Pornim radioul...
DEZVOLTARE PERSONALĂ » Dezvoltare personala
 

Anne Marie Albano, Professor of Medical Psychology and Director of Columbia University Clinic for Anxiety and Related Disorders, works with anxiety, which is actually her advice as well — work with it, not against it.

Sensations of anxiety evolved to protect us. This system, she says, goes awry when you perceive immediate danger that isn’t really there.

An example: About a decade ago I had a severe panic attack in an East Village restaurant. I’m not certain of the trigger, but it caused me to rise from my seat to flee to the bathroom. I walked roughly ten feet and didn’t wake up for nearly a minute, when I was cradled by a woman I apparently landed on.

Two days later I had another attack at the Wall St subway station in which I nearly blacked out. Every subsequent time I entered that station an attack occurred. My workaround was walking a few blocks to City Hall and thereby increasing my commute time, which is always fun in a New York City winter. I didn’t return to that restaurant for years.

As Albano phrases it, we envision an immediate danger that isn’t there. We do it all the time. Research shows that roughly 50% of our day is spent thinking about something not in your immediate environment. Other research shows that we have thousands of daydreams every single day. How we fill that mental space can bring great pleasure to our lives, but it can also cripple us.

Health psychologist Kelly McGonigal discusses a three-step process to shifting your mindset when anxiety arises.

- Acknowledge stress when you experience it

- Welcome the stress by recognizing that it’s a response to something you care about

Make use of the energy that stress gives you, instead of wasting that energy trying to manage your stre


Îți mai recomandăm:

Mulți dintre noi sunt blocați. Cel puțin ne simțim blocați. Ne simțim prinși în capcană fără putere făcând lucruri care ne interesează poate mai puțin, dar ne sunt oarecum mai facile. Învață acum cum să înveți!


Consumul oricarui tip de peste aduce beneficii memoriei, este concluzia unui studiu american recent.

Pentru a avea o memorie buna, este indicat sa consumam saptamanal un file de peste de orice tip.

Preparat la cuptor sau la gratar, acesta imbunatateste materia cenusie, indiferent de cat de multi acizi grasi Omega-3 contine.

Oamenii de stiinta de la Scoala de Medicina din cadrul Universitatii din Pittsburg spun ca persoanele care consuma peste au un volum mai mare al zonelelor cerebrale asociate cu memoria si cunoasterea.


Îți mai recomandăm:

O alimentatie bogata in acizi grasi Omega-3 poate contribui la prevenirea problemelor legate de memorie, sustin ultimele cercetari in domeniu. Oamenii de stiinta au descoperit ca o dieta in care sunt incluse alimente care contin acizi grasi Omega-3, in special pestele, poate avea efect si de incetinire a imbatranirii creierului. Citește mai mult

* * *

Fii pregătit fizic! Cu unele variații, în funcție de vârstă și de programul școlar, somnul de noapte ar trebui să aibă loc între orele 22:00 – 08:00. Învață acum cum să înveți!


Potrivit unui studiu efectuat de cercetătorii Universității Emory, lectura unei cărți bune are ca efect o îmbunătățire a activității creierului, într-un mod ce poate fi asemănat cu antrenarea mușchilor în cazul culturiștilor.

Astfel, lectura provoacă schimbări măsurabile în cortexului temporal stâng – regiune a creierului "responsabilă" de receptivitatea lingvistic- – și în zona primară senzorială a creierului. Pe timpul lecturii, neuronii din aceste zone sunt "păcăliți" să creadă că fac ceva ce în realitate nu se întâmplă – de pildă, atunci când personajul din carte aleargă, sunt activați neuronii asociați cu actul fizic al alergării.


Îți mai recomandăm:

Suntem inca departe de a descifra functionarea creierului, aceasta masinarie pe care incorect au asemanat-o unii cu un computer, caci este mult mai complex de atat. Citește mai mult

* * *

Învățarea eficientă începe cu atenția în sala de curs.  Acasă, planifică ce ai să înveți; recapitulează săptămânal ce ai învățat, precum și la terminarea unui capitol sau mai multora. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe