Pornim radioul...
DEZVOLTARE PERSONALĂ » Dezvoltare personala
 

Anne Marie Albano, Professor of Medical Psychology and Director of Columbia University Clinic for Anxiety and Related Disorders, works with anxiety, which is actually her advice as well — work with it, not against it.

Sensations of anxiety evolved to protect us. This system, she says, goes awry when you perceive immediate danger that isn’t really there.

An example: About a decade ago I had a severe panic attack in an East Village restaurant. I’m not certain of the trigger, but it caused me to rise from my seat to flee to the bathroom. I walked roughly ten feet and didn’t wake up for nearly a minute, when I was cradled by a woman I apparently landed on.

Two days later I had another attack at the Wall St subway station in which I nearly blacked out. Every subsequent time I entered that station an attack occurred. My workaround was walking a few blocks to City Hall and thereby increasing my commute time, which is always fun in a New York City winter. I didn’t return to that restaurant for years.

As Albano phrases it, we envision an immediate danger that isn’t there. We do it all the time. Research shows that roughly 50% of our day is spent thinking about something not in your immediate environment. Other research shows that we have thousands of daydreams every single day. How we fill that mental space can bring great pleasure to our lives, but it can also cripple us.

Health psychologist Kelly McGonigal discusses a three-step process to shifting your mindset when anxiety arises.

- Acknowledge stress when you experience it

- Welcome the stress by recognizing that it’s a response to something you care about

Make use of the energy that stress gives you, instead of wasting that energy trying to manage your stre


Îți mai recomandăm:

Fii pregătit fizic! Cu unele variații, în funcție de vârstă și de programul școlar, somnul de noapte ar trebui să aibă loc între orele 22:00 – 08:00. Învață acum cum să înveți!


Fie ca esti clasa a 12-a, in perioada BAC-ului sau la facultate, in sesiune, este absolut normal sa nu vrei sa acumulezi kilograme. Dar statul cu orele pe scaun si rontaitul compulsiv nu ajuta in acest sens deloc.

Sfatul pe care l-ar da oricine ar fi "mergi la sport!". "- Dar cand? Ca nu am timp!". Haideti sa vedem cum iti poti organiza ziua astfel incat sa nu devii un soricel grasut de biblioteca si sa ai timp sa si inveti! Planuieste-ti ziua cu o seara inainte. Tine un mic jurnal in care sa-ti notezi ce ai de facut a doua zi. La ce ora te trezesti, cand iei micul dejun, cand faci pauza de sport, ce capitole vrei sa inveti in ziua respectiva. In felul acesta, vei avea mai mult spor si inainte si dupa ora de miscare. Inainte pentru ca stii ca daca termini la timp, poti sa te eliberezi un pic de la studiu si sa iti dezmortesti un spatele, iar dupa antrenament te vei simti mai libera, mai tonica si vei avea mai mult chef de invatat.


Îți mai recomandăm:

1. Incercaţi să vă îmbunătăţiţi cunoştinţele în privinţa gătitului inainte de a pleca de acasă. 2. Mâncaţi cinci porţii de legume sau fructe pe zi. Citește mai mult

* * *

Fiecare dintre noi are capacitatea de a invata in diferite moduri. De multe ori pe parcursul vietii am obsesrvat ca asimilam informatii noi fie prin participare activa, fie prin ascultare, fie prin privire. Învață acum cum să înveți!


Mici secrete pentru o memorie de invidiat


Publicat în Nou-nascuti.ro

Nimic mai simplu sa punem memoria la lucru sustin specialistii. Iata cateva trucuri.

Studiile arata ca dintr-un material de invatat cel mai bine se retine ceea ce este la inceput si la sfrasit. Mijlocul are proportia cea mami mica in reamintire. Deci daca aveti mult de invatat incepeti si terminati cu ceea ce vi se pare mai dificil de memorat, sau trebuie sa stiti mai bine;

Impartiti-va materialul de memorat in "portii" egale pe toata durata timpului avut la dispozitie. Nu incercati sa memorati mult intr-o zi si putin in alta, caci inconsecventa poate dauna.


Îți mai recomandăm:

Asocierea - Crearea unor asocieri intre ceva ce vrei sa-ti amintesti si o imagine care are legatura cu acel ceva te poate ajuta sa nu mai uiti, mai ales atunci cand ai mai multe lucruri de tinut minte. Citește mai mult

* * *

Sesiunea este cea mai grea perioadă din viaţa unui student. Durează cam o lună, dar acea lună pare să dureze infinit mai mult în mintea studentului stresat și panicat, asaltat de examene şi proiecte. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe