Pornim radioul...
DEZVOLTARE PERSONALĂ » Dezvoltare personala
 

Oana Chiuchiu şi Adeline Berea, licenţiate ale Facultăţii de Geografie şi Geologie din Iaşi, şi-au dorit să descopere culturi şi oameni noi, lucruri care să le hrănească pofta de explorare stârnită pe băncile Universităţii.

După discuţii cu prietenii, cele două tinere au hotărât împreună ca următorul pas necesar pentru dezvoltarea personală era o călătorie în India, incredibila țară în care totul este posibil. „Din cauza unor incidente petrecute în ultimii ani în India, emoțiile nu au ezistat să apară dar, cu toate acestea, nu ne-am schimbat decizia de a călători în acestă țară.

Așadar, am aplicat pentru un proiect din cadrul organizației AIESEC (o organizație internațională a studenților), proiect care implica un voluntariat în cadrul unei grădinițe. Acolo am avut ocazia de a descoperi un sistem de învățământ diferit, unde copiii învățau să scrie și să citească începând cu vârsta de 2-3 ani, predându-li-se, în general, în limba engleză, iar activitățile desfășurate în cadrul grădiniței aveau la bază dezvoltarea creativității copiilor. Aceștia erau implicați în diverse activități care presupuneau interacțiunea cu animale domestice, jocuri de stimulare a inteligenței, practicau yoga, realizau și interpretau desene și erau încurajați să socializeze în cadrul unor festivaluri religioase, fiind asistați de părinti și profesori”, povestesc Oana şi Adeline.

Dincolo de activitatea în şcoală, cele două tinere au avut ocazia să cunoască îndeaproape viaţa socială din Bhubaneswar, oraşul în care şi-au petrecut o lună şi jumătate din şederea în India. “În timpul liber am avut ocazia să cunoaștem numeroși oameni, să ne împrietenim atât cu alți voluntari, care au aplicat pe diferite proiecte, cât și cu studenți implicați în organizația AIESEC Bhubaneswar.


Îți mai recomandăm:

Cetăţenii români care doresc să studieze muzică, dans, pictură sau sculptură în universităţi indiene pot candida pentru bursele oferite de Guvernul Indiei, până pe data de 15 februarie, informează Ministerul Culturii. Citește mai mult

* * *

Fii pregătit fizic! Cu unele variații, în funcție de vârstă și de programul școlar, somnul de noapte ar trebui să aibă loc între orele 22:00 – 08:00. Învață acum cum să înveți!


Studentii stiu ce inseamna emotiile, noptile pierdute cu cartile in brate, ceasca de cafea sau paharul de cola.

Insa alimentatia zilnica trebuie sa contina in mod dominant: fulgi de cereale (griu, porumb, ovaz) cu lapte sau iaurt, peste, ficat, carne de pui slaba si multe salate de legume proaspete.

Aceste recomandari sint pentru cei incearca sa memoreze o cantitate foarte mare de cunostinte intr-un timp foarte scurt, dar care datorita stresului si oboselii, se prezinta la examene extenuati si fara posibilitatea de a-si aduce aminte ce au citit.


Îți mai recomandăm:

Nutriţionistul Cristina Bogdan îţi spune ce să mănânci ca să faci faţă în perioada examenelor. Mananca regulat si echilibrat. Este foarte important ca in perioada examenelor sa mananci alimente care sa iti dea energie pe tot parcursul zilei. Citește mai mult

* * *

Cu ritmul de viata actual, multi fie se plang de insomnie, fie chiar se lauda ca „somnul este o pierdere de timp". Tinand cont de efectele pe care le are oboseala asupra tuturor aspectelor vietii noastre, ne intrebam, firesc, „de ce dormim, de fapt?'Teorii ale somnuluiPotrivit echipei de la Laboratorul Somnului din cadrul Universitatii Harvard, sunt mai multe teorii referitoare la nevoia omului de odihna. Învață acum cum să înveți!


Creierul are necesități specifice în momentele de efort cognitiv intens și prelungit. Pentru nevoi punctuale și pe termen scurt se pot consuma suplimente alimentare de la farmacie dar acestea nu reprezintă o opțiune pe termen lung și desigur nu se compară cu alimentele sănătoase consumate în stare naturală. Iată de ce, singura sursă sustenabilă o reprezintă alimentația inteligentă care ne poate oferi toti nutrienții de care avem nevoie. Mai jos o listă cu alimente benefice pentru creier (și foarte accesibile de altfel) pe care le putem consuma în perioada examenelor pentru a conferi creierului suportul nutritiv de care are nevoie pentru o bună funcționare:

Fructele

Fructele de pădure conţin antioxidanţi care îmbunătăţesc atât memoria, cât şi coordonarea motorie. James A. Joseph, specialist în neuroştiinţe susţine că “antioxidanţii din fructele de pădure contraatacă stresul oxidativ, funcţionând ca un agent antiinflamator”. Fructele cele mai bogate în vitamine şi minerale esenţiale pentru celulele nervoase sunt: afinele, murele, pepenele, zmeură, căpşunele, ananasul, citricele, kiwi şi merele.


O precizare aparte merită făcută pentru fructele de pădure care, consumate în combinaţie cu nuci sau avocado fac ca membranele celulelor cerebrale să rămână „flexibile”. De asemenea, această combinaţie poate preveni apariţia bolilor neurodegenerative.


Îți mai recomandăm:

Pestele gras (somonul, sardinele, heringul) contine acizi grasi omega 3, substante care protejeaza creierul. Totodata, acizii omega 3 cresc nivelul serotoninei, hormonul care iti da o stare de bine. Citește mai mult

* * *

Ești în plină sesiune și nu poți învăța în cămin? Chiar dacă stai într-un cămin gălăgios, există soluții ca să poți fi în formă la examene! Și eu stau într-un cămin, și eu sunt în sesiune… fiind în anul I, și cu încă 3 persoane în cameră, la început credeam că nu voi putea învăța dar. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe