Pornim radioul...
DEZVOLTARE PERSONALĂ » Dezvoltare personala
 

Top 10 cărți de citit în 2019 ♥ 

Publicat în Ioanaradu.com

Știm din basme că 3 este un număr cu noroc, iar lista de azi marchează al treilea an în care întocmesc un top cu 10 cărți de citit. Un drum lung se așterne în fața noastră, un an pe care îl putem trata la fel ca pe cei de până acum, ca și cum e firesc să treacă zilele… sau pe care-l putem prinde cu toată puterea și să-l ghidăm în funcție de dorințele noastre, fie că-s planuri pentru carieră sau pentru dezvoltarea personală. Ori, de ce nu, pentru ambele.

Top 10 cărți de citit în 2019 este un mix de cărți menite să ne atingă corzi diferite și să ne determine să ne punem întrebări diferite. Sunt cărți care nu seamănă între ele, dar care pot semăna în noi întrebări și răspunsuri care să ne ajute în propriile noastre vieți. Zic bine ce zic? Pentru asta sunt cărțile, până la urmă, pentru a ne oferi și alte perspective.

Îți mai recomandăm:

Targul International de Carte si Muzica de la Brasov este o manifestare culturala anuala ce reuneste cele mai importante edituri si case de discuri din Romania precum si distribuitori de carte si muzica straina, artisti plastici si institutii de cultura, fiind dedicata promovarii si vanzarii productiei editoriale si discografice. Citește mai mult

* * *

Emoţiile înaintea unui examen sunt normale, însă atunci când frica şi nervozitatea devin exagerate, ele se pot transforma într-un blocaj emoţional. Învață acum cum să înveți!


Aliaţi din natură pentru minte ageră


Publicat în Clicksanatate.ro
Ginkgo biloba ajută memoria de scurtă durată.

Această plantă stimulează oxigenarea creierului şi, deci, activitatea celulară cerebrală. Se foloseşte sub formă de infuzie (o cană de ceai pe zi, dintr-unul sau două plicuri la o ceaşcă) sau sub formă de tinctură (câte 30-40 de picături de trei-cinci ori pe zi, cu 30 de minute înainte de masă).

Salvia alungă oboseala.

Salvia măreşte şi capacitatea de concentrare şi înlătură oboseala mentală. Ea poate fi utilizată fie sub formă de mirodenie în mâncare, fie sub formă de infuzie.


Îți mai recomandăm:

Daca nu esti multumit de memoria pe care o ai, o poti educa si antrena; la nevoie, o poti stimula, dar nu artificial, cu produse de sinteza din farmacie ori de la supermarket, produse care, pentru moment, iti dau iluzia ca fac minuni, dar care, pe termen lung, se dovedesc a fi cat se poate de nocive, deoarece dau dependenta si au reactii adverse dintre cele mai distructive. Citește mai mult

* * *

Nothing beats a curious mind. How curious are you? Don’t take things on face value. Go deeper into how things work. Question most things. Be genuinely interested in new subjects. Învață acum cum să înveți!


Există o strânsă legătură între randamentul cerebral și calitatea alimentelor ingerate, în special în perioadele în care organismul este supus unui stres psihic suplimentar, susțin nutriționiștii.

Alcoolul și alimentele cu indice glicemic foarte mare pot cauza modificări ale nivelului glicemiei, cu impact major asupra comportamentului (agitație, anxietate).

Alimentele care stimulează memoria sunt: avocado, banana, drojdia de bere, broccoli, pepenele galben, ouăle, carnea de pui, pește (ton, somon), germenii de grâu, portocala, orezul brun, legumele cu frunze verzi, soia, kefirul.


Îți mai recomandăm:

Ginseng, peste, fructe de padure sau cofeina? Care dintre suplimente nutritive ori alimente pot creste nivelul de concentrare, imbunatatesc memoria, atentia si stimuleaza functionarea creierului? Nu exista nici o indoiala ca pe masura ce o persoana inainteaza in varsta, corpul sau imbatraneste. Citește mai mult

* * *

Cel mai bun sfat pe care vi-l pot da este să vă dozați corect timpul și, de preferat, să nu citiți foarte mult deodată. Citiți maxim 1-2 ore, luați pauze scurte, faceți-vă schițe, simplificați materialul, mai ales dacă acesta este voluminos si alambicat. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe