Pornim radioul...
DEZVOLTARE PERSONALĂ » Dezvoltare personala
 

In the early 1960s, Richard Feynman gave a series of undergraduate lectures that were collected into a book called the Feynman Lectures on Physics. Absent from the book was a lecture Feynman gave on planetary motion, but a later finding of the notes enabled David Goodstein, a colleague of Feynman’s, to write a book about it: Feynman’s Lost Lecture. From an excerpt of the book published in a 1996 issue of Caltech’s Engineering & Science magazine:

Feynman was a truly great teacher. He prided himself on being able to devise ways to explain even the most profound ideas to beginning students. Once, I said to him, “Dick, explain to me, so that I can understand it, why spin one-half particles obey Fermi-Dirac statistics.” Sizing up his audience perfectly, Feynman said, “I’ll prepare a freshman lecture on it.” But he came back a few days later to say, “I couldn’t do it. I couldn’t reduce it to the freshman level. That means we don’t really understand it.”

John Gruber writes the simple explanations are the goal at Apple as well:

Engineers are expected to be able to explain a complex technology or product in simple, easily-understood terms not because the executive needs it explained simply to understand it, but as proof that the engineer understands it completely.

Feynman was well known for simple explanations of scientific concepts that result a in deeper understanding of the subject matter: e.g. see Feynman explaining how fire is stored sunshine, rubber bands, how trains go around curves, and magnets. 


Îți mai recomandăm:

The famous Nobel Prize-winning physicist Richard Feynman understood the difference between “knowing something” and “knowing the name of something,” and it’s one of the most important reasons for his success. Citește mai mult

* * *

In a comprehensive report released by the Association for Psychological Science, the authors closely examine 10 learning tactics and rate each from high to low utility on the basis of the evidence they’ve amassed. Învață acum cum să înveți!


Reguli de respectat pentru o memorie de invidiat


Publicat în Lecturirecenzate.ro

Omul memorează 10% din ceea ce citește, 20% din ceea ce aude, 30% din ceea ce vede, 50% din ceea ce vede și aude în același timp, 80% din ceea ce spune și 90% din ceea ce spune și face în același timp.

Caută întotdeauna explicația elementelor pe care nu le înțelegi, caută pe Google, în dicționare și enciclopedii. Nu învăța ceea ce nu înțelegi, nu învăța atunci când ești obosit, bolnav sau nervos!
 
Asociază memoria cu gândirea! În timpul acțiunii de învățare, fă legături între idei, între cunoștințele noi și cunoștințele vechi.


Îți mai recomandăm:

Capacitatea de a învăța cât mai repede, de a înțelege cât mai bine și mai rapid, dar și de a reține cât mai mult timp ceea ce ai învățat, este una din abilitățile esențiale ale oricărui om de succes. Citește mai mult

* * *

Primul lucru: gestionează-ţi eficient timpul. OK, ai cursurile, ai un anumit număr de zile pentru învăţat; ce faci? Fă-ţi un plan de bătaie, un program de învăţat. Învață acum cum să înveți!


Reține mai mult din fiecare zi


Publicat în Hipo.ro

Memoria poate fi de mai multe feluri: vizuală, auditivă, auditivă digitală și kinestezică. Aceasta corespunde unui anumit tip de a învăța, la care ar trebui să ne adaptăm. Împărțirea este destul de intuitivă:

- cei cu memorie vizuală învăța mai bine cu ajutorul imaginilor;
- cei cu memoria auditiva prefera sa audă informația;
- memoria auditiva-digitala apare la cei care asimileaza informatia cu ajutorul vocii interioare;
- cei cu memoria kinestezica invață prin practică

Există numeroase metode utilizate pentru îmbunătățirea memoriei în fiecare zi. Iată căteva dintre ele:

- Înlocuiește cu imagini sau obiecte cunoscute
- Creează legături
- Hărțile mentale
- Localizarea
- Fă un lucru iesit din comun 


Îți mai recomandăm:

Memoria este unul dintre cele mai fascinante procese psihice cognitiv complexe, prin intermediul caruia indivizii intiparesc, stocheaza si reactualizeaza informatiile din experienta lor anterioara. Citește mai mult

* * *

Studenții care își iau notițe folosind laptopul țin minte mai puține informații și înțeleg mai superficial lecțiile, în comparație cu cei care își scriu de mână notele de curs, arată un studiu recent citat de Science American. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe