Pornim radioul...
DEZVOLTARE PERSONALĂ » Dezvoltare personala
 

Cum să nu sari ca puiul la muci 

Publicat în Personalitatealfa.com

Vreau să îţi ofer un set de unelte pentru a-ţi putea dezvolta inteligenţa emoţională în ansamblul ei. În acest articol, vreau să vorbim despre o trăsătură cheie a inteligenţei emoţionale şi anume: Impulsivitatea şi capacitatea de amânare a recompensei.

Taică-miu avea o expresie: "a sărit că puiul la muci", în ideea că atunci când era mic, crescând la casă, îşi sufla mucii în grădină şi puii de găină săreau pe ei :). Expresia vrea defapt să ilustreze o trăsătură foarte importantă, şi anume IMPULSIVITATEA. Încerc să nu repet lucruri pe care le-am spus în alte articole, dar facem un rezumat scurt.

Omul are 3 creiere. Primul este creierul reptilian, care reacţionează după modelul "luptă sau fugi". În momentele de panică şi frică extremă, acest creier preia controlul întregului nostru comportament, moment în care putem lua decizii care ne costă viaţa sau ani buni din ea.

Apoi există creierul de mamifer, care este responsabil de emoţii mai evoluate iar la urmă este neocortexul, creierul pe care îl vedem în poze dar care este doar ultimul înveliş.

Acest înveliş a apărut ultimul în procesul evoluţiei şi este cel care ne face mai evoluaţi ca reptilele şi alte mamifere, pentru că ne oferă raţiune. RAŢIUNEA ne face oameni. Raţiunea are ca rol să controleze procesul emoţional, şi când omul simte o emoţie, să poată lua o pauză, să îşi folosească minunata raţiune şi apoi să treacă la acţiune. Cu cât eşti mai slab în a-ţi folosi raţiunea, cu atât eşti mai animal.


Îți mai recomandăm:

Succesul profesional nu depinde numai de un IQ ridicat si de capacitatea de a respecta anumite reguli la locul de munca. Inteligenta emotionala, adica felul in care gestionezi emotiile, atat ale tale, cat si pe ale celor din jur, joaca un rol esential in gasirea fericirii si satisfactiei, atat pe plan profesional, dar si personal. Citește mai mult

* * *

Eu am pornit laptopul ca să fac un proiect și se pare că scriu un articol. Măcar fac ceva util pentru voi, camarazi dragi, pentru a trece cu bine peste acest război această sesiune. Învață acum cum să înveți!


Agenda este inutila pentru ca uiti sa o consulti pentru indeplinirea sarcinilor zilnice de lucru? Poate ca este timpul sa urmezi un tratament natural pentru imbunatatirea memoriei.

Complexul de vitamine B face minuni pentru memoria ta. Acidul folic are acelasi efect, iar vitamina C te revitalizeaza si iti vei duce la bun sfarsit sarcinile zilnice de lucru.

Toate vitaminele si mineralele benefice pentru imbunatatirea memoriei le vei prelua din fructe si legume. Pepenele galben, capsunele, citricele, pastaile, spanacul si salata nu vor lipsi din frigiderul uitucilor.

Îți mai recomandăm:

Metodele contemporane de dezvoltarea a capacităţii de memorare sunt din ce în ce mai inventive.  Exerciţii fizice zilnice îţi pun sângele în mişcare și stimulează memoria pe termen scurt şi lung. Citește mai mult

* * *

Fă legătura tot timpul între cunoștințele învățate anterior și cele pe care le înveți în prezent. Folosește aceste legături pentru a face comparații, analize, sinteze. Învață acum cum să înveți!


How To Stay Sharp


Publicat în Popsci.com

Get The Blood Flowing - Women who walked briskly for an hour twice weekly for six months increased brain volume in the areas that control thinking and memory.

Eat Your Greens - The more leafy vegetables the subjects ate, the better they performed on learning and memory tests.

Talk To People - More social interaction was associated with less cognitive decline for people aged 50 and above. Plus, one of the major risk factors for death in the elderly is social isolation—lone­liness really can kill you.


Îți mai recomandăm:

Billionaire Bill Gates wishes that if he had one superpower, it would be the ability to read faster. Warren Buffet has claimed that he has “wasted ten years reading slowly. Citește mai mult

* * *

Benjamin Franklin did this 1 hour a day, 5 hours a week. Why you should do it too.  I call this Franklin's five-hour rule: one hour a day on every weekday. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe