educație în Ctrl. Vlogging: de la divertisment la educație va avea loc vineri, 8 aprilie 2016, în sala Europa a Centrului Regional de Afaceri Timișoara (CRAFT).

Mai multe detalii despre eveniment, speakeri şi înscriere puteţi afla de pe site-ul conferinţei sau Facebook.

Acest articol este un rezumat. Citește articolul complet  Publicat în educatieinctrl.ro. Sunteți autorul articolului? Credit foto Facebook


Îți mai recomandăm:

În 4 şi 5 noiembrie 2016, Asociaţia Ctrl-D organizează cea de-a doua ediţie a evenimentului Carieră în Ctrl, la Centrul Regional de Afaceri din Timişoara (CRAFT). Citește mai mult

* * *

Fă legătura tot timpul între cunoștințele învățate anterior și cele pe care le înveți în prezent. Folosește aceste legături pentru a face comparații, analize, sinteze. Învață acum cum să înveți!


Mulţi studenţi folosesc markere colorate pentru a evidenţia anumite porţiuni din text, dar studiul condus de prof. Dunlovsky - publicat în Psychological Science in the Public Interest - a dus la concluzia că evidenţierea unor fraze cu markerul fluorescent poate îngreuna învăţarea.

"Adesea se concentrează asupra unui singur concept şi este mai puţin probabil să integreze informaţia într-un întreg. Acest lucru poate îngreuna înţelegerea materialului respectiv", spune el. Totuşi, folosirea lor îi face pe studenţi să se simtă mai în siguranţă.


Îți mai recomandăm:

Organizarea si planificarea studiului individual - Acest prim capitol cuprinde 4 subcapitole in care se defineste notiunea de studiu individual si se arata modul de intocmire eficienta a acestuia: Tehnicile de munca intelectuala - unelte ale viitorului. Citește mai mult

* * *

O memorie buna depinde in special de sanatatea si de vitalitatea creierului. Exista foarte multe lucruri pe care le-ai putea face pentru imbunatatirea memoriei, fie ca inveti pentru un examen, ai inceput sa studiezi o noua limba straina sau pur si simplu vrei sa-ti antrenezi gandirea pentru a o mentine in forma. Învață acum cum să înveți!


Trucuri să memorezi uşor


Publicat în Clicksanatate.ro
Chiar dacă ai o memorie bună, întotdeauna sunt utile câteva trucuri pentru a creşte şi mai mult viteza cu care înveţi

Prima regulă pentru reuşită este să citeşti întotdeauna întregul material pe care trebuie să-l înveţi.

Atunci când ai de învăţat o cantitate mare de informaţie să o împarţi în calupuri egale. După ce ai terminat de citit respectivele pasaje, fă pauze.

Nu memora mecanic! Ca să ţii minte ceea ce înveţi trebuie să memorezi logic.

Îți mai recomandăm:

1. Păcălește-ți creierul!Dacă informațiile pe care urmează să le asimilezi ți se par plictisitoare, convinge-ți creierul că sunt foarte importante, chiar vitale!2. Citește mai mult

* * *

Impartirea perioadelor de timp dedicate studiului in intervale mai scurte se pare ca ar functiona mai bine decat un maraton de invatare. Asimilarea informatiei in ultima clipa ar putea ajuta la trecerea unui examen, de pilda, insa nu este o metoda potrivita pentru cei care doresc sa retina informatiile pe termen lung. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe